BØR JEG BYTTE BLOGGNAVN?

Hei, folkens! Jeg er fortsatt i Fredrikstad med mamma og lillegutt. Vi har kost oss i Gamlebyen i dag på “Mormors café”. Det passet jo bra i og med at lillegutt er på miniferie hos mormoren sin. Været er ikke akkurat til å skryte av, men det har blitt litt leking ute for det. Nå ser lillegutt på barne TV, mens jeg skriver. Snart skal jeg sette meg ned å svare på litt kommentarer fra dere. Det har dessverre vært litt stille fra meg i kommentarfeltet de siste dagene. Det hoper seg ofte opp etter typiske “meningsinnlegg”, som jeg hadde litt av i forrige uke og da forsvinner spørsmålene deres om andre ting som jeg gjerne vil svare på i mengden. Håper dere kan være litt tålmodige med meg. Jeg er jo tross alt en av få på topp som ikke har sperret hele funksjonen. Jeg liker at vi kan kommunisere begge veier og er helt avhengig av deres tilbakemeldinger ♥ 


Men dere.. Nok småprat og over til poenget. Det er en ting jeg har lyst til å ta opp med dere som leser denne bloggen og det er selve bloggnavnet mitt. Bør jeg bytte bloggnavn eller bør jeg beholde det jeg har? Tar dere meg mindre seriøst på grunn av at dette er en “frue-blogg”? Jeg trives med at bloggen min heter “pilotfrue”. Jeg trives også med å være Ulrik sin frue utad. Men først og fremst er jeg Julianne, og som mange har skjønt er det en selvstendig jente som tar sine egne valg uavhengig av andre.

Navnet “pilotfrue” var bare ment som en morsom greie lenge før jeg faktisk ble en frue på ordentlig. Jeg vet ikke om jeg har fortalt dere det, men det var jo Ulrik som ga meg domenet i bursdagsgave da jeg fylte 24. Nå i juni har jeg blogget i 2 år under dette navnet og har i utgangspunktet ingen plan om å forlate domenet, men jeg har lagret “juliannenygaard.blogg.no” for sikkerhets skyld. Grunnen til at jeg spør om dette er selvsagt fordi jeg har fått høre at jeg burde bytte navn en gang i fremtiden av folk rundt meg. Jeg vet ikke om jeg vil det eller om tiden i det hele tatt er inne for det. Men jeg er uansett interessert i hva du som leser mener, så derfor spør jeg deg.. Hva tenker du?



Sender et stort smil fra Fredrikstad!

47 kommentarer
    1. Jeg synes ikke du bør bytte bloggnavn, for jeg tror likevel at folk kommer til å kalle deg for pilotfrue. Jeg vet at når jeg snakker om Caroline så sier jeg enda fottballfrue selvom hun nå blogger som Caroline. Men til syvende og sist så er det jo ditt valg uansett, og jeg kommer til å lese videre uansett om du endrer bloggadresse.
      Så vil jeg gi deg applaus for at du svarer blogglesere sine kommentarer. Jeg vet at jeg har sagt det før, men jeg synes det er kjempekoselig!

    2. Jeg hadde syntes det var bedre om du bytta. Hadde vært mer profesjonelt da(?). Jeg vet ikke, men når du har et såpass fint navn burde du bruke det. Men kanskje bare Julianne da. Så det ikke blir så langt…

    3. Det er bare å bytte. Pilotfrue var helt håpløst fra starten: For det første en etterligning av fotballfrue og for det andre så sier det absolutt ingenting om deg Julianne, som du sier er den du vil vise fram. Det sier kun noe om han du nå er gift med.

    4. Hei ! Første gang jeg kommenterer bloggen din , men har fulgt deg en god stund nå:) Liker bloggen din veldig godt, du er faktisk en av de 3 jeg må innom flere ganger om dagen for å se etter nye innlegg og eneste jeg liker ordentlig godt !:) jeg vil bare si ,- ikke bytt navn ! Nei nei nei, behold pilotfrue!:) liker bloggnavnet godt og det sier litt om hvem du er og det at Ulrik ga deg domenet gjør det bare enda søtere!:)

    5. Jeg synes “juliannenygaard.blogg.no” presenterer deg i mye større grad. Ved å bytte til det bloggnavnet, vil jeg påstå at du framstår som mer seriøs, “sterkere” og respektfull 🙂

    6. Jeg syntes heller ikke du skal bytte bloggnavn ,men Julianne er et pent navn og det er jo deg selv som bestemmer til syvende og sist:-)Og pilotfrue er det jo det du er på riktig også. Du har en fin blogg og tar opp mange fine emner og ikke er du feig som stenger kommentarfeltet heller slik som mange andre toppbloggere gjør. Så stå på og fortsett som du gjør. Fortsatt fin uke Julianne.-))

    7. Det er kult du har pilot i navnet, men den fruedelen er en herming etter Caroline BE, og det synes jeg ikke noe om. Så konklusjonen er at; ja, du bør bytte! Som du selv sier så er du jo mer enn bare pilotfrue og kanskje vil du gjerne bli omtalt som Julianne fremover… ?

    8. hei!
      Du bør ikke bytte bloggnavn – pilotfrue har blitt ditt varemerke – og er det som er kjent og som mange forbinder deg og din blogg med. Dessuten har jo nesten “alle” nå sitt eget navn som bloggnavn, så Pilotfrue skiller seg således ut i mengden for ferske og rutinerte blogglesere.
      Men en annen ting jeg har hatt lyst til å skrive til degen stund – og dette er virkelig ikke negativt ment – men du burde virkelig bytte profilbilde/header. Synes vinklingen er veldig uheldig, og du ser nesten litt manisk ut. Da var det forrige bilde i svart/hvit av deg av en helt annen klasse – og som uten tvil ga et langt mer profesjonelt førsteinntrykk. Som sagt – ikke vondt ment, men det bildet er virkelig ikke bra. Kanskje du har sett deg litt “blind” på det – da du sikkert har veldig positive opplevelser de minuttene der når bildet blir tatt – men om du feks ber om råd fra fotografer og de som jobber rundt design -så tror jeg ikke du vil få veldig mange positive tilbakemeldinger på bloggens header.
      Det forrige bildet var vakkert, tidløst og stilfullt. Dagens header er som nevnt ganske hardt, feil vinkel og med et ganske “manisk” blikk inn i et speil hvor du stirrer på deg selv. Dessuten er bilde tatt fra en spesiell dag – og så lenge du skal blogge allment om det meste – så synes jeg du seriøst bør endre din header.
      Førsteinntrykket av bloggen er veldig viktig -spesielt hvis du skal tenke ifht fremtidige sponsorer/samarbeidspartnere. Anbefaler deg å rådføre deg med noen som jobber med bloggdesign på proffnivå!
      Men ellers er bloggen din veldig fin og ofte til inspirasjon! 🙂

    9. Hei! Jeg er en ganske ny leser, og helt ærlig hadde jeg hørt om pilotfrue kjempelenge før jeg i det hele tatt var nysgjerrig. Dette fordi navnet kun symboliserer den lange lista av “fruer” som er kommet etter fotballfrue. I tillegg signaliserer det at bloggen handler mest om å være kona til en pilot, og det er vel kun en svært liten del av din blogging.
      Jeg tiltrekkes av bloggere med egenart og etter jeg ble “lurt” inn her pga en overskrift (husker ikke hvilken) ser jeg jo at du absolutt har potensiale til å ha det etter hvert. Du skriver passe interessant og gir et sympatisk inntrykk. Men pilotfrue-navnet gjør deg ingen tjenester mener nå jeg. Heller det motsatte. Ja til et navn som har orginalitet!
      Lykke til, kommer nok til å følge deg litt videre

    10. Jeg syns det blir helt feil å påpeke så sterkt at du er en selvstendig kvinne, for så å bruke YRKET til mannen din for alt det er verdt. Ville du kalt deg remafrue hvis han jobba på rema? Neppe. Derfor blir det helt feil i mine øyne. Og det har blitt en greie med disse frue-navnene..det er ikke like spenstig som det var da Caroline BE var den eneste som het det.
      Så bli nå den selvstendige kvinnen du påstår at du er, og ikke “len” deg på Ulrik sitt yrke. Du er en helt vanlig jente som har gått på journalistskole. Ikke lat som noe mer. Vær den du er og vær fornøyd med det!

    11. Jeg har aldri tenkt over at “Pilotfrue” gjør deg mindre seriøs, men det er mulig det ligger noe i det.
      Ellers tenker jeg at “Pilotfrue” i hvert fall gjør at en husker deg, men nå som du har vært såpass mye i media, utgår kanskje dét poenget 🙂

    12. Hei, ser noen skriver at du blir en av mengden dersom du bytter. Det stemmer nok. Selv hadde jeg en mail som het [email protected]. Altså: ingen skam å snu. Du er mye mer enn en pilotfrue. meningsinnleggene er forresten de beste. Digger at du gikk opp kirkegulvet alene.

    13. Jeg syns du skal beholde bloggnavnet, hvis ikke går du i fotballfrues fotspor, og jeg tar meg selv i å skrive fotballfrue.blogg.no for å så bli sendt videre til den nye domenet hennes. Vi vet at du er Julianne, du får det godt og tydelig frem i bloggen din. BLOGGEN kjenner vi som pilotfrue, med det vi leser kjenner vi DEG som Julianne 🙂

    14. Jaa bytte!!
      Høres mer seriøst ut da. Du blogger jo mye om deg selv, ikke bare hvordan det et å være fruen til en pilot!!
      Digger deg

    15. Så fort jeg taster “P” så ligger det liksom inne hehe. Synes ikke du skal bytte da det har blitt merkevaret ditt, det betyr ikke at vi ikke ser deg som Julianne. Har egentlig aldri tenkt over navnet før, men på universitetet da vi først lagde en blogg så fikk vi beskjed om å lage et navn, mens når vi skulle opprette en egen nettside fikk vi beskjed om å bruke fornavn og etternavn . Tror det ligger noe i det…(studerte journalistikk) P.S synes det er veldig bra at du har åpent kommentarfelt en av grunnene til at jeg leser bloggen din.

    16. Siden du het Pilotfrue før du ble frue, bør du kanskje hete Pilotfruefrue nå?
      Eller hva med Pilotflue? Det hadde vel vært bra? Spesielt for de som sliter med å rulle på R’en!
      Nok tull fra meg. Behold Pilotfrue! Klem!

    17. Jeg mener du burde bytte. “Frue” navnet gjør at bloggen baseres på at din mann er pilot, selv om det er utelukkende ditt arbeide. Dessuten skriver du ingenting om livet som pilotfrue (du kunne like gjerne vært fiskerfrue. Med noen få unntak som når du har vært med Ulrik på jobb) eller om pilotyrket. Det er min mening 😊

    18. Jeg synes du skal bytte. Helt ærlig så var jeg først ikke interessert i å lese bloggen din på grunn av navnet. Jeg tenkte, “hva er dette for en ukreativ copycat?”. Grunnen til at jeg stakk innom var at det ble skrevet så mye om deg i annen media. Ditt eget navn både passer og representerer deg mye bedre (og jeg synes heller ikke det ligger noe nevneverdig i det å være pilotfrue forøvrig). Vær deg, det er derfor jeg liker bloggen 🙂

    19. Forresten, Ulrik er vel ikke pilot heller? Du svarer aldri når folk påpeker dette. Stemmer det at han ikke er pilot?

    20. Enig med hun som skriver at du burde bytte headerbilde, du ser rett og slett skummel ut på det du har nå…

    21. Syns ikke du bør endre navn. Ikke på det nåværende tidspunkt. Med tiden ja, men du må vente (litt sånn som fotballfrue).

    22. Jeg synes det er gammeldags at kvinner skal titulere seg ut ifra mannens yrke og må innrømme at alle sånne ting irriterer meg.. Mener nå at vi har kommet lenger enn som så. Synes kvinner skal være stolte av seg selv for det vi gjør og står for, og ikke på bakgrunn av mannens tittel. Da nedgraderer vi oss selv til noe mindre enn vi er. Men for all del, det er et fritt valg å gjøre det, og ditt liv. Men siden du spør så svarte jeg ærlig.

    23. Hei Julianne/pilotfrue! =)
      Jeg synes helt klart du skal bytte bloggnavn. Ditt navn har nå blitt mye større enn din tilknyttning til din manns yrke. Du selv er et mye større navn, og jeg tror tiden absolutt er inne nå med en gang, iom at ditt navn nå har vært mye i media i forhold til bryllupet, så navnet sitter friskt i minnet hos flere =) Det ser også mye mer profesjonelt ut og gir et større inntrykk av deg personlig enn din manns yrke gjør. =) Og pilotfrue står dessverre fram som en “parodi” på en annen kjent blogg. Du er bedre enn det! =D Du er ei jente med bein i nesa som tørr å si det andre bare tenker, derfor hadde det vært mye mere kraft bak hvert innlegg om du hadd signert de med ditt eget navn enn pilotfrue! =)

    24. Kristina: Takk for ditt ærlige svar. Jeg har valgt å beholde bloggnavnet mitt inntill videre. Mye mulig at navnet blir endret i fremtiden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg