6 TING DU IKKE VISSTE OM MEG

Hei, dere! Nå er det en stund siden jeg har laget et innlegg som dette. Dessuten får jeg nye lesere hele tiden, som ønsker å bli bedre kjent med meg og det må jeg se å gjøre noe med. Jeg synes det er utrolig hyggelig at personlig innhold som dette er etterspurt. Faktisk så hyggelig at jeg i slutten av denne måneden har bestemt meg for å kåre “månedens leser”.

Det tar litt tid også for meg å bli kjent med dere. Mange av dere blir jeg kanskje aldri kjent med, men det er visse lesere som utpeker seg ved at de stadig legger igjen positive ord eller ved at de deltar med sine interessante synspunkter. Jeg setter stor pris på dere alle, uansett om vi er enige eller ikke, sålenge dere er her for mer enn bare å spre kvalme. Det er jo dessverre noen av de også. Men de bruker jeg minst mulig tid på. Er det noe jeg angrer på så er det at jeg har brukt litt for mye tid på negative lesere. Hvorfor? Jo, fordi de ikke fortjener det. Fremover skal jeg prioritere dere som betyr noe. Med kåringen av “månedens leser” er tanken å vise min takknemlighet til gode og faste lesere. Hvorfor? Jo, fordi dere fortjener det  

Dette visste du kanskje ikke om meg: 

1. Da mamma gikk gravid med meg ble hun sendt på utskrapning fordi legene trodde at jeg var død. Heldigvis fant de liv i den lille skapningen som de forsåvidt også lenge trodde var en gutt, men som viste seg å være lille meg. 

2. Når jeg var liten drømte jeg om å flytte på en bondegård. I dag er dette veldig fjernt for meg og ikke minst de som kjenner meg. Jeg er fortsatt utrolig glad i dyr og spesielt i hunder. I fremtiden ønsker jeg meg en hund til. Aller helst en fransk bulldog.

3. Jeg er en stor småspiser og er avhengig av å ha nøtter, proteinbarer, frukt og lignende tilgjengelig for ikke å ty til en haug med sukker i hverdagen. “En sulten Julianne er en umulig Julianne”, hilsen Ulrik. 

4. Jeg føler meg mer komfortabel med bar rygg eller bar mage enn å “vise” pupper i form av en dyp utrigning. 

5. Jeg drømmer om å flytte utenlands. Ikke for resten av livet, men for en periode. Om den drømmen blir virkelighet vet jeg ikke. Det avhenger jo av jobb, barn og andre fremtidsplaner. 

6. Jeg er veldg lett påvirkelig. Det handler ikke om at jeg ikke har egne meninger, for det har jeg. Flere av de har jeg jo uttrykket sterkt her på bloggen. Men det kan handle om reklamer foreksempel. Jeg er hun som kjøper den nye hårsprayen fordi jeg så den på TV. Jeg er hun som blir overbevist til å lage den gryteretten som de deler ut i smaksprøver på butikken til middag, selv om jeg allerede har kurven full av taco-ting. Jeg er hun som bestiller den toppen eller det skjørtet som jeg så på den og den bloggeren, selv om jeg overhodet ikke trengert det. Jeg påvirkes spesielt mye av alt det overfladiske rundt meg.

Si ifra hvis dere lurer på noe mer som handler om disse 6 punktene. Jeg er som dere vet ganske så aktiv i kommentarfeltet 🙂

Til mine nye følgere: Les også “10 ting du ikke visste om meg

Vi snakkes! 

7 kommentarer
    1. Ang punkt 2. Du burde revurdere å kjøpe fransk bulldog aka veterinærutgifter på 4 ben, født med keisersnitt i de fleste tilfeller fordi hodene til valpene er for store for fødselskanalen (dersom en ex golden må ta keisersnitt blir den som regel ikke brukt i avl etterpå. Med fransk bulldog og andre hunder uten snute blir keisersnitt ofte planlagt på forhånd. I naturen hadde både tispe og valper dødd), de er født med respirsasjonsproblemer (nei, det er ikke søtt når de snorker..de får faktisk ikke puste) og de har ofte problemer med patellaluksasjon. En operasjon for brachycephalic respiratory syndrome hvor de kutter av deler av den myke ganen vil koste deg 50 000kr om du er heldig. Selve operasjonen er jo også sinnsykt risky da hunden allerede ikke får puste, og narkose hjelper liksom ikke på akkurat det. Vær så snill ikke skaff deg fransk/engelsk bulldog, mops eller king charles spaniel. Jeg vet at sånne raser er søte, men de får ikke puste! Hvis du ønsker artikler på det jeg har skrevet så gi en lyd 🙂

    2. Heisann:-)
      Du er utrolig åpenhjertig, derav ingen tvil:). Etter jeg begynte å lese bloggen din, så har jeg fått et godt inntrykk av deg; du virker veldig jordnær og snill:).
      Det var kveldens kompliment 🙂
      Klem <3

    3. Eg har en fransk bulldog,og ho kan absolutt puste. Rart at en vætrinærstudent kan uttale seg om slikt. Greit nok at mange feilproduserer disse mtp at dei ikkje sjekker sykdommer osv før man avler dei, men det er viktig og finne en trygg og god kennel. Mi jente er verdens herligste. Ho har det godt, og er frisk som en fisk. Ingen anmerkninger i rygg eller ben, noe som er veldig bra. Dette er pga det gode arbeidet kennelen min gjør.
      Vicky som ho heter er så glad i barn, og utruuulig lojal og omsorgsfull. Var en gang eg skadet foten min når vi gjekk på tur, og eg blei liggende på bakken. Eg var redd ho skulle stikke, men ho gjekk bort ved kneet mitt, satt seg ned og la hodet sitt oppå foten min og venta til noen kom å henta meg. Så franske bulldoger er noe for seg sjølv, og det går ikkje an og beskrive personligheten før du får en sjølv.

    4. Sandra: Forstår at du føler deg støtt. Som veterinærstudent er vel jeg mer objektivt rustet til å uttale meg om slikt enn en eier av rasen 🙂 Dumt du ikke har noe form for kontaktinformasjon. Kunne gitt deg mer info 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg