JEG KOMMER ALDRI TIL Å TA EN NESEOPERASJON

Hei, Kaja. For det første så tror jeg at du mener *inJeksjoner, ikke “infeksjoner”. For infeksjoner er jeg overhodet ikke for. Det er jo derfor jeg anbefaler alle å bli mer kritiske til bransjen generelt, nemlig for å slippe komplikasjoner som infeksjoner. For det andre så er det kommentarer som dette som er skummelt. Jeg håper at du skriver disse ordene bare til meg. For det er slike kommentarer som dessverre ofte fører til at unge jenter tar lite gjennomtenkte valg på bakgrunn av hva andre mener, ikke på bakgrunn av hva de selv mener.

Jeg fortjener ikke en slik kommentar fra deg bare fordi jeg velger å være åpen om alt jeg gjør for utseendet. Jeg har aldri fortalt noen andre at de skal gjøre noe som helst for å se annerledes ut. Det eneste jeg har gjort og kommer til å fortsette med er å være ærlig om mine egne valg. Heldigvis er jeg såpass trygg på meg selv og voksen i hodet at jeg ikke blir påvirket negativt av det du skriver. Men det er etter to år med blogging og flere hundre lignende nedverdigende kommentarer om utseendet mitt. Disse kommentarene har gjort meg harhudet.

Når det er sagt så liker jeg nesen min. Den er en del av meg. Jeg har aldri ønsket å endre på noe ved utseendet mitt og heller ikke nesen min. Det eneste jeg ønsker er å forbedre det jeg har og holde meg ung så lenge det er mulig, både ved å trene og ta vare på helsen min og ved å pleie mitt yttre. Jeg ble født med den nesen jeg har i dag og har tenkt til å leve et helt liv med den. Det jeg ikke ble født med er rynker i panna eller dype linjer i ansiktet, derfor synes jeg personlig at det er greit av meg å ta de valgene jeg tar for meg selv ved å ta botox og injeksjoner. Jeg synes ikke at du skal gjøre det samme. Vet du hvorfor? Det fordi at jeg ikke har noen rett til å mene noe om dine eller andres “feil”, akkurat som at du ikke har noen rett til å mene noe om mine. 

Men hvem er jeg til å fortelle hva som er greit eller hva som ikke er greit? Jeg er jo bare en helt vanlig jente som selv har blitt bitt av basillen i skjønnhetsbransjen. Og hvem er du til å fortelle hva som er rett eller galt? Du er jo en som trakasserer andres utseendet. Er det greit å trakassere meg på bakgrunn av hvordan jeg ser ut?

Til slutt vil jeg bare si at jeg ikke har noe i mot de som velger å operere nesen sin dersom de har personlige grunner for det, akkurat som jeg i går sa at jeg heller ikke har noe i mot silikonpupper. Men jeg står ved at dette er to operasjoner som er mer omfattende enn botox og injeksjoner. Desto viktigere er det å være våken i forhold til leger, priser og “klinikker”. Jeg ville aldri latt noen sette sprøyter i meg eller skjære meg opp uten at stedet var godkjent av helse-og omsorgsdepartementet. Bakrommet i den lokale frisørsalongen er som regel ikke et godt nok alternativ.   

33 kommentarer
    1. Herregud, må nesten le litt. (av Kaja). Nok en gang en sjalu person, jeg vedder på at Kaja selv hadde hvert like opptatt av hvordan hun ser ut om hun selv var en offentlig person og ikke minst visst hun hadde hatt økonomisk råd til dette. Jeg er student og har ikke råd til slike behandlinger, men jeg sitter nå ikke å syter fordi jeg ikke kan fikse neglene mine en gang i mnd eller ta botox. Og jeg er heller ikke et netttroll som prøver å hakke ned på andre fordi jeg ikke har de samme mulighetene som noen andre har, blir bare for dumt. Til slutt så vil jeg bare si at jeg synst nesen din er fin jeg Julianne.
      Klem!

    2. Mennesker som kommenterer negativt på andre menneskers utseendet er det rett og slett noe gale med. Syntes det er flott, sunt og fantastisk at du står opp for deg selv, og liker deg selv sånn som du er! Vi trenger absolutt flere av sånne som deg i blogg bransjen, på akkurat dette området.

    3. Jeg skjønner ikke hva de mener med nesen din?! Syns du har en helt normal og søt nese jeg 🙂 Godt du ikke tar deg nær av det, men er som du sier skremmende om de sier det samme til andre som ikke er like selvsikre som deg!!
      Ha en strålende dag Julianne 🙂

    4. HÆ, hva er liksom så feil med nesen din!?? Skjønner virkelig ikke jeg altså, noen mennesker burde virkelig stoppe opp litt og tenke hva de får ut av å skrive en sånn kommentar til et annet menneske.
      En ting er å være uenig med dine meninger eller holdninger, noe jeg også har vært mange ganger, en annen ting er å kritisere utseende ditt som person, og slik du er født. Det er to vitt forskjellige ting, og sistnevnte er så ufattelig uøndvendig og ikke minst med på å skape et press vi alle er så dritt lei.
      Tror helt ærlig Kaja er så usikker på seg selv(eller i dette tilfellet da nesten sin), og dermed må rakke ned på en annen… Håper du får hjelp til å en dag bli så sikker på deg selv, Kaja, at du ikke trenger å gjøre andre usikker for å føle deg selv bedre.. det er en sinnsykt dårlig egenskap.

    5. Hei Julianne! Dette er kanskje ikke så relevant for akkurat dette innlegget, men! Ser dere prøver å bli gravide, og tenkte å spørre deg; Hva synes du om eksponering av barn osv. Altså hvor mye vil du dele? Navn, ansikt, ol. Det må vel ha vært et samtaleemne hjemme hos dere, mtp. at du allerede deler så mye om at dere prøver 😉
      Dette er et veldig aktuelt tema for tiden hvor foreldre setter mindre og mindre grenser når det kommer til denne problemstillingen.

    6. hehe, å være for alle infeksjonene 😀
      Men jeg skjønner virkelig ikke hva som skulle være å operere nesen din? Du er super flott!

    7. Det gjør meg vondt å høre at folk kritiserer andres utseende. Jeg har en lang nese, og har blitt mobbet for det i hele barndommen. Det gikk utover selvtilliten og preget meg store deler av skolelivet, ble ikke noe bedre i ungdomsårene. Jeg hadde sårende kallenavn pga nesa mi. Jeg har valgt å ikke gjøre noe med nesen, den fungerer fint og er en del av meg.
      Synes du har en nese som passer fint til ansiktet ditt, ingen behøver å fortelle deg noe annet. Kanskje vi i stedet skal fokusere litt på mobbing og skadene som oppstår i følge av den.

    8. Den kommentaren kan du bare kaste langt bort for den stemmer virkelig ikke. Du er vakker og nesen din er vakker og det finnes ikke noe feil med den. Hun bare prøver å finne feil på en jente som er feilfri. Skulle likt å sett hva Kaja har å by på, det er lett å være tøff på internett.

    9. Det er ikke alltid jeg er enig i det du skriver i innleggene dine, men det der syns jeg ikke du fortjente! Ikke ta deg nær av det <3 Det er nok bare "Kaja" som har nok med alle infeksjonene sine 🙂

    10. En dag skriver du “ting jeg forandrer ved utseendet mitt” og neste dag skriver du “jeg har aldrig ønsket å forandre på utseendet mitt”….
      Du er pen som du er, trenger hverken botox, fillers, løshår, løsvipper, løsnegler etc.

    11. Kamilla: Nå skrev jeg “forbedre”, ikke “forandre” 🙂

      Takk for det. Kanskje ikke jeg trenger alt dette, men det føles bra og da ser jeg ingen grunn til ikke å fortsette..

      Ønsker deg en fin dag 🙂

    12. Anonym: Jeg gjør faktisk ikke det lenger. Men det etter å ha lest hundrevis av de.. Likevel synes jeg det er viktig å vise dere et glimt av det.

      Ha en fin fridag 🙂

    13. Silje: Trist å høre at du har blitt mobbet pga nesen din, Silje. Men flott å høre at du ikke har latt mobberne gå inn på deg. Du virker som en utrolig sterk og vakker jente 🙂

      Takk for det. Helt enig i forhold til fokuset ditt!

    14. Dandra: Hei, Dandra. Dette er et interessant tema. Jeg kommer til å skrive om slike proplemstillinger den gang det blir aktuelt også for meg 🙂

    15. Marte:Tusen takk for det, Marte. Ja, det er det som er skremmende. Jeg har heller ikke vært så sterk som jeg er i dag fra starten av. Derfor vet jeg hvor skummelt der er å kommentere andres utseendet på den måten :-/

      Ha en strålende dag du også!

    16. Eline: Hei, Eline. Dte kan tenkes at du har rett i forhold til Kaja og sjalusi. Det er rart hvordan den sjalusien ødelegger..

      Godt du tar så lett på det. Masse lykke til videre med studiene! Ha en fin fridag. Stor klem tilbake 🙂

    17. Det er egentlig bare litt trist at noen kan få seg selv til å skrive noe slikt. Vedkommende kan ikke ha det så bra med seg selv hvis hun/han har en trang til å forsøke å dra andre ned på denne måten. Håper likevel du også ser de fine kommentarene, og hever deg over en slik oppdiktet drittkommentar hvor eneste formål er å gjøre deg usikker. Du er nydelig, og det kan hvem som helst se!

    18. Tåpelig kommentar. Håper ikke jenter gjør slike store valg pga slike idiotiske kommentarer. Jeg syns det er supert at du ikke lar deg påvirke. Skulle ønske vi alle innså at det bare er tull og usikkerhet bak disse kommentarene. Men må bare påpeke en ting. Du normaliserer jo disse “fillerne”. Det misliker jeg, fordi du er en offentlig person. Jeg er for ærlighet, men føler du nesten oppfordrer til dette enkelte ganger.
      Hva skjedde med å være fornøyd med den man er? Rynker kommer og det er HELT naturlig. Skulle ønske du ikke bare fremmet det positive. Hvis man har et kompleks, fiks det (snakker om fillers,restylan, silikon og andre operasjoner). Nei nei. Tenk deg godt om, snakk med noen du stoler på, la det gå en periode der du prøver å bli fornøyd, ha fokus på det. Er du enda like misfornøyd og har mulighet til å fikse på det,så mener jeg at man burde gjøre det! Så jeg er absolutt ikke imot, bare imot måten det blir lagt frem enkelte ganger.

    19. Hei! Digger deg men syns det her er teit
      Greit du vil svare for deg men screenshote kommentaren og legge det i et eget innlegg blir for dumt.
      Har ingenting imot deg eller noe sånt men syns bare det her innlegge ble for teit og dumt.
      Greit denne person skrev feil når den mente injeksjoner men du bruker det på en negativ laddet måte syns jeg.
      Ha en fin dag videre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg