KJÆRE KROPPEN MIN

Kjære kroppen min. Hvorfor gjør du meg så forvirret? Nå har jeg gått tre dager på overtid uten noe større tegn på menstruasjon/graviditet enn ømme bryster. Eller.. Jeg har jo litt rar følelse i magen da, men den kommer og går. Det er ikke vondt, slik som det pleier å være før mensen. Men det er på en måte ubehagelig. Kanskje det bare handler om spenning? Jeg vet at jeg burde fokusere videre og glemme bort denne prøvingen, men det er veldig vanskelig etter uteblitt menstruasjon. Det er jo det sikreste tegnet på graviditet etter en positiv test. Og jeg som aldri har opplevd forsinket menstruasjon før, blir såklart ekstra håpefull nå som dette er tilfellet.

Forrige gang kom mensen for tidlig og denne gang vet jeg ikke når eller om den kommer. Kjære kroppen min. Kan du ikke bare oppføre deg normalt, gi meg mensen så jeg kan fokusere videre eller helst en positiv test? Jeg skal gi deg noen dager til før en ny graviditetstest..


 

Det kommer ingen flere oppdateringer om dette før jeg har tatt en ny graviditetstest. Men dere som vil kan bare stille meg spørsmål i kommentarfeltet i mellomtiden. Jeg skal svare dere så godt jeg kan. Vi snakkes mer om en times tid. Da kommer jeg med et godt tips til deg som ønsker å tjene noen ekstra kroner fra sofaen 😉

66 kommentarer
    1. Hei 🙂 Vi er selv i en prøveperiode for tiden så synes det er litt ekstra spennende å følge deg om dagen…. Vi har til og med nesten lik syklus 😉
      Har du forsøkt Ovia appen? Anbefales! 🙂
      Jeg tenkte å forsøke Wild Yam og Bidronning gel neste syklus, les litt om det! Kanskje litt alternativt er verdt å prøve! Masse lykke til videre….

    2. Jeg vil anbefale å dra til fastlegen å ta en blodprøve. Da får du kjapt svar på om du er gravid, eller bare syklusen som tuller med deg.

    3. Nå føler jeg bare du tar en mammatilmichelle! Du holder leserne på “pinebenken ” og lurer oss for å holde/øke lesertallet! Sikker på du er gravid og drøyer det for å holde på oss! Du tjener nok mye på å holde på slik.. Du hadde nok tatt en test nå om du trodde eller ikke visste om du er gravid..

    4. Utrolig spennende å følge deg! Gleder meg hver dag til å gå inn å lese om prøvingen. Blir nesten like skuffet som deg når du skriver at du har fått mensen. Har tro på at denne gangen så går det din vei! Lykke til 🙂

    5. Du har kanskje svart på dette før men hvor mange måneder etter p slutt har du hatt regelmessig mens? Har du akkurat feks 30 dager? Kan være noe der, eller er du bare som meg at det tar litt tid før du produserer Hcg. Håpet på det siste! Masse klem til deg. Og husk, du skuffer ingen! Sikker på at alle heier på deg og Ulrik!!Gos klem til deg!

    6. Om du går og “venter” på mensen, blir den som regel utsatt av seg selv. Den kommer nok ikke fortere om du i tillegg skal bruke ekstra tid, tanker og energi på å dele slikt på bloggen… Mitt beste tips for deg og din graviditet er å stresse ned og la dette bli en personlig sak/opplevelse mellom dere -det vil nok hjelpe på fortgangen også… Det at dere to forventer en graviditet er et stressmoment i seg selv -og da blir det selvfølgelig ikke bedre for kroppen din at hele Norge skal forvente dette også. Vær fornuftig og tenk på kroppen din -ikke nødvendigvis leserantallet og inntekten du får på å dele alt dette -det vil fort bli et hinder for graviditeten

    7. Håper mensen ikke dukker opp og du får positiv test om noen dager! 🙂
      Med førstemann fikk jeg ikke positiv test før 5 dager etter IKM.
      Du er veldig tøff og modig som er så åpent om dette å prøve å få barn og ikke minst det at det ikke går med en eneste gang. Vi trenger slik åpenhet! 🙂

    8. Hilde.. Hvorfor oppfører du deg slik? Ikke les bloggen om det hun gjør er galt.
      Jeg hadde det på samme måte som deg da jeg skulle ha mine. Murring i magen som jeg hele tiden trodde var mensen.
      Det er så lett for andre og si at du skal roe det ned og ikke tenke så mye på det.
      Ønsker man og bli gravid så er tankene der.
      Ønsker deg og din kjære en fin dag😀

    9. ååå <3 <3 Denne gangen har jeg skikkelig troen, er det ikke merkelig egentlig at det kan være et barn der inni deg <3 :O ? Du går sikkert med et uten og vite det, men samtidig som du kan vite det. Nå tror jeg du er gravid siden du har fulgt rådene til punkt og prikke med forsinket mensen<3 🙂 ÅÅÅ, gleder meg selv mye.

    10. Hei!
      Nå er det første gang jeg kommenterer på en blogg. Men nå kjente jeg at jeg måtte. Jeg syntes måten du fremmer prøveperioden deres på er helt beundringsverdig.
      Når man så inderlig ønsker å bli gravid, så blir det umulig når folk sier at man må ikke stresser for da går det ikke. Det er helt greit, men det går da strengt ikke ann å la være å tenke på det heller? Så klart blir det noe man planlegger livet rundt! Heier veldig på dere! En positiv graviditetstet vil det bli på dere en dag! Å da vil det være meningen at det skal skje da og ikke før. Å alle andre som skriver stygge og barnslige ting, blir helt overgitt. Veldig mange blogger skriver mye rare titler for klikk, føler absolutt ikke du er slik. Du er åpen, ærlig og følger meg aldri “lurt”. Og det kan søren med ikke være lett og skal dele, og være så sårbar i denne tiden heller! Så at folk klarer å være negative og slenger dritt når du er så ærlig på hvordan ting er og hva du føler, provoserer meg noe skikkelig. Stå på! Sender deg en god klem! Testen viser positivt snart skal du se:)

    11. Ømme pupper er jo et sikkert graviditetstegn da! Jeg var øm i puppene da jeg ble gravid og fikk først positiv test en uke etter ikm. Håper det samme for deg!

    12. Kanskje du hadde en senere eggløsning enn vanlig og derfor mensen kommer senere. Jeg gikk av og til en uke over mens vi prøvde. Husker det var helt jævlig for trodde jeg var gravid hver gang, men testen sa jo nei…

    13. Det er jo fortsatt håp hvis menstruasjonen ikke har kommet. Hadde tatt en ny test i morgen og dersom den var negativ og fortsatt ingen mens, så hadde jeg bestilt meg en legetime for å få målt HCG via blodprøve. Så syns jeg denne statistikken her er verdt å ha i bakhodet når man prøver å bli gravid: http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/hvordan-oke-sjansen-for-a-bli-gravid-26186.html
      Som du ser er det helt normalt å prøve en stund før man lykkes, syns det virker alt for tidlig at dere skal fertilitetsutredes som noen her foreslår.

    14. Det er fult mulig du er gravid. Selv fikk jeg magesmerter og følte meg veldig dårlig den dagen menstruasjonen skulle komme (slik som det alltid er på dag en av menstruasjonen)…. Men så kom ikke menstruasjonen og dagen etter tok jeg en graviditetstest som var negativ. Dag 3 fikk jeg postitivt resultat, og nå er jeg 5 mnd på vei ❤️
      Husk at hormonnivået i kroppen må være høyt nok for at det skal gi utslag på testen. Dette kan ta noen dager for enkelte… hCh verdien derimot tror jeg gir utslag raskt og kan fanges opp av blodprøve.
      Uansett hva utfallet blir denne gangen, er det viktig at du holder humøret oppe og ikke gir opp. Lykke til!

    15. Herregud, folk ass.
      Da jeg prøvde å bli gravid ble jeg sykt lei meg når folk på forumet jeg var med i sa “ååh hvis du har ømme pupper er du sikkert gravid!” “Ååh mange får mensen selvom man er gravid”, “åh mange er gravide selvom testen er negativ!” Så blir man bare drit lei seg fordi man får mer håp. Ærlig talt. Fint å være positive altså, men det blir så dumt å skrive sånn!
      Når man prøver er det dessuten helt normalt at mensen kommer tidligere eller for sent av og til, fordi man stresser så mye med det (enten man vil eller ikke!).

    16. Kristiane: Ømme pupper trenger ikke nødvendigvis å være et symptom på svangerskap, selv får jeg ømme pupper under både pms og mensen. Selvsagt kan det være et tegn på svangerskap, men ikke gi noen falske forhåpninger ved å si at det er et “sikkert tegn”..

    17. Håper virkelig at “tante rød” tar seg en lang ferie og at du er gravid..!! Stress kan selvsagt påvirke og utsette mensen men håper ikke det er tilfelle. Prøvde selv noen måneder, og vet hvor frustrerende prøveperioden kan være..!! Ønsker dere masse lykke til! <3

    18. Jeg har også hatt en merkelig følelse magen før jeg fikk positiv test. Og om mensen er 3 dager på overtid og du vanligvis aldri går over, så synes jeg det høres mye ut. Så jeg velger og tro og håpe at du bare testet for tidlig. Lykke til!

    19. D: Jeg håper virkelig at du har rett! Nei, jeg har vel aldri opplevd dette før. Men jeg hadde heller ikke opplevd at mensen kom så tidlig som den gjorde sist, så alt kan tydeligvis skje 😛

      Tusen takk!

    20. Mona: Håper det skjer med meg som med deg. Nå har jeg ikke testet meg i dag (dag 3), men jeg skal snart teste meg igjen om ikke mensen kommer da..

      Jeg har lest litt om det der, så tvi tvi!

      Jada, det kommer til å gå fint uansett 🙂

    21. Anonym: Jeg synes det er hyggelig at flere gir meg håp her i kommentarfeltet jeg. Skuffelsen blir like stor om mensen kommer uansett.

      Joda, jeg vet det. Jeg har bare ikke opplevd dette før.

    22. Kajsa: Ja, det er jo et lite håp. Jeg lurer på om jeg skal vente noen dager til før jeg tester meg. Hører jo flere si de ikke fikk positivt svar før en uke etter IKM.

      Takk for link 🙂

    23. M: Men jeg testet meg jo når jeg skulle ha eggløsning og den testen var jo positiv. Da kan den vel ikke være forsinket?

      Huff.. Dette er ikke lett. Men takk for at du deler 🙂

    24. Camilla: Hei, Camilla. Så hyggelig at du valgte å legge igjen din første kommentar. Håper det blir flere 🙂

      Tusen takk for skryt og støtte! Sender en god klem tilbake 🙂

    25. Lena: Jeg gikk nesten rett tilbake til regemessig mens. Det tok vel et par måender bare Jeg sluttet på p-piller i februar.

      Jeg håper selvsagt også på det siste! Godt å høre at du heier på oss 😀

      Sender en god klem tilbake!

    26. Hilde: Jeg tok jo en test på mandag som var negativ. Hvorfor skal jeg pluselig begynne å lyve til dere nå etter å ha vært så ærlig hele veien? Du undervurderer meg..

      Jeg skal teste meg om noen dager igjen, så får vi se 🙂

    27. Camilla: Hei. Så gøy at vi har nesten lik syklus! Hehe 🙂

      Nei, det har jeg ikke. Kanskje jeg skal teste ut den.

      Hm.. Det skal jeg google. Takk og lykke til selv 🙂 🙂

    28. Jeg ville tatt en skikkelig undersøkelse av eggledere og alt. Fekk også beskjed om at alt var i skjønneste orden, men når de sjekket eggledere og alt var det endometriose som var feilen… Men at kroppen spiller deg et puss kan jo også være at de tenker på det for mye..

    29. Hei 🙂
      Vil bare stille innom for å ønske dere masse lykke til,og si at jeg føler veldig med dere i situasjonen dere er i! Vi prøvde i ett år før vi fikk hjelp av veldig flink folk på fertilitetsklinikken i Porsgrunn <3 I løpet av de 4 siste årene har jeg blitt mamma til to små mirakler. Uansett hva som skjer,om det blir på "gamle måten" eller om det blir ved hjelp,så vil dere få det til og premien til slutt er like bra uansett! Jeg vet hvor tungt det er å vente på mensen,få negative tester,få mensen når du absolutt ikke vil ha den og når du kanskje innerst inne tror at denne gangen MÅ jeg jo være gravid..forferdelig frustrerende! Syntes på en måte det var deilig når vi fikk hjelp..da var det noen som kunne fortelle deg hele veien hva du skulle gjøre når,hva som var planen og når ting skulle skje. Du blir litt overlatt til noen andre og du føler at det er håp i siktet. Regner ikke med at dere må få den samme hjelpen som vi måtte ha,men ville bare berolige litt med at det er SÅ mange flinke folk her til lands som har hjulpet mange flere med å bli gravide enn de fleste er klar over!
      Masse lykke til<3
      Mange klemmer

    30. Jeg må ærlig innrømme at jeg var veldig skeptisk til bloggen din i førsten! Men nå heier jeg deg frem. Flott å se at det endelig er kommet en blogger på topplisten som er ekte og innehar en fantastisk selvtillit! Krysser fingrene for bebiss om det skjer nå eller senere! Godt å se at et barn er så ønsket. Stoor klem!

    31. hjemmetester er og blir hjemmetester. Den er positiv neste gang skal du se 🙂 min test på IKM var såvidt jeg kunne se positiv. Tok 1,5uke før man kunne se det tydeligere. Med hjemmetester er det ikke fasit på hvor sterk feber til et gitt nivå hcg. En test på dag 5 kan være svakere enn dag 1, kommer an på hvor mye virkestoff det er i akkurat den stripsen du bruker. Det er derfor man sier at en strek er strek på g-test.

    32. Du skriver så bra og hjelper så mange med dette . jeg ønsker av hele mitt hjerte at din prinsesse og prins kommer snart til dere . Som jeg vet de gjør en dag . Bare kos deg masse hver dag med positive koselige ting som er godt for deg og din kjære og gled deg til den dagen prinsen og prinsessen kommer til dere . Skap masse gode minner nå og gjør masse gøy og koselig deg og Ulrik ,for det er gøy å ha masse gode historier å fortelle til barna og barnebarna når de kommer , og dere er gode på å å gjøre mye koselig og gøy sammen .Det er så greit å følge din blogg for du skriver så bra om opplevelser og reiser Og så fine bilder du alltid tar ⛹🏼🏄🎈🏎👫👑 . Ønsker deg en fin helg 😊

    33. jo, det hender at mensen kan være forsinket selv om en eggløsningtest viste seg og være positiv. Jeg må ærlig innrømme at appen din kan være feil, dersom du opplever at den før har vært for tidlig og nå for sen. Leger og helsesøstre forteller at stress også kan påvirke mensen og at man da kan få den litt forsinket eller veeeldig forsinket og tidlig, rett og slett uregelmessig.

    34. Hei,
      Har du prøvd babyverden sin app? den er super og det var den jeg brukte da jeg var i prøvde å bli gravid:). Vil også anbefale http://www.tostreker.no for billige eggløsningstester og graviditetstester. lykke til:)

    35. Det var faktisk akkurat sånn jeg fant ut at jeg var gravid! 3-4 dager forsinket og ømme pupper. Da jeg tester meg viste det veldig svakt, så det kan faktisk hende du har testet deg for tidlig! Krysser fingrene for deg og gleder meg til oppdatering 🙂
      Klem

    36. Hei!
      Har ett lite tips! Du burde bruke clearblue eggløsningstester! De viser smile fjes når egg løsning er:) ikke bruk den mest avanserte typen med dobbel skjerm! Også consive plus rundt eggløsningstider! Har prøvd å bli gravid siden februar jeg også! dette hjalp for meg! Så anbefaler å prøve det ut, til neste eggløsning 🙂

    37. Det jeg mente var at jeg mener å ha lest at om egget ikke greier å slippe ( selv om testen viste positivt) så vil kroppen gjøre slikt at egget forsøkes slippe på nytt og da kan mensen bli litt forsinka. Ellers er jeg enig med en over her, det kan være lurt å tenke på å sjekke egglederne. Det erveldig mange som har endometriose for tiden 🙁 Og det kan i verste fall gjøre deg infertil 🙁

    38. Hei:) Jeg husker så godt når jeg gikk og ventet på mensen, ventet den på en torsdag men den kom ikke.. Hadde ømme bryster og murringer nederst I magen som kunne oppleves litt likt som menssmerter men siden jeg ikke har hatt det noe særlig før så mistenkte jeg st noe var I gjære 🙂 hadde tenkt å vente til torsdagen uken etter (altså en uke etter forventet mens) med å ta en test men på mandag besøkte jeg en venninne som “tvang” meg til å ta en test og jammen var jeg gravid 🙂 er nå 19 uker på vei og klar for Ultralyd førstkommende mandag😀 Håpe så mye at du er gravid nå, dere blir fantastiske foreldre ❤

    39. Jeg fikk negativ test dagen etter forventet mens, så positiv 3 dager senere! Så det er absolutt håp!
      Heier på dere!! 😀

    40. Jeg følte for å skrive en oppmuntrende kommentar til deg i dag. Jeg er imponert over hvor åpen du er rundt temaet, og bloggen din er noe jeg virkelig har savnet. Håper spiren sitter snart for oss begge.
      Det at eggløsningstesten er positiv sier ingenting om du får eggløsning eller ikke. Eggløsningstester slår ut på at kroppen prøver å få eggløsning, og hvis ikke man får eggløsning likevel prøver kroppen igjen ved en senere anledning. Den eneste sikre metoden for å bekrefte eggløsning er ved å tempe, for eksempel med Natural Cycles. Jeg har brukt dette siden februar i år. Jeg anbefaler den virkelig til deg. Da slipper du også stresset med å teste eggløsning, det kan også være med å forsinke den. Først brukte jeg NC for å gå av p-pillene siden kroppen er alltid i ubalanse etter lang tid på pilla, og etter en stund brukte jeg det for å prøve å bli gravid. Vi har vært gjennom to sykluser rundt å bli gravid, men har ikke gitt opp håpet. Jeg bruker eggløsningstester som man kan kjøpe gjennom Natural Cycles til rundt 300kr for 20 stykk. Det er ikke mye i det hele tatt. De første månedene brukte jeg kun tempen for å være sikker. Jeg har uregelmessig syklus etter pilla så har hatt alt mellom 24 og 37 dager siden jeg slutta på pilla, men nå har det stabilisert seg til rundt 26-27 dager. Min lutealfase (perioden mellom eggløsning og mensen) er på 10 dager, og mellom +/-1 dag er normalen. Det kan være at din lutealfase er lenger enn 14 dager som er normalen. Alt mellom 9-16 dager er normalt. Perioden mellom mensen og eggløsning kan variere, mens fra eggløsning til mensen er det alltid fast. Så jeg anbefaler deg virkelig å prøve NC. Jeg tar bare tempen til cirka samme tid hver dag i forhold til antall timer søvn, ca 7-8 timer søvn. Da slipper jeg eggløsningstester som stresser meg 🙂
      Så da krysser jeg fingrene for oss begge to:)

    41. Kjære deg. Vær tålmodig, ikke gi opp håpet på denne syklusen helt enda. Noen produserer lite HCG i begynnelsen. Jeg fikk svak positiv test en uke etter ikm. Da hadde jeg hatt farget utflod som jeg trodde var mensen og hadde gitt opp håpet. Men testen var positiv og eneste symptomet var bittelitt mørkere urin. Uheldigvis mistet jeg babyen min i 6 uke, men likevel er det en trøst å vite at jeg kan bli gravid 😉
      Så, ikke gi opp håpet!!! Heier på deg <3 Kroppen er en merkelig ting. Og det du forventer av symptomer osv kan være helt annerledes enn det som faktisk skjer!

    42. Hallo 🙂
      Spennende! Skrevet til deg tidligere og vi er i akkurat samme båt. Dessverre så opplevde jeg at den appen du bruker ikke er korrekt i forhold til dagene jeg skal få mensen.. Jeg har nå 3 stykker og brukt de i noen måneder og den som virkelig treffer hver måned er appen som heter Life! Den treffer på mens og eggløsning 🙂
      Anbefaler veldig og ha 2-3 apper og følge med på slik at du ser som som er mest korrekt i forhold til din kropp og syklus . Stor KLEM!

    43. Ga deg ett råd i ett tidligere innlegg.. men min kommetar svarte du ikke på.. Prøv temping! Er derfor jeg sitter her gravid nå.. fordi jeg prøvde natural cyklus.. lærer du å kjenne din temp i kroppen.. så sktter spiren fortere enn du aner:) 2år uten prevansjon og håpet om barn ble borte.. men stolte på tempen og nå er jeg gravid!!

    44. Ingunn: Hei, Ingunn. Beklager at jeg ikke fikk svart deg på din tidligere kommentar. Jeg prøver så godt jeg kan å svare på det meste som kommer inn, men noen ganger blir det så mange at jeg mister litt kontroll..

      Takk for tipset! Mulig jeg tester ut dette 🙂 🙂

    45. Hei,
      Spør om hjelp, og test det ut. Men en anbefaling til alle som sitter i tilsvarende situasjon, start med en konsultasjon hos en privat klinikk, ikke hos det offentlige. Hos flere private klinikker koster først konsultasjon lite penger, og dersom det ikke er noen veldig spesielt så får dere begge svar på dagen om hvordan situasjonen står til. Selv prøvde vi først igjennom det offentlige, og pga. dårlige rutiner og lange ventetider endte det offentlige opp med å være dyrere enn og teste oss privat. Vi endte opp med 3-4 tester + møter med fastlege. I det offentlig hadde vi enda ikke fått noen klare svar i løpet av 10-12 mnd, mens privat fikk vi svar på 1 time.
      Når det kommer til hvilken klinikk dere velger så vil jeg anbefale Spiren ( i Trondheim) eller Oslo Fertilitets klinikken. Medicus har lenge ligget lengst framme i Norge, men spesielt når det kommer til resultat så ligger nå Spiren foran. Ellers så stemmer det ikke at Norge ikke er særlig langt fremme. Medicus og Spiren har lenge vært blant noen av de ledende i verden, men velg gjerne en klinkk som har røtter fra St.Olavs i Trondheim da det er dette universitetssykehuset som har forsket mest på barnløshet og fertilitet i Norge, i alle fall ut i fra den informasjonen vi har fått.
      Lykke til fra en som etter 3 år med frustrasjon (mest pga. det offentlig) nå endelig ser ut å få besøk av storken.

    46. bestill time til meg så kan jeg hjelpe deg med barn jeg er Helbreder å har hatt 6 damer som i følge Legen ikke kunne få barn etter 2 til 6 behandlinger så ble dem gravid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg