EN FRESH SØNDAG

I dag har jeg hatt en skikkelig sunn og sprek søndag, så nå føler jeg meg faktisk fresh. Dagen startet med løping, hoppetau og andre styrkeøvelser i sola. Det har jo vært sååå fint vær ute i dag, så jeg hadde ikke samvittighet til å gå inn og trene på Sats. Men for heldige meg som har fått en stor idrettsbane rett uten for døren så burde det ikke være noe problem å få til en god økt utendørs. Jeg har allerede planlagt en treningsdate med Kaja på idrettsbanen “min” på tirsdag. Da skal jeg ta med meg kamera og vise dere hvordan jeg liker å trene ute. Jeg la ut et par videosnutter på Snapchat (pilotfrue) fra løpebanen, men det ble for kleint å ta bilder ettersom at jeg ikke var alene. Det var nemlig en hel gjeng med barn og foreldre som spilte fotball på gressbanen i midten. Spreke folk! Det blir man glad av å se.

Nå har jeg akkurat kost meg med en digg kyllingsalat. Av alle ting så elsker røbeter for tiden? De var godt representert i dagens salat, for å si det sånn. Kom gjerne med forslag til andre retter jeg kan bruke røbeter i 🙂

Ellers venter jeg på Ulrik som kommer hjem fra Stockholm i kveld. Jeg kjenner at jeg gleder meg veldig til å se han. Ulrik har vært borte siden fredag. Vi var nemlig bedt i et 40-årslag begge to i går, som jeg valgte å takke nei til. Men siden det var en veldig god venn av Ulrik, så valgte han å dra alene. Jeg kjenner meg ikke helt igjen i de valgene jeg tar for tiden altså.. Hehe! Men det har jo med denne alkoholen å gjøre. Jeg er jo egentlig skikkelig glad i å feste og danse, men nå som jeg har gitt meg selv et alkoholforbud, så har jeg trukket meg litt tilbake. Spesielt i anledninger hvor jeg ikke kjenner så mange. Det spørs om jeg ikke bare må ta meg en fest snart og glemme bort denne prøvingen litt. Jeg vet ikke hva som er best jeg. Dette stresset jeg har skrevet litt om kommer nok av at jeg prøver litt for hardt, som mange av dere sier. 

Ha en forsatt fin søndag, alle sammen! Nå skal jeg ut og gå en lang tur med Stella. Hun er mildt sagt rastløs, så mor må ut igjen selv om hun helst kunne tenke seg å ligge på sofaen.. 

Når jeg kommer hjem igjen skal jeg sette meg ned og svare dere i kommentarfeltet. Jeg ser det er en del jeg ikke har fått svart på i helgen. Vi blogges

38 kommentarer
    1. Det var når jeg tok meg en real fest at jeg ble gravid. Man blir helt altoppslukende i denne prøvingen. Jeg tok å slettet alt av apper og heiv eggløsningstester, hadde en god fest med venninner og jaggu da satt det. Vet det er lett å si nå men du stresser nok en del nå. Og kanskje enda mer når du deler så mye her på bloggen.
      Prøvetiden er en tøff periode men for en glede når testen lyser gravid. 🙂 lykke til videre og “pust” litt;)

    2. For det første: du trenger jo ikke å ha et enten/eller-forhold til alkohol. Men det høres ut som du har et problem hvis du ikke kan være edru i sosiale settinger/fester.
      Ellers tror jeg du prøver for hardt ja. Ikke glem at du skal leve litt også da. Du kan fint leve uten alkohol, og bør absolutt begrense inntaket. Men med det fokuset du har for tiden virker det som du setter livet på pause frem til du blir gravid. Slapp nå av og kos deg med sex med mannen din. Det må gå an å ha andre tanker i hodet samtidig som du ønsker det barn.

    3. Så fiiiiiin du var på håret der! Mye finere enn luggen( ikke stygt men altså!). Ble bare litt friskere og classy 🙂

    4. Du er sååå flink med bloggen! Elsker å lese det du skriver 😀
      Er så kjekt og følge med på prøveperioden 😀 hvilken utdanning har du? Jobber du med noe ved siden av bloggen? 😀

    5. Heia Julianne! Elsker bloggen din❤️Hva med å øve seg på å være sosial uten alkohol, selv når du ikke kjenner så mange? Det er god øving til mammalivet hvertfall 🙂 Se på det som en mulighet til å forbedre social skills. Er bare et forslag såklart, kjedelig å være eneste edru, men jo flere som viser seg edru, kanskje mer respektert blir det?

    6. Du har vel sikkert lest om dette selv, men vil fortelle deg det likevel sånn i tilfelle. Jeg prøvde å bli gravid i flere måneder og synes det var veldig rart at ingenting skjedde. Men så en gang rett etter sex la jeg meg med bena opp langs veggen, og hevet underlivet om du skjønner? Føltes jo litt rart, men det funket! Noen uker etterpå testet jeg positivt! Har senere fått høre at jeg har bakover vendt livmor, som faktisk kan være årsaken til at det funket og hjelpe ting litt på vei nedover. Dessverre så mistet jeg barnet, men tenker at en dag så vil det skje på nytt! Ønsker deg masse lykke til <3

    7. Alle vet at når man slutter å prøve, da skjer det. Dette anbefaler jeg til deg også, for jeg tror du går rundt med indre stress hele tiden. Ingen hemmelighet at det slår ut negativt for kroppen.. Lykke til!!

    8. Kjære deg, ikke sett resten av livet på vent mens du venter på å bli gravid. Du får mange råd om hva du bør gjøre, og “hva som funket for meg”, men det meste er nok tilfeldige sammentreff 🙂 Ta deg en fest hvis du vil, de fleste av oss som drikker litt i sosiale settinger har jo faktisk rukket både en og to fester før vi ble klar over at vi var gravide. Det går helt fint! Stress og for mye fokus på det å bli gravid er neppe noe som ødelegger sjansene dine til å faktisk bli gravid, men kan over tid være ødeleggende for forhold eller livskvalitet totalt. Du kommer til å få barn Julianne, det er bare ikke opp til deg når det skal skje 🙂
      Nyt at dere kan fokusere bare på dere to en stund til, og planlegg gjerne litt ting fremover som dere kan glede dere til, og som passer best å gjøre uten barn. (Jeg hadde prøvd i over et år, og plutselig opplevde jeg å håpe at jeg IKKE skulle bli gravid akkurat den ene måneden siden jeg da ville gå glipp av mitt livs tur, he,he. Jeg fikk både drømmeturen som er et fantastisk minne, og etterhvert fikk jeg også barn 🙂

    9. Jeg har ikke drukket på noen uker selv og jeg tror det viktigste er å bare hoppe i det. Jeg har vært i både bursdag og bryllup og det gikk helt fint! Jeg var ganske overrasket egentlig! Det er nok jeg som kjenner på det best, at jeg er edru. Jeg føler meg lett teit, klarer jo ikke å gjøre det andre gjør når de har drukket, haha. Samtidig kjenner jeg at det er riktig for meg nå som jeg tar medisiner og prøver å treffe med spire <3 kjenn etter selv og velg det som føles riktig for deg 🙂

    10. Uff, skjønner veldig godt det med å holde seg unna alkohol i prøveperioden, men kanskje det bare er greit å slappe helt av og slå seg løs noen ganger, så dukker gode nyheter opp når du minst forventer det? 🙂 trenger jo ikke å være festing heller, kan jo ta deg en velfortjent spa og velvære dag for deg selv der du ikke snakker om dette temaet i det hele tatt? 🙂 klem <3

    11. Jeg bare faller mer og mer for deg… Herregud for en dame du er 🙂 Kom deg ut å fest med jenta dine.. Glem prøvingen for litt og prøv å tenk på noe annet <3 Det er ofte det som er veien til å bli gravid.. Ikke tenk for mye på det !!

    12. Ella: ikke for å ødelegge teorien din, men det er nemlig én grunn til at det du sier bare er en myte: egget blir jo ikke befruktet i livmoren! De blir befruktet i egglederene og SÅ går det til livmoren og evt fester seg der.

    13. Ja! Unn deg en fest du, det har du fortjent. Jeg ble også gravid når vi gå opp å prøve så hardt og festa og kosa oss ei stund, og det har jeg hørt mange si. Virker som om fremtidens babiser ikke liker stress;)

    14. Anonym: Forskning viser at det kan ha noe for seg, nettopp for å holde sæden inne lenger slik at egget blir befruktet. Så nei, det er nok ikke “bare” en myte 😉

    15. Anonym: Deseutem må jo spermiene gjennom livmorhalsen og livmor før de kommer ut til egglederne 🙂 Har vært gjennom ganske så mye hva gjelder befruktning på sykehus, og fikk tips om å heve i hvert fall rumpen, kun ved å legge en pute under.

    16. Ella: forskning viser at det kan være gunstig å ikke hoppe rett opp av senga ja! Men å omtrent stå på hue for å få sæden til å renne gjennom er ikke nødvendig! Hvis du har vært gjennom så mye og har så mye kunnskap om kvinnekroppen, så bør du vel også ha fått med deg at kvinnens kropp hjelper sæden å komme fram til målet.

    17. Anonym: Ååå <3 Denne kommentaren ble jeg virkelig glad av å lese! Jeg skal prøve så godt jeg kan å "glemme" det bort litt fremover 🙂

    18. Elisabeth L: Jeg vet ikke hva som er best, men jeg kjenner at jeg snart trenger en time out fra denne prøvingen ja.. Jeg gir ikke opp altså, men jeg tror jeg må gjøre ting som får tankene mine over på noe annet snart, som foreksempel å ta meg en fest.

      Spa og massasje er også en veldig god ide! Sender en stor klem tilbake <3

    19. Ingrid: Hei, Ingrid! Så gøy at du liker bloggen <3

      Det er vel ikke det at jeg ikke tør å omgås mennesker jeg ikke kjenner når jeg er edru på fest. Jeg føler bare at det ikke er like gøy og da prioriterer jeg heller andre ting fremfor å bli med på fester hvor jeg ikke kjenner så mange. Men jeg tar poenget dit 🙂

      Den gang jeg blir gravid så kommer jeg nok også til å trekke meg litt tilbake. Men det er jo bare en del av livet.

    20. Helene Ragnhild: Godt å høre at du tar dette så fint. Det er nok bare å hoppe i det som du sier. Jeg har også vært på noen fester nå helt edru med masse fulle folk rundt meg og det gikk helt fint. Det er bare det at jeg ikke synes det er spesielt gøy. Derfor velger jeg å trekke meg litt tilbake. Men om det er en fest eller en sammenkomst som jeg virkelig vil på, så stopper jo ikke denne alkoholen meg. Jeg klarer meg fint uten 🙂

      Masse lykke til med prøvingen <3

    21. janne: Hei, Janne. Takk for råd. Jeg tror jeg skal høre på deg og ta det litt med ro fremover. Stress er helt klart ødeleggende for livskvaliteten. Det har du helt rett i 🙂

    22. Ella: Hei, Ella! Jeg har lest om dette før ja OG prøvd det. Hehe! Men det har ennå ikke hjulpet her i gården.. Godt at det klaffet for deg <3

    23. Anonym: Jeg har aldri sagt at jeg ikke kan være i sosiale settinger eller på fester uten å drikke alkohol. Det eneste jeg har sagt er at jeg ikke synes det er så gøy å vær edru på fest blant mennesker som drikker og at det da føles bedre å trekke seg litt tilbake.

      Men det med å prøve for hardt tror jeg du har litt rett i.. Takk for rådet 🙂

    24. 87: Jeg har hørt flere si det samme. Vet du? Det at jeg har vært åpen om prøveperioden på bloggen har jeg kun positive erfaringer med 🙂

      Takk!

    25. Anonym: kjære deg, dette er ikke bare svart eller hvitt. Når man har bakovervendt livmor, klarer ikke alltid kvinnekroppen å gjøre det du skriver. Det er derfor det kan være gunstig å hjelpe litt til. Vær glad du har en normal livmor du, så slipper du å tenke mer på dette 🙂

    26. Ella: kjære deg. Hadde Julianne hatt bakovervendt livmor hadde ho fått vite det hos gyn ved innvendig ul. Å gi sånne teite tips som kun gjelder for de med bakovervendt livmor blir som å anbefale prøverør fordi det er noen som ikke kan få barn, eller anbefale pergotime fordi det er noen som ikke får eggløsning.
      Herregud altså..ja, jeg er veldig glad for at jeg har en normal livmor!:) og hvis Julianne ikke har normal livmor er jeg ganske sikker på at det er noe gyn hadde fortalt ho 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg