JEG ER EN LIVSNYTER

Savner du å ha en “vanlig” jobb? Jeg får ofte dette spørsmålet både her på bloggen og av folk rundt meg. Nå skal jeg gi dere et ordentlig svar på akkurat det..

Jeg er vel det man kaller for “en livsnyter”. Ikke fordi jeg lever noe jetset liv eller pleier å bade i champagne, men jeg nyter hver eneste dag som om det skulle være den siste her på jorden. Livet mitt er egentlig ganske vanlig. Det eneste som skiller den fra et typisk A4-liv er vel denne friheten. Det at jeg har mulighet til å styre hverdagen min helt selv er noe jeg setter utrolig stor pris på. Jeg elsker nemlig å ha god tid til alt jeg driver med, om det så bare er på badet om morgenen. Det verste jeg vet er å forholde meg til tid. Jeg har ikke noe problem med å holde avtaler eller å møte opp i tide, men jeg foretrekker å ha minst mulig klokkeslett i løpet av en dag som jeg skal noe bestemt. Likevel trives jeg best når jeg har nok å gjøre. Heldigvis er det alltid noe å ta tak i, og heldigvis kan jeg også legge fra meg alt akkurat når jeg vil og finne på noe helt annet spontant og gøy.

Jeg elsker å kunne sove til jeg våkner UTEN vekkeklokke. Min vekkekloke nå i sommer er at jeg lar være å ta ned rullegardinen, for da våkner jeg i åtte-tiden. Det passer meg helt perfekt. Skulle jeg ønske å sove lenger eller å gå rundt i morgenkåpen langt ut på dagen, så gjør jeg det. Alt avhenger av planene jeg har lagt for meg selv.

Det beste jeg vet er å starte dagen med en god frokost, som gjerne består av youghurt og musli, havregrøt eller en omelett med litt forskjellig av det jeg har i kjøleskapet. Frokosten spiser jeg sakte mens jeg leser gjennom diverse nettaviser og blogger som jeg liker. Etter frokosten gjør jeg meg klar for trening. Jeg digger å trene på formiddagen da de fleste er på jobb. Dersom jeg ikke får til en økt på formiddagen, så venter jeg enten til sent på kveld eller trener utendørs. Jeg prøver å unngå treningssenter på ettermiddagen da det gjerne er fullt av mennesker. 

På vei hjem fra trening kjøper jeg meg ofte en smoothie. Den gleder jeg meg til mens jeg trener faktisk. Hehe! Så er det dusj og stell på badet. Jeg liker å ha over en time til dette og gjerne to. Det er alltid noe som skal besvares her og en telefon som skal tas der. Derfor liker jeg som sagt å ha GOD TID <3

Dersom jeg avtaler møter, kaffedater, time til frisør, negler, vipper eller noe annet så pleier jeg å legge dette fra 12.00 og utover dagen. Jeg ser ikke poenget med å møtes før det dersom det ikke haster av en eller annen grunn. Videre tar jeg bare dagen som den kommer og ut i fra hvordan jeg selv har sett den for meg.  

Som jeg har nevnt flere ganger så jobber Ulrik 5 dager og har fri i 4 dager. De dagene han er hjemme prøver jeg å være så mye som mulig sammen med han. Det er jo ikke gitt at han har fri i helgene. Derfor hender det at vi “tar helg” midt i uken ved å kose oss med litt ekstra god mat og vin foreksempel.

Tilbake til spørsmålet: Jeg ser ikke noen andre yrker hvor dager som dette er inkludert i stillingen. Så nei.. Jeg savner ikke å ha en “vanlig” jobb å gå til hver eneste dag. Men hvem vet.. Kanskje jeg blir trøtt på bloggingen en gang i fremtiden. Det får tiden vise. Jeg kommer i hver fall aldri til å jobbe med noe jeg ikke liker. Livet er for kort til det.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

16 kommentarer
    1. Touché, Julianne! Flott at du har funnet en jobb og rutine som passer perfekt for deg. Er så enig at livet er for kort til å holde på en jobb kun fordi det er trygt, da får man iallefall et meget kjedelig liv og du blir som den sure personen som hele tiden utrykker hvor kjiipt livet er. Vi er selv ansvarlige for vår egen lykke og det er så fint at alle kan gjøre akkurat det de vil! Fortsatt riktig god sommer til deg! 😀

    2. Hei, jeg skjønner ikke hvordan du tjener penger på denne bloggen. Du har sjeldent annonse/ad-link, reklame etc., innlegg.
      Ulrik må forsørge deg på et eller annet vis?

    3. Mange forteller at blogging er mye hardt arbeid, men med dette innlegget tror jeg mange vil få nettopp det motsatte inntrykket. En hverdag fylt av lange morgener, trening og neglestell…

    4. Når folk kommenterer som de gjør,tror jeg det ligger mye misunnelse bak.mn istedenfor å slenge med leppa,gjør noe med livet ditt du og.jeg tenker noen ganger i livet får man en once in a lifetime mulighet,grip den og lev livet.man lever ikke livet sitt for andre,man skal leve det selv.alle har vi forskjellige mål her i livet.gled deg på andres vegne.er syk på 3 året,mn jeg må bare finne min måte å leve på.

    5. Knallbra innlegg, Julianne! Det er akkurat dette jeg, og sikkert flere, har vært nysgjerrig på. Morsomt å høre om en typisk dag i ditt liv, rutiner mm. Jeg skrev en kommentar på ditt forrige innlegg også, og synes du er kjempeflink til å svare i kommentarfeltet. Gleder meg til fortsettelsen. Klem

    6. Høres ut som en behagelig tilværelse 🙂
      Kunne godt tenke meg å prøve for en periode, men ville nok savnet det gode kollegafellesskapet jeg har på jobb 🙂
      Ha en fin kveld!

    7. Man må jo gjøre det man liker. Må innrømme at jeg jo tenker litt at jeg ikke ville hatt en jobb hvor man egentlig ikke bidrar med noe nyttigvtil samfunnet. Det har ikke noe med statusyrker å gjøre. Postmenn, vaskere eller folk i kassen i butikken gjør jo alle nyttige funksjoner, men blogging i denne kategorien gjør vel egentlig ikke. Men det er jo noe man selv velger og fritt må få bestemme. Tenker du over det på den måten selv noen gang? Mener ikke å fornærme, er bare nysjerrig:)

    8. annie: Ja, dette har jeg faktisk tenkt litt over og kommer frem til at jeg bidrar mer nå som blogger enn jeg noensinne har gjort. Jeg har nemlig skapt min egen arbeidsplass og har aldri skattet så mye som jeg gjør i dag. Min gamle arbeidsplass gikk konkurs. Jeg kunne meldt meg arbeidsledig og fått støtte, men valgte heller å stå på egne bein. Det er jeg veldig stolt over 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg