NEGL I MATEN

Som dere vet så har jeg besøk av svigerfamilien min denne helgen. Jeg er ikke akkurat den fødte husmor, men jeg gjør mitt beste. Med svigerforeldre på besøk ønsker jeg alltid å imponere. Det er altså ikke innsatsen det står på. Jeg elsker å stelle i stand for de jeg er glad i, men kontroll på kjøkkenet skal jeg ikke skryte på meg. Flaks derimot har jeg masse av, og den flaksen kom godt med i går..

Vi skulle som sagt servere grillmat til 12 mennesker. Jeg gjorde alt klart av fisk og kjøtt til grillen, lagde salat, saus og annet tilbehør, mens Ulrik stod for selve grillingen. I det vi satt oss til bords legger jeg merke til at jeg mangler en negl. En gelenegl på høyre hånd. Krise! Jeg ble superstresset, men latet som ingenting. “Kjære gud, ikke si at denne neglen befinner seg i noe av det som står på bordet”, tenkte jeg. 

Maten smakte godt og alle virket fornøyde. Det var fortsatt ingen tegn til denne geleneglen. Jeg fikk nesten litt julestemning av det hele, som de fleste får av mandel i grøten. Her var det negl i salaten, men det var det jo bare jeg som visste. Da vi var ferdige med å spise bestemte jeg meg for å fortelle om den forsvunnede neglen. Det var morsomt å se ansiktsutrykkene deres. Vi fikk oss en god latter alle sammen.

I dag står konfirmasjon og mer familiehygge på planen. Det er heldigvis ikke jeg som har ansvaret for maten.. Hehe! Ønsker dere en fin helg videre! Vi snakkes ♥

16 kommentarer
    1. Åh herregud så ekkelt…….. Selv om ingen fant den, har de jo fremdeles spist av maten der neglen lå! Godt dem tok det med et smil…. Jeg hadde tatt maten tilbake og laget nytt…

    2. Anonym over her; Ser ut som hun er veldig renslig, så det blir som å få en plastikkbit i maten. En ekte negl hadde derimot vært litt ekkelt. 🙂

    3. Anja: Det er ganske mange bakterier som samler seg under neglene, fake eller ei. Så det er virkelig en bakteriebombe med falske negler.
      Men bra det gikk som det gikk! Haha

    4. Syns det er litt rart du ikke sa i fra når du viste den var borte, så kunne de vært obs på at det kan være en plastikknegl med masse bakterier i maten, så kunne de sjekket før de puttet noe i munnen. Respektløst og ekkelt du ikke sa i fra!! Æsj

    5. Hahaha, det er jo nesten som på film! Bra de tok nyheten med humor, så det ikke ble en kjempeflause da! 🙂 Skjønner godt at du fikk panikk

    6. Haha! Jeg hadde faktisk blitt ganske fornærmet om jeg hadde vært gjest og verten visste om det uten å si noe:p godt du ikke hadde meg på besøk.

    7. Æsj, det der er utrolig dårlig gjort av deg som en vertinne. Kjente jeg ble uggen når jeg leste igjennom innlegget ditt.

    8. Stine: Begge deler er ekkelt, Stine. Nå er jeg jo ikke helt sikker på om neglen faktisk havnet i maten eller ikke, men jeg var veldig redd for at den skulle dukke opp på bordet. Heldigvis så vi ikke noe mer til den. Jeg synes likevel at dette var en morsom historie å dele på bloggen.

    9. Anonym: Respektløst og ekkelt? Hehe! Du tar deg selv i overkant høytidelig du kanskje.. Nå vet jeg jo ikke om neglen faktisk havnet i maten eller ikke, men jeg var veldig redd for det og synes det ble en morsom historie ut av det hele 🙂

    10. Thea: Det er jeg fullstendig klar over. Nå vet jeg jo ikke om neglen faktisk havnet i maten eller ikke. Satser på at jeg mistet den et annet sted, men synes det var en komisk opplevelse og valgte derfor å dele den her på bloggen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg