7 TING JEG ER REDD FOR

Nå for tiden er jeg så lykkelig med meg selv, med Ulrik og med livet generelt. Jeg føler meg så heldig og at jeg har så mye medgang i alt jeg gjør at jeg rett og slett er redd for at noe negetivt skal skje. Har dere sett den scenen hvor Charlotte i “Sex & Singelliv” sier: “I`m so happy that I`m terrified something bad is gonna happend“. Jeg kunne ikke sagt det bedre selv..

DETTE SKREMMER MEG: 

1. Jeg er redd for at jeg skal snuble opp kirkegulvet: Det er under en måned til den store dagen og jeg drømmer derfor om mye rart for tiden. Ofte er det typiske skrekkscenario, som dette eller at jeg glemmer talen min hjemme, får omgangssyken eller andre små “kriser” som kan ødelegge for meg i bryllupet.

2. Jeg er redd for at ekteskapet ikke varer livet ut: For noen dager siden skypet Ulrik og jeg med presten vår som skal vie oss 20. februar. Et ekteskap er for meg utrolig stort. Det finnes ikke noe verre i mitt hodet enn å bryte det løftet som vi skal gi hverandre veldig snart. Jeg både håper og tror det beste, men i og med at skilsmisse dessverre er bltt såpass “godtatt” og “vanlig” i det samfunnet vi lever i så må jeg innrømme at dette er noe som skremmer meg.     

3. Jeg er redd for at jeg skal få rynker og se gammel ut: Selv om jeg har kapret drømmemannen og snart er gift så er det ingen grunn til å forfalle. Jeg vil holde meg ung og sprek lengst mulig og er villig til å gå ganske langt for å beholde mitt unge utseende.

4. Jeg er redd for at jeg eller noen nær meg skal bli alvorlig syk: Jeg er frisk og har ingen problemer med helsen. Det går ikke en dag uten at jeg tenker over akkurat det. Tenk så heldig jeg er som ikke har noen begrensninger i livet mitt, og tenk så urettferdig for alle de som er alvorlig syke, spesielt i ung alder. Jeg er også livredd for at noen nær meg skal bli alvorlig syke. Det hadde jeg taklet veldig dårlig. 

5. Jeg er redd for at Ulrik skal komme ut for en ulykke: De sier jo at det er tryggere å kjøre bil enn å fly, men likevel er jeg litt ekstra bekymret når Ulrik er på jobb. Jeg går ikke rundt å tenker på det hele tiden, men det er viktig for meg at vi alltid er venner når han reiser avgårde på jobb. Nå krangler vi veldig lite, men alle par har sine diskusjoner. Jeg klarer ikke å si hadet til han uten at det er god stemning og jeg får mitt avskjedskyss.

6. Jeg er redd for at bloggen min går ut på dato: Denne bloggen er mitt levebrød. Jeg jobber kanskje ikke fra 08.00-16.00 hver dag med den, men jeg legger mye tid og energi i det jeg gjør og kunne for øyeblikket ikke tenke meg en jobb som passer meg bedre enn dette. Derfor er jeg såklart redd for at lesertallene mine faller og at jeg som person “går ut på dato”. 

7. Jeg er redd for jeg ikke kan bli gravid: Husker dere da jeg fortalte at jeg har tatt en abort? Alle vet jo at en av risikoene ved abort er at det kan minske sjansen for å igjen bli gravid. De legene jeg har snakket med sier at jeg skal ta det helt med ro, men det er likevel en liten frykt hos meg ettersom at ønsket om barn i fremtiden er såpass stort.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ps. Jeg har ikke rangert punktene over etter noen som helst rekkefølge..

Hva er du redd for?

 

30 kommentarer
    1. det er en ting jeg ikke forstår, hvordan jobber du så hardt med bloggen din når du bare blogger en gang hver dag? Må du sitte i flere timer å skrive dt ene innlegget eller bruker du en gal dag på å tenke på noe å skrive? De aller fleste toppbloggere oppdaterer minst 2 ganger daglig og er på møter blogg buissnes osv osv. Mens du sitter bare hjemme og snakker om Ulrik 24/7. Er det virkelig så hardt? Hmmm

    2. Jeg er skrekkelig redd for å skli å falle, å slå meg skikkelig å bli skadet.
      til punkt 1) snuble opp alteret. Mener du å snuble opp kirkegulvet eller falle over alteret? vanskelig å skulle snuble opp alteret 😛 hihi.
      Tror nok at de aller fleste er redde for eller bekymret over noe. bare viktig å puste, å ikke la frykten ta helt overhånd

    3. Beklager å måtte si det, men så talentløs som den overfladiske bloggen din er, så tror jeg nok ikke du skal belage deg på å ha den som levebrød i fremtiden..

    4. Anonym: Merkelig at du gidder å trykke deg inn på bloggen min en fredag etermiddag da, ettersom at du synes den er så talentløs og overfladisk..

    5. Mette: Hei, Mette! Jeg mente snuble opp kirkegulvet ja.. Hehe! Rettet det nå 😉

      Du har helt rett. Jeg lar ingenting av dette ta overhånd, men noen dager og perioder så frykter man mer enn andre..

      Ønsker deg en fin helg 🙂

    6. Jeg er redd for at alle fremtidens jenter skal fortsette å være så opptatt av prestasjoner og utseende som de er i dag… Skulle ønske det var mer poppis å ha fokus på viktigere kvaliteter som omsorg for andre, miljøbevissthet, ha det bra med seg selv, sette pris på det rundt seg, rettferdighet osv…

    7. Jeg er også kjemperedd for å ikke bli gravid. Er ingen grunn til å være redd for det, jeg bare er det. Alltid vært det. Får helt noia når jeg ikke har blitt gravid enda, og har bare prøvd i to mnd..håpløst å tenke sånn. Men er vanskelig å bare slutte å bekymre seg..

    8. Mye av de samme tungene når det kommer til sykdom og ulykker ! Jeg er litt sånn at jeg får sykdoms angst – redd for at noen av mine nærmeste eller jeg selv skal få kreft for eksempel:) men best å legge slike tanker vekk:) jeg er sikker på at bryllupet ditt blir magisk;)

    9. Redd jeg ikke skal få muligheten til å bli gravid da jeg er 32, både jeg og sambo er begge jobbsøkere så ting er ikke så stabilt akkurat nå, også er jeg livredd for at bestefaren min skal dø da han fikk kreft før jul

    10. Hei, Julianne
      Jeg er nok enig i mange av punktene du skriver.
      Når det kommer til rynker og utseende må vi nok alle regne med en rynke eller to med alderen. Og det har også sin sjarm tenker jeg, jeg skjønner derimot at du ikke vil forfalle riktig enda og gjør alt for å holde deg ung, sprek og vakker 🙂

    11. Hei!
      Jeg vil gjerne bare få rettet opp i noe her, fordi sjansen for å bli gravid etter en abort vil kun minske DERSOM man har komplikasjoner med aborten.
      F.eks. dersom man har en utskrapning og far arrvev (dette er ved en kirurgisk abort), eller om det oppstår f.eks. sterke blødninger ved medisinsk el. kirurgisk abort.
      Selv skjønner jeg den redselen om å aldri kunne få barn, eller ha store komplikasjoner med det, men akkurat det der skal ikke bekymre deg.
      Sjansen for at det tar tid for å bli gravid er større om du har på p-piller nå og slutter, da disse vil sette deg i hormonell ubalanse ift. normalen.

    12. Hei Julianne.-) Du må ikke gå og tenke slike tanker som du har her nå,og jeg er sikker på at dere får et vakkert og flott bryllup uten noen problemer med fall eller sykdom. Og hva som kan skje i livet er vi nok aldri forskånet for uansett hvor fornuftige eller flinke vi er til og ta vare på helsen eller våre nære og kjære. Mye kan skje over natten,så lev livet og gled deg til den store dagen og ta dagene som dem kommer:-)) Ønsker deg en riktig fin helg:-)

    13. Jeg er redd for at jeg ikke har mulighet til å bli gravid .. Måtte fjerne den ene eggstokken min i desember pga legen fant en borderline cyste på 10cm på den.. Og nå må jeg inn på sykehuset igjen til mandag og fjerne den egglederen som hørte til eggstokken som de fjernet tidligere, og et fettforklet som cysten lå inni. . Pga fare for spredning og andet eventuelt er kreft.. Er 26år. . Så dette er en av tingene som jeg er redd for.. Er også selvfølgelig redd for at noe skal skje med familien og mine nærmeste😢

    14. Tror jeg aldri har kommentert på bloggen din før, men har fulgt deg en stund og liker hvordan du utrykker deg veldig godt 🙂 Satt og tenkte endel på dette innlegget, så måtte kommentere. Jeg ser redselen din for å bli alvorlig syk – i ung alder, det er det verste som faktisk kan skje tror jeg. Jeg ble selv syk i en alder av 18 år, og vil aldri bli frisk igjen. Er nå 24, snart 25. Dette er noe som jeg har forsonet meg med, men som i ny og ned dukker opp som sårende, urettferdig og bittert. Men man må leve det livet man har fått utdelt til det fulleste og ikke tenke for mye på det man er redd for! 🙂 Ha en fin måned frem til bryllup – du kommer til å få en fantastisk dag!!

    15. Håper bare ikke du sprøyter hele ansiktet ditt med masse botox når du blir eldre. Du er utrolig vakker nå, og det er du også om tjue år. Ikke for å såre noen, men jeg har ALDRI sett noen med botox som ser bedre ut MED det enn uten. Å bli eldre er noe veldig fint, og etter min mening så bør en (f.eks) femtiåring se ut som en femtiåring, ikke som en tjueåring. Det er bare rart. Det er en grunn til at man blir eldre;) Dette er foressten ikke ment vondt mot deg, Julianne, ville bare dele mine tanker om det! Du har en veldig fin blogg:)

    16. Hei.
      Jeg husker at jeg drømte flere drømmer i forkant av bryllupet. Alt fra å snuble, glemme buketten, ingen gjester var der osv. Det kalles enkelt og greit bryllupsnerver. Det er helt normalt å få de så nærme du er bryllupet nå. Det er en stor dag for deg. Selvfølgelig vil du at alt skal gå knirkefritt, og det gjør det sikkert og. Men da tenker du på alt, og da kommer alle de tankene.
      Ang det med å ikke bli gravid.
      Jeg fikk høre at jeg ikke kunne bli gravid på egenhånd. Men vi klarte det med hjelp av IVF. Så det er håp selv om du ikke klarer det selv. De har blitt ganske flinke på det i dag.

    17. Var også livredd for att jeg ikke kunne bli gravid da jeg tidligere har tatt en abort (som det ble store komplikasjoner under og jeg hadde fryktelig vondt) Men det var ikke noe problem, er i uke 9 nå. Så virkelig, ikke tenk på det! Det er absolut ikke noe problem å bli gravid igjen om du har vært det.
      Hilsen Meg

    18. Personlig er jeg redd for hvordan landet vårt vil være om veldig få år. Jeg er redd for at vår kultur, vårt rettssystem, vår frihet og vår velferd står for fall. At det blir tøffe og vonde tider for de aller fleste fremover. Det er verre enn et par rynker 🙂

    19. Og jeg er redd for blogger som deg som har godkjenning på kommentarer.. Enten bør det være åpent eller lukket. Ved en mellomting siler du ut det du synes passer, og det er litt feigt selvsagt 🙂

    20. HUff, kjenner meg igjen mye her! er utrolig redd for mye som du nevner over! men har lært meg at jeg skal leve hver dag som min siste, og ting jeg kan ikke kontrollere skal jeg heller ikke gå å grue meg over, hihi 🙂 kanskje lettere sagt enn gjort, men når man har lært seg det, blir livet plutselig mindre bekymringsfull!

    21. Jeg var gravid og det endte i en ufrivillig missed abortion en form for spontan abort.. Etter dette fikk jeg igjen mensen som normalt og ble gravid allerede etter første menstrasjon og er nå 5 mnd på vei med ei lita spire 🙂 skjønner du er redd for og ikke kunne bli gravid men det er vi alle kvinner tror jeg 🙂 lykke til videre. Ønsker deg kun det beste <3

    22. Jeg vil bare du at, sjansen for å bli gravid etter en abort er ikke sant. Jeg har selv opplevd en abort(MA) og ble gravid kjapt etterpå. Både leger og jordmødre jeg har snakket med sier at det har lite å si.

    23. Kristin: Så godt å høre, Kristin. Jeg har også hørt det, men det stresser meg likevel.. Forhåpentligvis går det like bra med meg som med deg 🙂

    24. Hei Julianne!
      Jeg har også vært mye redd for å ikke kunne bli gravid pga en tett/ødelagt eggleder samt har endometriose (cyster i livmor). Har alltid vært livredd for å ikke bli gravid men det gikk HELT FINT til tross for at gynekologer og leger har sagt at det kanskje ble IVF (prøverør) på meg. Så ingen sorger på forskudd! Det ordner seg 🙂
      En venninne av meg har også fjernet en eggleder, samt hatt komplikasjoner etter en klamydiainfeksjon i tenårene. Hun fikk også fortalt at det kunne bli vanskelig for henne å bli gravid grunnet arrvev og ting i eggledere/eggstokk – men det gikk helt fint for henne også!
      I tillegg så finnes det utrolig mange muligheter i dagens opplyste medisinske samfunn! Legene er såå flinke, og de aller fleste som ikke kan bli gravide naturlige får det til med IVF.
      Ville bare skrive en kommentar, ettersom jeg vet hvor vondt det kan være å gå å bekymre seg for graviditet….ta det helt med ro, og kos deg og se frem til bryllupet! Alt ordner seg 🙂
      Stor klem fra meg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg