GODT BETALT HJEMMEVÆRENDE FRUE

I dag er det en hyggelig sak om meg og andre bloggere i Demokraten. Som mange vet er jeg opprinnelig fra Fredrikstad. Derfor er det utrolig koselig for meg når lokale journalister i hjembyen tar kontakt. Det jeg likte med dette intervjuet var fokuset på hva andre nyhetsformidlere kan lære av oss bloggere. Jeg vet ikke med dere, men jeg begynner å bli lei av medier som kun fremstiller bloggere negativt eller på en useriøs måte. Det å drive en suksessfull blogg er faktisk en jobb og bør respekteres deretter. Jeg er helt sikker på at andre medier kan lære mye av oss bloggere i forhold til måten vi får frem poengene våre. Det er ikke tilfeldig at vi når mange tusen lesere hver en eneste dag.

For de av dere som ikke har tilgang til papirutgaven av Demokraten kan lese saken HER 

19 kommentarer
    1. Det er ikke fint å rakke ned på noen, men HELT ÆRLIG så syns jeg det å kalle blogging for et Yrke blir litt drøyt. Det er en godt betalt hobby vil jeg påstå. Jeg forbinder et yrke med noe som er av betydning for samfunnets tannhjul, alt i fra vaskedame til tannlege. En blogger promoterer bare produkter for å tjene handelsstanden og seg selv. Det er ikke et yrke i mine øyne å skrive side opp og side ned om en negletime eller sushimiddag. Sorry, men det er mitt syn på saken. Jeg er utdannet sykepleier (og ja, jeg misunner det å kunne sitte hjemme foran pcn mens tusenlappene ruller inn på konto), men kom aldri å si at en blogger kan likestilles med fks en sykepleier, eller en lærer. Dere gangner kun dere selv, med unntak av de som fronter viktige samfunnsproblemer og har makt til å påvirke i rett retning (Og nei, debatten om “ekte” menn som napper øyenbryna sine, eller “ekle” damer med hår under armene går ikke under den kategorien!)

    2. Som nevnt over her så vil jeg si at en blogg som tjener penger er en betalt hobby og ikke et yrke. Det er jo ikke noe man utdanner seg til akkurat. Når det er sagt, så syns jeg fint lite om å rakke ned på toppbloggere. Alle kan bli toppblogger, handler bare om hvor mye arbeid du legge ned i en blogg. Jeg f.eks tjener null og niks på min blogg. Men jeg liker bare å skrive som en vanlig hobby rett og slett:)

    3. Tenk på leger, sykepleiere, folk som jobber kanskje nattetider og lange turnusvakter. De får gjerne mindre betalt enn en blogger. Og såvidt jeg har fulgt meg på her inn, består dine dager av noen timers mail, bloggarbeid og ellers lunsj, frisør, trening, shopping, restaurant og generell egenpleie. Hvordan kan det være hard jobbing? Og det å mene at en blogger aldri har fri, er jo ikke riktig. Jeg har sett dager hvor innlegg uteblir helt, hva driver bloggeren med da? Jobber uten å poste innlegg?
      Nei, vil mene at bloggere tjener helt vanvittig mye i forhold til jobben de gjør.

    4. Refererer til artiklen,hvor du sier følgene;
      Det er jo litt rart at jeg som bare skriver om livet mitt kan tjene bedre enn en annen i full jobb etter mange års skolegang. Men i min verden blir jeg heldigvis belønnet etter innsats. Det rettferdiggjør jo det hele noe.
      Snakk om å ha et forvridd bilde av virkeligheten!Jeg blir helt stum.Å blogge er/blir aldri en jobb.Du har hatt flaks,og tjener gode penger på en hobby.

    5. Maria er jo samfunnsengasjert og prøver å gjøre noe for at andre mennesker skal få det bedre. Hun er til og med rik, men hun har en enorm drive om å gjøre verden til ett bedre sted.Hun bruker sin tid og ressurser til å hjelpe andre. Hun vil gjøre en forandring! Hun er ikke en blogger..men en blogg-heltinne i mine øyne! Fordi hun setter sine egne behov helt til side for å hjelpe fattige barn og unge I Norge til å få ett bedre liv! DET står det respekt av!!!

    6. Må si med uenig med mange av dere over her. I dagens samfunn er det viktig å skape nye arbeidsplasser og det er det disse bloggerne har gjort. De bidrar også til andre arbeidsplasser ved å feks holde på sånn som Julianne har gjort de siste dagene. Hun har reklamert for negler, hår og burdekjolebutikken.
      Selv om dette ikke er en tradisjonell jobb synes jeg ikke den “gir” noe mindre enn å jobbe bak kassen på BikBok. De lever jo også av oss vel, akkurat som en blogger gjør. Men det er kanskje bare en hobby det også? Det er vel frisører også da? De bidrar jo bare til at vi skal føle oss bedre og se bedre ut.
      Får å ta en eksempel med en utdannet blogger har dere jo Forballfrue. Hun er utdannet journalist, men fikk ikke jobb med det første. Da opprettet hun en blogg i stedet for å leve på NAV eller å begynne i en jobb som egentlig ikke fristet. Videre kan man se på Sophie Elise som nå har ansatt en fotograf. Hun har jo skaffet denne/de personen/personene en jobb.
      Flott at dere er med på å skape nye arbeidsplasser! Samfunnet trenger gründere og folk som ikke tenker så tradisjonelt for at det skal gå rundt. Stå på Julianne og alle andre bloggere!

    7. Jeg synes det er litt komiskt at du mener dere får frem poengene deres så bra. Nesten hver gang du skriver et innlegg om meningene dine, kommer det et oppfølgende innlegg hvor du enten forklarer det forje innlegget, korrigere eller beklager.

    8. Hva er godt betalt egentlig?
      Jeg eller mitt firma ville nok aldri brukt penger på deg, men helt ærlig, du sier du lever av bloggen din, kan du gi oss noen tall? Mange andre bloggere har vært åpne om hva de tjener, kan du gi meg noen tall?

    9. Jeg er helt uenig med Lene som “forbinder et yrke med noe som er av betydning for samfunnets tannhjul” Har du skapt en blogg som du kan leve av så har du lagd din egen arbeidsplass, og ettersom arbeidsledigheten generelt stiger så må da det være helt topp!
      De største bloggerne har nok en inntekt som mange av oss med lang utdannelse og dårlig betalt kunne misunne dem, men det har de til felles med f.eks toppidrettsutøvere. Jeg for min del er glad for min anonymitet, den er verdt mange penger for meg 🙂 jeg slipper både netthets og å bli hengt ut i media hvis jeg sier noe galt eller gjør en liten tabbe på jobb.

    10. Jeg er sykepleier og er veldig stolt av yrket mitt. Jeg føler at jeg gjør noe meningsfylt og viktig. Hver dag opplever jeg takknemmelige pasienter. Å kalle blogging et yrke fremstår som meningsløst og overfladisk for meg. Mange av dere bloggere er bare opptatt av det ytre. Det går i hårextentions, løsvipper, spraytan, falske negler, restylane i leppene, silikonpupper…osv. Det er om å gjøre å vise frem en perfekt kropp i fine klær. Og dette tjener dere masse penger på. Men ærlig talt så ville jeg ikke byttet plass med dere bloggere. Jeg vil heller se et litt slitent ansikt i speilet etter en travel nattevakt og vite at jeg har gjort noe med mening. Jeg håper du vil ta deg 10 minutter og reflektere litt over hva du driver med. Hvilke holdninger og verdier er viktige for deg? Hva er det som definerer deg som menneske og hva vil du bruke dine evner til? Livet er så mye mer en lettjente penger. For det er det blogging er. Det er en hobby man kan tjene store summer på. Men det er ikke et yrke. Jeg ønsker deg alt godt og jeg håper du etterhvert finner noe mer meningsfylt å bruke dine ressurser på. Noe som kan kalles et yrke. Lykke til med det forestående bryllupet.

    11. Jo Lene, ved at du sitter her og kommenterer, så er du med på å gjøre blogging til et yrke. Bloggere underholder oss, inspirerer oss, tar opp temaer og skaper debatt, på lik linje med TV-programmer, radio, aviser, sladderblader osv. Husk at Julianne også bidrar til “samfunnets tannhjul” ved at hun betaler skatt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg