JEG HAR STORE FORVENTNINGER TIL BRYLLUPSNATTEN

I dag har jeg vært rundt og kjøpt inn de siste nødvendighetene til meg selv før den store helgen, som gelesåler til skoene (foran og bak), knotter til hælene (for ikke å skli), stæsj til brudebuketten og undertøy til både fredagen og lørdagen i bryllupet. Endelig er jeg i mål! Nå er det forhåpentligvis ikke mer som skal handles i forkant av dette bryllupet. Med mindre vi har glemt noe da. Lommeboken min ønsker i hvertfall å ta seg en liten pause.. 

Men over til bryllupsnatten og undertøyet. Jeg har store forventninger til bryllupsnatten. Det blir stas å gå til sengs som ektepar for første gang! Det er ingen hemmelighet at vi ikke har spart oss til denne dagen. Hvem gjør egentlig det? Det er vel ikke akkurat normalt å være jomfru i en alder av 25 heller.. Likevel er det viktig for meg å gjøre litt ekstra ut av anledningen. Derfor tok jeg meg god tid i prøverommet for å finne det perfekte settet. Ettersom at jeg hadde vanskelig for å bestemme meg så investerte jeg like greit i to nye sett. Begge satt helt smashing på og selgeren var litt for god i jobben sin. Hehe! Jeg gleder meg uansett veldig til å ta de i bruk. Det blir vanskelig å spare undertøyet helt frem til bryllupsnatten, men det skal jeg klare. 11 dager igjen 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hvilke forventninger har/hadde du til bryllupsnatten?

47 kommentarer
    1. Hei!
      Bryllupsnatten er oppskrytt,dessverre!Du kommer til å være så sliten og utladet,at du bare vil sove.Kjolen er vanskelig å få av,det er masse stæsj som skal av,samt hundrevis av hårnåler.Min erfaring er at bryllupsreisen er mye bedre.Skuldrene er senket og du har ork til å ta på det fine undertøyet ditt;)

    2. Wow så stiligt undertøy:) Gleder meg virkelig til å se bildene av bryllupet ditt;) Teller dagene sammen med deg:) Ha en kjempe fin kveld flotte deg:)

    3. 1. du har vel ganske store forventninger til det meste, du legger det vartfall frem sånn
      2. det er ingenting galt eller unormalt i å være 25år og jomfru 🙂 like normalt som å ikke være det..
      ”hva er egentlig normalt?”
      Lykke til med bryllupp

    4. Det er faktisk ganske unormalt å ikke være jomfru når man gifter seg. Er man ikke jomfru, blir det litt som å gi bort et brukt kjøkeskap. Hvem vil ha det, lzm?
      Det første min mann ville ta rede på, var om jeg var jomfru. Først da ble det lysning, forlovelse og bryllup. Stor stas.

    5. Så lekre sett! Jeg er helt enig i at man bør gjøre litt ekstra ut av bryllupsnatten 🙂 Jeg har allerede kjøpt inn to sett pluss en sexy nattkjole til bryllupet, og det er ikke før i september. Lurer på hvor mange sett jeg kommer til å ha innen da..
      Hvis du hadde giddet å skrive litt om du er nervøs/stresset for bryllupet hadde det vært interessant! Jeg har lovet meg selv å gjøre alt klart i god tid, for å bare nyte det å glede meg den siste tiden, men vet ikke helt om det kommer til å gå..

    6. Haha! Jeg ler så jeg griner!
      Det er faktisk ikke normalt å være jomfru i en alder av 25 år. Å samnenligne det med å kjøpe et brukt kjøleskap er helt latterlig.
      Jeg ville hvertfall ikke giftet meg med noen som er jomfru.
      Det blir jo som å kjøpe en bil uten å prøvekjøre.
      Lykke til med bryllupsnatta:-)

    7. Trudelutt: unormalt å ikke være jomfru?? Det er absolutt ikke unaturlig…gjenomsnittsalderen for å ha sex første gang er 17-18 år…men det er selvfølgelig ok og ikke rart å være jomfru når man gifter seg også! 🙂

    8. Jeg er jomfru i en alder av 24 år. Målet er å forbli jomfru i hvert fall frem til jeg blir forlovet og har funnet den jeg vil gifte meg med. Har ikke behov for å “prøvekjøre” (som Lilli så fint kaller det) så mange før jeg treffer den jeg vil ha.

    9. Synes synd på alle de som har startet før bryllupsnatta. De vet ikke hvilken spenning de går glipp av. Finn din drømmepartner, bli skikkelig godt kjent, gift dere, og bryllupsnatta blir akkurat slik den er ment for å være. Dessverre er det de færreste som tar det i den rekkefølgen, men verden i dag er helt forskrudd.

    10. Alle sier bryllupsnatten er oppskrytt og vi fikk høre i forkant av bryllupet at vi kom til å være så slitne at det var ikke noe å glede seg til bortsett fra å sove. De tok feil! Da vi kom på hotellet på natten koste vi oss med frukt, sjokolade, champagne og …! Ja, det var mye inntrykk å fordøye men det var fint å gjøre det sammen <3 Vi hadde fri utsjekk dagen etter så vi var oppe til tidlig morgen, sov ut og koste oss med boblebad og frokost levert på døren dagen etter. Kjempestas!

    11. Det er mange som ikke holder seg til bryllupsnatta, men det er ikke unormalt! Det er fint å vente og jeg gjorde det selv, samme med mannen min og vi var 24 og 26 år da vi gifta oss. Litt dumt å gi et uttrykk av at det er “feil” å ikke holde seg, da folk må velge dette selv. Men jeg er veldig fornøyd med at jeg venta, for da deler jeg det mest spesielle bare med min mann.

    12. Hei! Så fine sett! Hvor har du kjøpt det øverste settet? Har kikket etter et lignende selv, i samme formål 😉

    13. Jeg tror alt kommer til å bli perfekt! gleder meg til å se bilder fra bryllupshelgen deres:) skal selv gifte meg i august!:) jeg syns brudeskoene du har valg var råtøffe! Tenker også at jeg vil kjøpe meg noen sko som også kan brukes til andre anledninger, men sliter litt med å finne noen nettsider som har slike sko. Tenker at jeg godt kan legge i 3-4000kr for dem hvis det er noen som passer for senere anledninger også. Har du noe tips til nettsider/merker som kunne passet?:)

    14. Nydelige undertøy 🙂
      det er mange som venter med sex til de er gifte. at du personlig ikke har gjort det, er din sak, men å si at det er unormalt å være 25 år og jomfru synes jeg faktisk er stygt sagt. det er nesten tabu å være over 20 å jomfru. for enkelte er det rett og slett et valg man tar. Jeg er i slutten av tjueårene og jomfru, og har valgt det fordi jeg mener at det er fint å kunne si at jeg bare har vært med en mann. så når dagen kommer og jeg skal gifte meg så ser jeg frem til å kunne gi meg selv til den ene. men det er mitt valg. så kom ikke her å fortell meg at det er unormalt. uvanlig er nok mer rett.

    15. Jeg er kanskje en av få som ikke har latt meg provosere av innleggene dine og syns alt er gøy å lese. Men kommentaren om at det er unormalt å være jomfru ved 25? Jeg er selv ikke jomfru men dette hadde ikke vært en fin kommentar å lese om man av ulike årsaker ikke har hatt sex før 25. Og da tenker jeg ikke bare på trosretning foreksempel. Håper dette var en lite gjennomtenkt kommentar som bare ble slengt på. Uansett så er jeg sikker på at du ser smashing ut på bryllupsnatta!👌

    16. Hei alle dere som diskuterer dette med og være jomfru og om å ikke, det er ikke noe som er normalt. Men mange velger og vente til de gifter seg så det bare blir noe som er mellom de to. Mange venter og fordi de rett og slett ikke kan se for seg og ha hatt sex med flere og vil da komme til og sammenligne. Noen har og sex når de vill og det er og helt greit!

    17. Nyt at dere fortsatt gleder dere til sex… Vent til det har gått ca 4 år/ evt til dere har barn så skal du se at lyst blir fint byttet ut med plikt. Sånn sett er det synd å gifte seg i en så ung alder som 25 år.
      MEN når det er sagt så blir du sikkert kjempe vakker!:-)<3

    18. Forhåpentligvis står både bryllupet og bryllupsnatta til forventningene! Bryllupsnatta etter vårt bryllup gikk litt i dass, haha. Trøtte og slitne begge to, og jeg følte meg ufresh etter en så lang dag i en stor kjole. Morgenen etter derimot, var MYE hyggeligere. 😉 Lykke til på den store dagen!

    19. Har du kjeve hornhinner? Føler bare ansiktet ditt er så rart når du smiler!
      Men liker bolle kinnene dine da 😊 Lykke til med bryllupet og bryllups natten.
      Kan tenke meg Ulrik er god i senga😏 Han er så ekstrem deilig.
      Å jobbe med han er fantastisk

    20. Hvorfor må alle være så jævlig hårsåre hele tiden? Folk pirker og tar seg nær av hver minste lille ting.
      Juliane skriver at det ikke er normalt å være 25 og jomfru, for det er faktisk ikke normalt når gjennomstnittet ligger på 17-18 år i Norge.
      Hun har ikke kommentert at det er noe galt i å være 25 og jomfru, men at det ikke er normalt – noe som er helt korrekt.

    21. Husker når jeg giftet meg med min kjære for snart 2 år siden at det beste var bryllupsnatta. Det var så herlig at vi dro opp til det hotellet i nærheten vi hadde bestilt og bare koste oss sammen vi to. Vi var slitne vel og merke. Men det at vi endelig var gift og at bryllupet var vellykket gjorde at vi ikke hadde lyst til å legge oss. Husker vi koste oss med en tur i badekaret, drakk champagne og spiste jordbær, og ja hadde sex. Så koste vi oss godt til altfor sent, men jeg husker det var så kos. Ingen tlf i nærheten. Alt dreide seg bare om oss to. Det var en helt herlig stemning over det hele. Så bare gled deg, Julianne. Du vil ikke legge deg den kvelden.
      Og jeg husker jeg også sa til min kjære i forveien. Uansett hvor slitne vi er, så er det bare en dag som denne. Uansett hvor bra vi har det senere i livet og hvilken som helst annen kveld. Er det ingen kveld eller natt da, som blir som bryllupsnatta. Tenk på det 🙂

    22. Haha you are awesome, Julianne! Digger bloggen din og dine meninger. Du tør liksom å få fram ting som andre er redde for å skrive/si i offentllighet. Og folk er så innmari hårsåre ass…. I mean, really people?! Leser gjennom kommentarene her og tydeligvis har alle latt seg bli provosert av en liten setning du skrev. Why? Alle har forskjellige meninger om sex og jomfrudom, og det skal jo folk så klart få ha egne tanker om. Men at alle blir så hårsåre? Det du skrev er jo det du mener er normalt, og slik den vestlige verden har utviklet seg til. Regner med at på tidlig 1900-tallet var det mer “fy fy” å ha sex før ekteskap. But y’all, we are in 2016. For noen er sex det vanligste i verden, for andre er det mer tabu. Så no reason til å bli hårsåre folkens. Sex er en fin og vakker, naturlig greie som mennesker og dyr gjør. Mine tanker rundt det er vel at det er helt naturlig og greit så lenge man sover med en som elsker deg og du elsker tilbake. Og i hvilken alder exactly det skjer, det er jo opp til hver enkelt 🙂
      Du er vakker du Julianne. And you are gonna look smashing in those underwear! Fortsett med å være blunt og ærlig på bloggen din, its refreshing!
      Lots of love to you

    23. Så fint underøy, juliane! må bare le av de som mener det er unormalt og ikke være jomfru når man er 25?! Blir som å kjøpe en bil utenom å ha prøvekjørt den først.. Lykke til med både bryllupsdagen og natten! <3

    24. Vel mye snakk om prøvekjøring her…men det er faktisk svært viktig. Tro det eller ei. Du kan elske en person svært høyt..ha sex og tro det er sånn det er. Så gjør han det slutt og du sørger. Men så får du en oppvekker i neste forhold at wooow er det sånn det skal være…sexen er 10 hakk bedre og du skal faktisk leve ut livet med samme mann!

    25. Hahaha å ikke være jomfru er som å kjøpe et brukt kjøleskap? Der er jeg helt uenig, “trudelutt”. Altså, jeg synes sex er en såpass viktig del av forholdet at det må fungere. Hadde jeg ikke fått det til å funke i senga med kjæresten min hadde ikke forholdet vart i lengden. Derfor er det viktig å finne ut av dette i god tid før bryllup er på programmet. Det er nå min mening.

    26. Hei
      Vel fine bilder:)
      Men si meg en ting dere
      Hvis man har muligheten til å få en helt “ubrukt/ny” bil og en “godt kjørt” bil, altså den nye og gamle bilen til samme betingelser hvem ville dere ha valgt da?
      Fornuften tilsier at man vil heller gå for den “ubrukte” enn den “godt kjørte”
      samme gjelder det kvinner også

    27. Herregud for noe ufattelig ræl denne ”bloggen” din er, er noe av det mest hjernedøde skvipet jeg noen gang har lest.
      Hvordan kan folk betale deg for dette?? Verden er blitt gal

    28. Hahaha…
      Jeg hadde en forventning om å få av meg den megastramme brudekjolen, ta et par paracet og skrape av meg svettelaget som hadde samla seg i løpet av dagen. Vi hadde leid oss et megafint hotellrom, men det var helt bortkasta penger for vi sovna umiddelbart da vi kom hjem og skulle reise tidlig neste morgen.
      Jeg kjenner for øvrig mange som velger å vente til etter man er gift. Også å ikke bo sammen før man er gift.

    29. Har lest at du skal slutte på prevensjon på bryllupsreisen. Du har sikkert fått med deg at Zika viruset også er i Thailand. Så tenk tanken to tanger før du gjør det selv om tanken er hyggelig skape et liv på bryllupsreisen.
      Masse lykke til med bryllup 🙂

    30. Jeg var nærmere 25 når jeg mista jomfrudommen og jeg kunne ikke brydd meg mindre at noen sier det er unormalt!! Eller iallefall uvanlig. Det ER det jo!!!

    31. Haha, er dere som kommenterer her fra 50-tallet eller?? Snakk om å være erkekonservative!
      Nei, det er søren ikke normalt å være jomfru når man er 25. Ikke noe galt i det om man absolutt vil vente, det får være opp til den enkelte, men normalt er det virkelig ikke. Gjennomsnittsalderen for debut er jo 17 år… Vet heller ingen som har vært i flere år lange forhold uten å ha sex. Hva er poenget? Tenk om han er helt elendig i senga og har mikropenis? Eller er impotent? Lykke til med bryllupsnatten da dere, snakk om antiklimaks! Sex er ikke alt men det er veldig viktig, uten et lidenskapelig sexliv er dere bare gode venner.
      Kjenner faktisk ikke til noen menn som vil ha jomfruer heller, tvertimot liker menn kvinner som kan sex og vet hva de skal gjøre. Men så omgås jeg ikke usikre sjalu mannfolk, og heller ikke ekstremt religiøse personer.
      Synes en del her har direkte skremmende holdninger til sex, da særlig til kvinnelig sexualitet. Regner med at du Mannen er en sånn usikker type som er redd for å bli sammenlignet med tidligere kjærester.

    32. Svar til Lisa (som er så innmari opptatt av disse “hornhinnene”)
      Dafuuuk girl? Er du rar i hjernen din, Lisa? Whats wrong? For en stygg kommentar av deg å legge ut. Ville du turt å gå hen til henne å si dette ansikt til ansikt? Nei. Det ville du nok ikke ha turt, men det er jo så lett å være frekk og sjalu bak tastaturet der ingen vet hvem du er, sant? Sava så frekt. Har du sett videoer av Julianne? Hun er ekstremt pen og søt. Så Lisa, gå å ta deg en bolle eller en cookie og få hjelp med sjalusien din.
      Julianne, you are gorgeous!

    33. har litt blandede følelser om temaet! noen finner kanskje ikke noen de er glade i i ung alder, som gjør at det blir naturlig for dem å være jomfru i “voksen alder”. andre finner kanskje noen de får svært sterke følelser for i slutten av tenårene, flytter sammen, og dermed blir det også ofte naturlig for dem å ha sex. begge deler kan være like “normalt”. seksuell debut er en individuell greie. med mindre man har bestemt seg fra dag en for å vente med sex til man er gift, vil man kanskje gjøre mer for å holde seg unna “den potensielle kjærligheten” i ung alder også?

    34. Svar til :).. Ja jeg er såååå utrolig sjalu på henne😂😂 vil være som henne! Ikke noe frekt med spm mitt! Fjortis 🙃

    35. Lisa, du må være ung og dum, for det første spurte du om hun hadde kjeve hornhinner ?? Og kommentaren din om Ulrik og senga. Så spør du om skjeive, lær deg pg skriv før du stiller teite spørsmål. det er nok du som er fjortis Lisa, selv om det er en fornærmelse til dem som er “fjortis”

    36. ln: Hehe! Takk for støtten 🙂 Sånne som “Lisa” er bare ute etter å skape kvalme. Trist at enkelte får glede av slik. Vi får bare la henne fortsette..

    37. Dette var helt nydelig undertøy! Kan jeg få spørre om hvilket merke blondesettet er fra? Håper du nyter bryllupsreisen til det ytterste! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg