UNDERHOLDNINGEN I BRYLLUPET

Hei, dere! Jeg var hjemme sent i går kveld, så det ble ikke noe mer tid til blogging. Jeg koste meg rett og slett litt for mye i Halden med hjemmelaget lapskaus, mer enn nok søtsaker og flere latterktramper med farmor og bestefar av gamle opptak fra jeg var liten. Hehe! Det er gøy å mimre litt.. 

Over til noe annet.. Jeg har fått endel spørsmål angående underholdningen i bryllupet. Derfor tenkte jeg at jeg skulle fortelle dere litt om akkurat det. Vi hadde nemlig en hyggelig kar på trekkspill hele fredagen som spilte under jegerfesten og en DJ på lørdagen som spilte sammen med en fiolinist og en trompetist både i bryllupsmiddagen og på selve bryllupsfesten. I tillegg til at min kjære storesøster sang for meg i kirken da. DET var vakkert og fantastisk tøft gjort! Hun sang “Love me like you do” med Ellie Goulding. Den samme sangen som vi danset brudevalsen til noen timer etter.. Jeg er veldig fornøyd med den miksen av musikk vi klarte å skape sammen med disse musikerne hele helgen og har bare fått positive tilbakemeldinger fra gjestene. 

Når det gjelder han karen på trekkspill (Torfinn), så har jeg ikke spurt om å legge ut kontaktinfoen hans her på bloggen, men for de av dere som er interesserte i det kan sende meg en mail på: [email protected]. Det samme gjelder trompetisten (Kristoffer). 


​Bildet er lånt av Ole Marius sin facebookprofil og ble tatt rett før de snek seg inn i bryllupsmiddagen vår på Thorskog slott.

Når det gjelder DJ-en (Ole Marius) og fiolonisten (Fredrikke) så var det de jeg hadde mest kontakt med i forkant av bryllupet. Ole Marius spiller vanligvis på flere kjente utesteder i Oslo, som Sollihagen, Bar Tjuvholmen, Lille Asia og Lektern. Han var veldig lett å samarbeide med og en utrolig kul fyr. Med samarbeid mener jeg å planlegge musikkstil og sette opp tidsplan for når og hvor ting skulle skje. Det var Ole Marius som fikk meg i kontakt med både fiolinisten og trompetisten. Han har et stort nettverk som er gull verdt når man skal arrangere et bryllup, som vi gjorde eller andre store eventer. Ole Marius Berg (DJ) kan kontaktes på mail: [email protected] 

 

Fredrikke (fiolinisten) var bare HELT RÅ. Det så dere et lite glimt av henne i bryllupsvideoen og kan se mer i videoen over.. Ikke bare er hun utrolig søt og sjarmerende, hun er også imponerende dyktig på den fiolinen og lager ekstremt bra show. Jeg kjenner at jeg har veldig lyst til å finne på mer med denne jenta i fremtiden, for når hun hopper opp på bordene og lager liv så er det ingen over og ingen ved siden av. Fredrikke lagde også notene til inngangsmusikken og utmasjen i kirken sammen med trompetisten. Fredrikke Juliane Tordhol kan kontaktes på mail: [email protected] eller på Facebook her

Bildet er lånt av facebookprofilen til Fredrikke og tatt på Thorskog slott på bryllupsdagen vår

Jeg anbefaler alle som skal gifte seg eller arrangere en stor fest å leie inn musikere. Det er ingenting som kan måle seg med den stemningen man får av live musikk, spesielt kombinasjonen av instrumenter som fiolin, trompet og saksofon sammen med en DJ 

5 kommentarer
    1. Når dere hadde brukt tid og penger på å gå på danseskole for å lære brudevals, hvorfor i all verden valgte dere ikke en vals å danse til da? VALS er liksom en takt, blir ikke vals bare pga trinnene når ikke musikken er riktig.

    2. Utrolig kult med kombinasjonen av fiolin, trompetist og DJ, tror det er lite som slår den kombinasjonen! Og når jeg ser på Fredrikke; herlighet for en utstråling! 😀

    3. Hei ! Fredrikke er jo en lekker jente. Men hvorfor irsk-lydende musikk i bryllupet ? Er dere irske ? Ok, jeg vet det er St. Patrick’s Day i dag, noe jeg alltid har feiret. Er det derfor du legger ut denne videoen pga datoen 17. mars ? Just wonder…

    4. Anita: Det koster jo litt å leie musikere fra Norge til Sverige. Da må man som regel dekke reisekostnader, overnatting og mat i tillegg til lønn, men det var absolutt verdt det. Send de en forespørsel om du er interessert 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg