JEG KLARER IKKE Å VENTE..

Jeg blir så oppgitt av meg selv. Planen var jo å vente med å teste meg til slutten av neste uke, men etter en helg full av rare drømmer så klarte jeg ikke å vente lenger. Det står jo at Clearblue testene KAN vise et positivt resultat 5 dager før forventet mens (IKM), men det er jo veldig tullete å kjøpe alle disse testene hele tiden. Den sikreste tegnet er som alle vet uteblitt menstruasjon. Hvorfor klarer jeg ikke å vente? Tålmodighet er tydeligvis ikke helt min greie. I hvert fall ikke i denne sammenheng.

Jeg tror og håper uansett at dette negative resultatet kun handler om for tidlig testing. Ja, for denne gang har jeg virkelig troen. Jeg prøver ikke å lure dere. Ikke Ulrik heller, stakkar. Vi lar oss ikke skuffe av resultatet i dag, dere. Ikke ennå.

Men en annen ting.. I og med at det er så mange av dere som har egne erfaringer rundt graviditet, så har jeg et spørsmål: Hva er festeblødning? Hadde du det? Jeg ble ikke stort klokere etter å ha lest litt rundt på diverse forumer. Derfor håper jeg at noen av dere kan hjelpe meg.

Ønsker dere en fortsatt fin søndag. Vi skal ut og kose oss i det fine været. Den dumme testen skal ikke få ødelegge en så fin dag som dette.

126 kommentarer
    1. Jeg hadde feste blødning denne graviditeten her. Jeg blødde litt noen dager før jeg skulle ha mensen. Jeg testet positivt 8 dager etter eggløsning og da jeg blødde trodde jeg at jeg hadde hatt en spontanabort. Men gudsjelov ikke 😊 lykke til videre 😊

    2. Festeblødning er bittelitt blod som kan komme når egget graver seg ned i livmoren. Jeg hadde ikke det med noen av mine graviditeter. Og når det gjelder testing: med førstemann fikk jeg positiv test en dag før ikm, mens nå med nr to fikk jeg ikke positiv test før tre uker etter ikm. Så alt er relativt 🙂

    3. Får vel hjelpe deg. Festeblødning er noe man har ett par dager etter eggløsning, man trenger absolutt ikke ha dette og har hatt det 1 gang av 4 svangerskap. Den digitale testen trenger litt mer hcg en vanlig test og noen produserer veldig forskjellig hcg i førsten. Hcg skal dobble seg fra dag til dag. Men jeg har testet positivt med eggløsningstesten 7 dager etter eggløsning sånn jeg fant ut att jeg var gravid og da var graviditetstesten negativ. Hilsen hun som hang litt for mye på gravidforumerer med nr 2 og 3 og hvet alt for mye om det som har med graviditet og Gjøre. Forresten så hadde jeg full blødning ved forventet mens med Michelle men ømme pupper derfor jeg ikke visste jeg var gravid Før 9 uker og neste mensen var sein, Michelle er ikke planlagt.

    4. Jeg har ALDRI kommentert på en blogg før, men jeg synes absolutt du fortjener å høre hvor fantastisk jeg synes det er at dere deler alt i prøveperioden deres.
      Jeg er selv i akkurat samme situasjon som deg. Litt creepy… Men, samme alder, kastet pillene likt som deg og tydeligvis samme syklus også. For idag startet jeg også dagen med en negativ test. Vi deler faktisk ganske mye med nære og kjære i denne perioden, jeg kjenner jeg trenger noen å få ut frustrasjon til. Men ingen som deler denne frustrasjonen med meg da alle venninner har blitt gravide innen to-tre mnd. Så da er det så deilig å klikke seg inn her og lese kommentarer og ikke minst de flotte innleggene dine om temaet. Heier på oss! Og at neste sommer er det vi som får hvert vårt lille nurk 🙂

    5. Festeblødning er en blødning som skjer når embryoet fester seg i livmoren. Hvor mye det blør varierer, jeg vet om folk som har hatt så store blødninger at de har trodd at det var menstruasjon.
      Masse lykke til!

    6. Ser du har fått svar på hva festeblødning er, men når det gjelder det andre så kan jeg nevne at jeg ikke hadde festeblødning. Jeg testet positivt ca. 2 uker etter ikm i begge svangerskapene mine. Masse lykke til med prøvingen:-)

    7. Vil igjen tipse deg om billigetester.no, da slipper du å kaste penger ut av vinduet med de dyre testene der 🙂

    8. Hei. Helt greit at du deler altså. Jeg har noen år mer på baken enn deg. Mine 2 svangerskap skjedde før før første mens etter avslutning av p-piller – heldig jeg da. Slapp denne prøvingen. Dog er jeg litt bekymret for at du kan bli litt stressa av alt dette med tester og sånn. Sier dette kun av omsorg. Vent til du har gått litt over tiden for mens. Men jeg ser jo nå at jeg har vært heldig som ble gravid “på et blunk” Lykke til og ha en nydelig søndag

    9. Hvor lenge er det siden du hadde EL? Husk at det bare er 20% sjanse for å bli gravid om man treffer EL.
      Selv testet jeg positivt 12 DPO, 3 dager før ikm:)
      Masse lykke til<3

    10. Så er det LANGT fra alle som har festeblødning da, så ikke heng deg opp i det. Jeg fatter ikke hvorfor man skal teste seg før ikm engang.
      Du KAN få positiv test før ikm, men det er såååå altfor tidlig og mye kan skje. Da blir man gjerne enda mer lei seg hvis mensen kommer likevel, altså at man har en tidlig spontanabort. Det ville man jo da ikke visst hvis man klarte å vente litt.

    11. Jeg hadde ikke festeblødning og relativt få symptomer tidlig. Jeg følte meg litt utilpass, som om jeg gikk og brygget på noe (og det var midt i influensasesongen, så det var ikke så rart). De første symptomene jeg relaterte til graviditeten var strekking/stikking i livmoren, litt som om jeg skulle være støl. I tillegg ble jeg helt latterlig trøtt og sliten. Kunne sove HELE tiden.
      Krysser fingrene for dere 🙂

    12. Jeg bare digger bloggen din om dagen! Det gjorde jeg før og, men du er så ærlig og ekte! Heier på dere, klem fra meg <3

    13. Jeg håper det beste for dere, ikke misforstå! Men jeg har også hørt at man kan få innbilt-svangerskap. At man har så lyst på barn at kroppen selv gir symptomer men ingen baby, bare sånn at du er klar over det… Heier på dere og håper dere snart får en positiv test!

    14. Seriøst, test med noe annet enn digital. De er gjerne ikke like treffsikre så tidlig. Sier ikke at de billige blir positive heller, men den fra apotek 1 eller RFSU har gjerne rett tidligere enn de digitale. Så dropp clearblue til noe annet enn å teste eggløsning.

    15. Fikk festeblødning omtrent samtidig som jeg vanligvis har mens, og trodde derfor at jeg ikke var gravid. Blødningen var imidlertid veldig liten og borte etter en dag, så jammen var det ikke mens – men jeg var gravid!!
      Masse lykke til! Spennende å følge med dere i denne tiden 🙂

    16. Det er utskillelsen av HCG som gjør at man får mange av de klassiske gravid- symptomene. Så hvis testen er negativ er HCG- nivået ditt så lavt at symptomene dine trolig kommer av noe annet. Sier dette kun til info, virkelig ikke for å drepe håpet for denne syklusen 🙂 Har vært der du er selv, og vet man blir litt tullerusk av dette. Krysser fingrene for at dere snart blir gravide!

    17. Veldig flott at du deler, men det kan nok bli mange skuffelser, og mange måneder med testing før spira sitter. Selv var jeg i samme situasjon som deg, håpefull og lengtende hver måned, og etter et år uten resultat ble jeg diagnostisert med endometriose, og to tette eggledere. Nå er vi i gang med prøverørsbehandling, og har spennende tider i vente.
      Sier ikke dette for å skremme deg, men mer for en liten reality-check. Å bli gravid er faktisk ikke like enkelt for alle, og man må kanskje ha et litt realistisk syn på det. Fullt fokus på å bli gravide, samtidig som man deler det med hele blogg-universet er kanskje ikke med på å gjøre det så mye enklere? Bare et lite tips fra meg.
      Masse lykke til med prøving, håper dere lykkes 🙂

    18. Hvis du stresser med det så kan det gjøre sånn at du ikke blir gravid har jeg hørt 🙂 storken kommer når man minst forventer det 😉 lykke til !

    19. Anbefaler virkelig strimlene fra “Billige tester” jeg. De viste svakt positiv i dagene før, hvor Clearblue fremdeles var negativ.
      De første dagene var de så svake at jeg knapt kunne se antydningen av en strek, holdt de oppe mot lyset og studerte de nøye;) Veldig spennende og lete etter streker altså, enn å bare se “Ikke gravid” på testen, strimlene holder liksom liv i håpet:)
      Lykke til!

    20. Hadde ikke festeblødning med mine, men en blødning litt lenger uti, rundt uke 12. Hadde det med begge. Ganske store faktisk! Men det gikk helt bra 🙂
      Festeblødning er vel ikke så vanlig som det virker på forum. Ingen jeg kjenner hadde det. Men det er en blødning som kommer ett par dager etter eggløsning. Altså når egget er befruktet og det graver seg fast 🙂 Lykke til begge to!

    21. Jeg brukte mange måneder, som deg, til å komme meg tilbake til min gamle syklus.
      Når det endelig skjedde, og etter en del tester, ventet jeg med å teste til jeg skulle ha mensen. Orker ikke lenger skuffelsen av en negativ test. Da ville jeg heller vente for at testen skulle bli mest mulig riktig. Jeg er idag gravid, og synes graviditeten er ganske slitsom den også. Gleder meg til resultatet. Synes du er tøff som deler, og ønsker deg masse lykke til videre. For meg hjalp det å senke forventningene, men du må kjenne selv på hva som er best for deg .

    22. Jeg hadde positiv test 5-6 dager før forventet mens i alle mine tre svangerskap, har aldri opplevd å ha festeblødning!:) det er mange som ikke tester positivt før forventet mens, så forbli positiv!!!!:)

    23. Hvorfor spør du ikke legen din om slike spørsmål? Du har mange naive spørsmål, skriv en liste å få deg en legetime.

    24. Hei.
      Med mitt første svanerskap hadde jeg ingen blødninger. Er nå gravid med nr 2 og opplevde festeblødning med varighet i 2 døgn, blødningen var ikke stor og brunlig blod. Ellers opplevde jeg en liten fersk blødningen med brunlig sporadisk blod 2 dager etter i ca uke 5 og var veldig redd for MA. Bestilte meg time til ultralyd og fikk bekreftet et friskt foster. Blødningen kom pga en væske ansamling som ble revet litt i når livmoren og morkaken begynte å vokse fra hverandre. Altså helt ufarlig.
      Jeg vil formidle det at blødning i svangerskap ikke alltid er relatert med noe farlig.
      Dere må ha lykke til med prøveperioden. Dere har en fantastisk tid i vente.

    25. Har en følelse av at du har testet for tidlig.
      Jeg gjorde det selv..
      Hadde mye merkelige drømmer og menssmerter uten at den kom, men det slo ikke ut på graviditetstest før etter forventet menstruasjonsstart.. lykke til😀

    26. Som flere har svart, er festeblòdning en liten blødming som kan komme før forventet mens. Det er ofte en liten blødning som kun varer en dag eller to. Blir spennende å følge med fremover nå 🙂 men vil råde deg om å senke forventingene litt. Opp til 90% av alle graviditeter ender I abort, men da ofte før man finner ut av graviditeten. Siden dere har bommet med tanke på pròving rundt egglòsning, kan det nok ta noen forsök til 🙂 men masse lykke til!

    27. Prøv å ikke tenke for mye.. Vet det ikke er lett men. Jeg også masse symptomer hver mnd en stund.. tenkte nå MÅ jeg være gravid.. men nei. Så noen mnd senere var det noe rart igjen. Tenkte at det er jo ingenting nå heller.. men får sjekke bare for å være sikker. Da var den positiv gitt. Ble litt sjokka for da hadde jeg gitt opp at det skulle være noe.
      Men for å svare på spørsmålet ditt så hadde jeg ingen festeblødning.

    28. Jeg blødde ganske mye både brunlig og rødt blod i dagene etter eggløsning opp mot det jeg trodde skulle være mens. Men var gravid..! 🙂 Blødde en del i den første tiden faktisk, var sikker på at jeg hadde mistet, men nå er hun en aktiv jente på 7 mnd! 🙂

    29. Jeg forstår ikke, som sagt tidligere, den trangen til å dele alt. Hva med å overlate dette til privatlivet, og heller fortelle når spiren sitter.
      Det kan jo bli uendelig mange oppdateringer om dette emnet hvis dere ikke lykkes med det første, og det kan lett bli kjedelig å lese.

    30. Første gang jeg kommenterer bloggen din, men nå vil jeg bare si at jeg ønsker dere alt godt! Du har fått mye ufortjent refs, håper du ikke tar deg nær av det. Liker ærligheten din!
      Selv er jeg gravid i 14 uke. Festeblødning har jeg ikke hatt i noen av mine svangerskap. Testet positivt først etter ikm.. ☺️

    31. en festeblødning er da egget fester seg, men ikke alle har festebløding. Festeblødningen kommer ca 4-0 dager etter unnfangelsen fant sted.

    32. Jeg synest det er veldig bra at du deler om denne prøveperioden! Jeg føler dette med å prøve å få barn, og ikke få det til med en gang man vil, er tabu å snakke om, selv om dette er noe veldig mange par som vil ha barn går gjennom. JA til åpenhet! Lykke til 🙂
      Men en ting jeg lurer på, siden du er så åpen om denne fasen: Om du blir gravid, kommer du til å dele dette med en gang? Blir jo litt rart å være så åpen om denne prøveperioden, og så plutselig bare slutte å skrive om det uten å si at du er gravid, men mange venter jo til ca. uke 12 med å dele det med andre enn nær familie og venner, så vet du hvordan du vil gjøre dette?

    33. Test heller m eggløsningsstrips de slår ut på graviditet flere dager før ikm kjøpes billig in10-20pk på nettbutikker. Gikk m begge mine clear blue viste ikke gravid før ikm hos meg evt demonter å se på strekene inni 😀

    34. Malin: Så fint at du synes det. Jeg kommer til å fortsette med denne åpenheten uansett hvordan ting går fremover. Jeg mener det er like viktig å dele nedturer, som oppturer 🙂

    35. Trude: Jeg har ikke noen trang for å dele ting. Men jeg liker å dele og lever av å dele. Hvor mye jeg deler varierer.

      Foreløpig ser det ut til at flertallet ønsker å lese mer om dette. Men jeg kan forsikre deg om at det blir annet innhold fremover også. Uansett hvordan det går 🙂

    36. L: Dette var interessant å lese. Gratulerer med den lille jenta, som begynner å bli stor og masse lykke til med alt hun bringer fremover 🙂

    37. Anonym: Jeg er ikke en person som går spesielt mye til leger “uten” grunn. Det er jo masse hjelp å få i andre kvinner som deler egne erfaringer. Jeg ser ikke noe galt med det 🙂

    38. Grete: Hei, Grete. Takk for at du deler og er åpen tilbake 🙂

      Så fantastisk å høre at du er gravid! Masse lykke til videre med svangerskapet <3

    39. Anonym: Jeg har hørt flere si det og flere si at det ikke har noe med saken å gjøre. Jeg prøver selvsagt ikke å stresse, men det er vanskelig..

      Takk 🙂

    40. Bjørg: Dette handler da ikke om å være verken dum, blond eller naiv.. Får håpe du bare har hatt en dårlig dag siden du så deg nødt til å skrive en slik kommentar til meg.

    41. Ville bare si at jeg testet negativt først, men hadde på følelsen at jeg var gravid. 5 dager etter tok jeg ny test, og den var positiv. Snuppa vår blir snart 5 år. Masse lykke til <3

    42. Ufrivillig barnløs: Takk for at du deler og masse lykke til selv <3

      Jeg angrer heldigvis ikke på at jeg har valgt å være såpass åpen som jeg har vært hittil. Planen er å fortsette med denne åpenheten fremover uansett hvordan det går 🙂

    43. Nina Maria: Jeg har hørt om det selv. Håper virkelig ikke alle tegnene jeg har nå er innbilning. Det får tiden vise 🙂

      Takk for at du heier på oss. Det føles bra!

    44. Christina: Takk for at du deler, Christina. Jeg burde nok ha ventet til den dagen selv. Da kan det jo hende jeg hadde unngått enda en skuffelse.. Vi får se 🙂

    45. Jenny: Takk for at du deler, Jenny. Jeg føler meg også veldig trøtt for tiden. Mulig det også er innbilning. Vi får se. Tvi tvi 🙂 🙂

    46. Anonym: Jeg har ikke hent meg opp i det. Men det er jo en grunn for at jeg spør 😉

      Jeg vet at jeg bør vente. Men jeg synes det er vanskelig.. Jeg tar poenget ditt, men jeg vil heller vite enn ikke vite, uansett hva som skjer.

    47. lise: Oi! Så heldig du var. Du har nok rett. Jeg er blitt litt stresset, men det gir seg vel med tiden dersom det ikke skjer noe snart.

      Håper du har hatt en fin helg 🙂

    48. Sunshine: Så gøy at MIN blogg var dne første du valgte å kommentere på da 😀

      Er det sant? Tusen takk for at du deler dette. Heia oss, ja! Ååå.. Jeg fikk frysninger av den siste setningen din. Tvi tvi <3 <3

    49. Ønsker dere masse lykke til og håper att testen blir positiv neste gang <3
      Synes det er fantastisk flott att du deler så mye ,
      Dere kommer nok til og bli kjempe flotte foreldre når den tid kommer!:)

    50. May Iren: Hei, May Iren! Du har jo ganske mye erfaring her, ja. Takk for at du deler 🙂

      Interessant å lese om dine erfaringer. Ps. Jeg visste ikke at Michelle ikke var planlagt.. Hehe! Flotte lille jenta som har blitt stor 🙂

    51. Vi har vært prøvere i 6 år.. Alt er fint og det skal kunne klaffe, jeg fikk beskjed om og ikke tenke så intenst på det, la graviditeten komme. Tanker kan `lage“ svangerskap. Og det ender ofte i skuffelser.
      Men krysser fingene for deg, lykke til 🙂

    52. Når jeg var gravid med sønnen min, visste jeg det med meg selv. Jeg tok en test som var klart negativ, men jeg var fortsatt overbevist. 3 dager senere tok jeg en test som var positiv. Så en slik følelse kan stemme. Lykke til, håper spiren sitter denne gangen.

    53. Silje: Takk for at du deler dette! Kanskje jeg er så heldig som deg. Jeg føler meg i hvert fall ganske sikker, men det har jeg gjort før også da.. Hehe!

      Tvi tvi 🙂

    54. Var jeg som kommenterte tidligere.
      Ang dette med å vente med å fortelle til uke 12. Om man forteller eller ikke er opp til hver enkelt.. Men det ofte greit å ha noen å dele det med…om ting skulle gå galt.
      Jeg ventet ikke.. og mistet, dessverre. Fikk en MA (missed abortion) og fant det ikke ut før i uke 13..Trodde jeg var trygg og fikk litt av et sjokk. Det var jo så klart vondt å måtte fortelle det. Men jeg sa det bare til noen, som da fikk i oppgave å informere øvrige familie/venner.
      Om jeg hadde ventet med å fortelle til uke 12, ville utfallet uansett blitt det samme i mitt tilfelle, siden jeg fant det ut såpass sent.
      Vet ikke om jeg vil si ifra like tidlig neste gang, kanskje til noen få, men vil uansett fortelle om jeg mister.
      Vi prøver nå igjen og jeg håper at det går bra denne gangen. Håper du treffer snart Julianne, og at alt går bra.
      Unner ingen den opplevelsen jeg hadde.

    55. Heihei:)
      Ville bare fortelle deg at min test var negativ 3 dager etter forventet mens, og positiv 9 dager etter. Kan hende du produserer hormonet sent i urinen akkurat som jeg gjorde:)
      Så ikke mist håpet ennå, lykke til❤️

    56. Et tips til dere. Når vi prøvde å bli gravide så tok det litt tid, vi tok en hel måne med sex hver dag i hele månen. Stilling har også mye å si, og vi valgte doggy.
      Å ligg me pute under rompa etter sex’n. Tyngdekraften har litt å si.
      Ellers må du bare prøve å slappe av, og ikke håpe for mye!
      Da tar det laaang tid.

    57. Jeg må bare kommentere og si at du og Ulrik er så kule! Jeg digger at dere er åpne, “driter” i janteloven og at dere alltid viser at dere står sterkt sammen i ting:) jeg heier på dere!!

    58. Ikke rart denne prøveperioden blir så slitsom for dere når du er SÅ opphengt…. Dere har ikke prøvd lenge i det hele tatt, hva stresser du for?

    59. da min mensen uteble, så sjekket jeg inni for å se om det var noe blod der. Da kjente jeg at livmoren min hadde *lukket* seg. Syntes dette var rart og tok en gravid test, og den var positiv 😊 😉

    60. Hei, Tar du noe som heter folsyre/folat? De anbefaler at man begynner med det fra man planlegger å bli gravid og de 3 første mnd av graviditeten.

    61. Ida: Jeg vet at vi ikke har prøvd lenge i forhold til normalen. Det har jeg jo sagt flere ganger. Men det må da likevel være lov å håpe og skrive om spenningen rundt det? 🙂

    62. Jeg testet og testet, så kom mensen. Det va først da jeg og min kjærest bestemte oss for å slutte å stresse/tenke så mye på det. Vi sa” hvis det ikke har skjedd noe om 1-2 år, så undersøker vi det nermere( om det er noe galt). Vi slappet mere av, tenkte ikke så mye på det. Plutselig ca 1-2 mnd etter dette. Begynte jeg å gråte som bare det på en treningstur vi løp Ilag. Dagen etter på jobb begynte jeg å blø neseblod. Så var jeg 4 dager over mensen og da hadde jeg en liten mistanke, så jeg kjøpte en test og tok den uten at han visste det. Å den va positiv!!😊
      Hadde også vært gravid en gang før, men mistet i uke 8. Derfor var ønske om å bli gravid veldig stort.

    63. Syns det er flott dere deler jeg!
      Vi har valgt den åpne stilen selv, men mest for å slippe alle spørsmålene rundt det og ikke bli gravid. Startet da jeg var 23, ble ikke mamma før vi adopterte da jeg var 35. Absolutt verd å vente på❤️ Masse lykke til!

    64. Syns det er veldig spennende å lese om denne “prosessen” du er inni nå 🙂 Jeg liker at du deler såpass mye om et tema som hos noen er tabulagt. Jeg selv og kjæresten sluttet på P-piller for to måneder siden og vi prøver å ha det gøy med prøvingen siden alle sier at man ikke må stresse – og selvsagt er jo prøving gøy det 😉 men man kan bli tidvis gal av at alle skal ha en formening om alt.
      Jeg heier på deg og krysser fingrene for oss begge to! Ved å være så åpen og ærlig om dette som du er gjør du terskelen lavere for andre folk å tørre å prate om det, husk det <3 Ha en fin dag fine du!

    65. Jeg har så mange ganger vært sikker på at alle disse symptomene jeg har hatt har vært tegn på at jeg har vært gravid, men her sitter jeg, etter to års prøving og fortsatt ingen baby. Er 23 år nå, men samboeren og jeg begynte å prøve når vi begge var 21. Har vært hos legen og alt skal visst være helt fint, så utrolig sårt og vondt at spiren aldri sitter.. Begynner å bli redd for at vi aldri skal klare å få barn sammen. Utrolig vond følelse. Håper det klaffer for dere snart, og at du slipper måned etter måned hvor du blir lei deg når resultatet er negativt. I know the feeling og unner ingen det! Vil bare si at jeg liker veldig godt at du er så åpen om prøveperioden! Det er modig av deg, og jeg liker bloggen din bedre og bedre for hvert innlegg. Klem

    66. Jeg er gravid for andre gang nå 🙂 første gang hadde jeg festeblødning. det kom to nåltynne striper friskt rødt blod på papiret når jeg var på do og det var alt.
      Denne gangen hadde jeg ikke festeblødning, jeg trodde jo at jeg fikk det hver gang så ble ganske sjokket da testen viste 1-2 uker uten at jeg hadde hatt festeblødning. Testet med CB ukeindikator 1 dag før ikm 🙂 den ble positiv, men med førstemann tok det uker over ikm før testen slo ut. Så er visst veldig forskjellig 😀
      Hadde ingen symptomer heller før på selve ikm. Dagen da fikk jeg ømme bryst. Noe jeg aldri har selvom jeg har mensen. Ønsker deg hell og lykke videre <3 jeg er litt over 2 mnd bare og allerede fortalt det til hele verden 😀
      Gleder meg til å følge deg videre !!! <3

    67. Første gang jeg ble gravid var ikke planlagt så jeg tenkte ikke over så mange av symptomene før testen, stusset kun på at jeg brått var hinsides trøtt! Sovna på sofaen etter jobb og hadde null energi! Desverre gikk det galt i uke 11, men da vokste jo ønske om å få barn og vi prøvde etter første mens og da satt spira med en gang! Den gangen ble jeg mer bevist på tegn, hadde veldig ømme pupper og dårlig appetitt. Håper spira sitter hos deg snart!

    68. Jeg hadde ikke festeblødning i forkant av IKM, men fikk en liten blødning i etterkant på 1. svangerskap. Ble veldig bekymret og trodde jeg aborterte. Men det lille hjertet dunket heldigvis.
      Men de tydeligste tegnet på graviditet var nok mer en overveldende trøtthet, som fra uke 5 ble etterfulgt av kvalme.

    69. Jeg hadde ingen festeblødning .. 🙂 er i uke 14 nå! Masse masse lykke til! Kjenner jeg heier skikkelig på deg <3

    70. Hei Julianne,
      Jeg har ikke kommentert på din blogg før, men innrømmer at jeg er en som av og til titter innom.
      Jeg er like gammel som deg og er nå 12 uker på vei med første barn. Jeg tok test 4-5 dager før forventet menstruasjon fordi jeg følte det var noe “rart” med kroppen, men den testen var negativ. Klarte likevel ikke å slå meg til ro med dette for jeg hadde en magefølelse som sa noe annet. Ventet så til dagen etter forventet mens før jeg tok en ny test, og jammen var den positiv! Hadde ingen festeblødning. Så hold motet oppe! Lykke til 🙂

    71. Jeg greide ikke å vente, var helt sikker på at jeg var gravid. Mensen var også 5 dager forsinka. Jeg var ikke gravid, og mensen kom, selv om jeg syns jeg hadde opptil flere symptomer. Neste måned hadde jeg også samme symptomer, men da var jeg så redd for å bli skuffa at jeg ikke ville teste. Jeg var også usikker på når mensen skulle komme da den hadde vært så forsinka sist gang. Venta også på festeblødning, da alle rundt meg sa at det var vanlig. Hverken mensen eller festeblødning kom, og nå er jeg 1 dag unna å være 12 uker på vei:)
      Ingenting er rett og galt i forhold til når og hvor ofte du vil teste deg. Jeg testet OFTE, for det var det som gjorde at jeg ble rolig:)

    72. Hei,
      Syns det er veldig bra at dere velger å dele hvordan prøveperioden går for dere.
      Nå har ikke jeg selv vært en aktiv prøver sånn sett, men jeg hadde lyst på barn i 4 år før vi bestemte oss for å prøve. Da tok jeg ut spiralen ganske kort tid etter.
      Nå hadde ikke jeg prevensjon med hormoner, så min historie vil nok ikke være mulig å sammenligne seg med 🙂
      Det jeg uansett vil anbefale deg, som jeg kan dele av personlig erfaringer – er at når ønsket om et barn er så stort, så blir skuffelsene svært harde å takle. Vi ville veldig gjerne ha et barn, og ble gravid 2 mnd etter jeg tok ut spiralen. Vi var overlykkelige og ubeskrivelig glade – og så mistet vi en uke etterpå.
      Jeg har aldri følt en så stor sorg. Heldigvis for oss så ble vi gravid igjen med en gang (noe vi ikke prøvde på fordi jeg tok det svært tungt), men det er ikke alle som er så heldige.
      Mitt tips til deg/dere er; ta tiden til hjelp, kos dere i prøveperioden og ikke stress. Hvis du stresser nå, så kommer du også til å stresse de første 12 ukene du er gravid fordi ønsket er så stort og sa blir også frykten for at der skal gå galt enda større 🙂
      Dette kommer nok til å klaffe på et tidspunkt, det er bare så dumt at vi ikke kan bestemme når det skal gå 😉
      Lykke til!

    73. Jeg har vært gravid to ganger og lysten til å teste tidlig er der hver gang! Og guri så skuffet man blir! Også har jeg vært gravid begge gangene, men det var bare for tidlig å teste. Jeg får heller ikke positiv test før 3-4 dager etter forventet mens, altså negativ test på forventet mens-dag, som gjorde at jeg trodde det ikke funket første gangen, og at vi måtte prøve igjen neste mnd.
      Hadde også festeblødning, og for meg var det som å få mens bare den varte veldig mye kortere. Snakk om at kroppen lurte meg,for jeg trodde jo hvertfall ikke at jeg var gravid da!
      Lykke til! Håper spiren har festet seg! Det er en magisk tid dere har i vente ❤

    74. Jeg fikk positiv eggløsningstest, og svak positiv på RFSU testene 2 dager før IKM. Testet meg helt tilfeldig egentlig. Fikk positiv Clearblue med 1-2 uker dagen før IKM. Hadde ikke festeblødning 🙂 Hadde derimot brun utflod to ganger i uke 5 og 6, men heldigvis helt ufarlig!

    75. Malin: Hei, Malin. Takk for at du deler dette. Jeg er sikker på at det er mange som har opplevd noe lignende.

      Masse lykke til videre med graviditeten 🙂 🙂

    76. Kristina: Hei, Kristina! Så hyggelig at du endelig valgte å legge igjen en kommentar. Jeg håper at det ikke er siste gang, kun første 🙂

      Gratulerer med graviditeten og masse lykke til videre i svangerskapet <3

    77. Sara: Hei, Sara. Takk for at du deler. Så godt å høre at alt var bra til tross for blødning <3

      De symptomene du hadde har jeg hørt at mange har..

    78. Jeg vet ikke om jeg hadde festelødning, men da jeg var 7 uker på vei, så fosteret var 5 uker gammelt opplevde jeg rødbrun utflod – Jeg fikk så klart panikk og trodde det var spontanabort, men ultralyd viste et perfekt bankende hjerte inne i magen min <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg