HVOR SETTER DU GRENSEN?

I det siste har jeg fått veldig mange venneforespørsler av folk jeg ikke kjenner på min private Facebook. Privat og privat, tenker dere sikkert nå. For jeg lever jo faktisk av det motsatte, nemlig å dele. Jeg er jo av den typen som deler i overkant mye av meg selv ellers på internett gjennom bloggen, Instagram, Snapchat og på min offentlige facebookside. Likevel synes jeg det er godt å ha “et sted” som jeg kun deler med de menneskene jeg kjenner. Da tenker jeg på venner, familie, gamle og nye kollegaer, tidligere klassekamerater osv. Et sted hvor jeg først og fremst er Julianne, ikke bare “pilotfrue”. En profil som vennene mine kan tagge meg i og dele alle de tingene som kanskje ikke er like spennende for dere. Jeg elsker å bli kjent med nye mennesker. Derfor vokser stadig mine bekjentskaper også, men ikke i like stor fart som mine følgere.

Fra jeg startet med å blogge til nå så har jeg nesten delt alle blogginnleggene mine både på min private facebookside og på min offentlige facebookside. Kanskje jeg har blitt oppfattet som en liten masekopp, men det får bare være. Det har vært helt nødvendig for å bygge opp lesertallene mine. Jeg setter stor pris på alle dere nære og kjære som har likt og delt de rare ordene, tankene og meningene mine. Fremover blir det mindre masing på min private side og mer masing på den offentlige siden. Jeg kommer nok til å dele et innlegg en gang i blandt privat også, men ikke mange. For de av dere jeg kjenner som kun klikker seg inn på bloggen når dere ser at jeg har delt et nytt innlegg på Facebook kan følge meg HER fremover 

Men over til overskriften..Hvor setter du grensen for hvem du godkjenner som dine “venner” på Facebook? Jeg mener at man skal kunne gjøre rede for hvem personen faktisk er og at personen bør være en du hilser på når du møter på vedkommende i butikken eller går forbi han eller henne på gata. Hva mener du? Kjenner du alle dine såkalte “venner” på Facebook?

Snapchat og Instagram derimot har jeg et helt annet syn på. Der godkjenner jeg alt som kan krype og gå. Haha! Neida, men å dele bilder og videoer er jo endel av min jobb som blogger. Derfor føler jeg at adgang til disse profilene er en del av “pakka” dere som følger meg fortjener å få. Noen ganger kan det bli tørt og kjedelig her på bloggen. Jeg jobber jo for at det ikke skal bli det, men jeg forstår at enkelte annonser og lignende ikke er like interessante for alle. Sånn er det jo med alt. 

Dere kan altså følge meg på Snapchat (pilotfrue) og Instagram (@pilotfrue) hvis dere vil. Det er forresten utrolig gøy at dere sender meg personlige snapper. Foreløpig svarer jeg alle  

5 kommentarer
    1. Jeg legger ikke til folk jeg ikke kjenner på Facebook og det hender innimellom at jeg har en liten opprydding i vennelista(hvis man ikke sier hei til dem hvis man treffer dem på butikken eller har heeelt glemt hvor man har dem fra, haha)
      Når det kommer til Instagram og Snapchat er jeg nok som deg – relativt åpen med venneforespørsler 🙂

    2. Jeg mener også at grensen går ved folk du kun sier “hei” til av og til. Men selv disse menneskene er jeg ikke så interessert i å ha som Facebook-venner lenger. Jeg sletter stadig og målet er vel å komme ned til de jeg ville slått av en lengre prat med 🙂

    3. Hei! 🙂 Jeg har bare venner på facebook, hadde alt av folk når jeg var yngre. Godkjenner ikke venneforespørsel fra noen jeg har møtt 1 gang og sakt hei til 1 gang, liker og ha dem jeg kjenner der 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg