TOPPLØSE OG HÅPLØSE

“Pupp er pupp”. Det er kanskje det dummeste jeg har hørt. Det er da ikke det sammme når en mann går i bar overkropp, som hvis en kvinne gjør det? Dette kan dere da virkelig ikke mene? Jeg blir helt sjokkert over dere som sier at dette har noe med likestilling å gjøre. Jenter som sprader rundt toppløse på offentlige steder her i Norge kan faktisk ikke sammenlignes med menn i bar overkropp. Hører dere hva dere selv sier? Toppløse og håpløse jenter, spør du meg..Når det er sagt så synes jeg heller ikke at bare overkropper på menn har noe å gjøre i andre sammenhenger enn soling, bading, hagearbeid og lignende aktiviteter. Å kle seg handler om å tilpasse seg. De aller fleste kler seg jo forskjellig til jobb, i hjemmet, til fest og til stranden. Anledning, tilpassing og sosiale antenner.. 

I mine øyne så skal det være noen forskjeller mellom menn og kvinner. Blant annet det at vi jenter bør beholde toppen på ute blant andre mennesker. Jeg lar nå i hvertfall mannen i huset få være skikkelig mann, også tar jeg av meg det å være kvinne. Men nå spør jeg dere..Synes dere virkelig det hadde vært like naturlig om det var jeg som klippet gresset i bar overkropp her? Selv om dette er vår private hage, så er det som dere ser ikke langt til nærmeste nabo. Er det ok av meg å sprade rundt toppløs forran naboen? Jeg synes det rett og slett hadde vært harry og respektløst.

24 kommentarer
    1. Synes faktisk at forskjellen et liten. Jeg synes det ikke er gøy å se naboen løpe rundt i bar overkropp. Samme om det er kvinne eller mann. Jeg synes ikke at man skal gå i bar overkropp men da guttene gjør det så synes jeg det er helt greit om jentene gjør det og. Det er ikke varmere for guttene å klippe gresset enn det er for oss kvinner. Du er så dum noen ganger.

    2. Syns det er forskjell på å sprade rundt toppløs i hagen en det er på stranden for oss kvinnfolk. Men syns likevel at toppen eller bikinien kan beholdes på uansett hvor du befinner deg i det offentlige.

    3. på stranda regaerer jeg ikke på om jenter går toppløse, men f.eks på kjøpesenteret er det jo ikke greit å gå toppløs. Handler om tid og sted. Å hjemme i sin egen hage er det heller ikke så ille så lenge man kanskje er litt skjerma fra naboen selvfølgelig. man vil jo ikke være toppløs foran andre naboer om man er jente. men kanskje det er litt likestillingsspørsmål i grunn her. Har jo lenge vært sånn tanke om at det er greit at menn går med bar overkropp og jenter må dekke seg til. Men hvorfor er det egentlig ett problem? så lenge man er komfertabel i egen kropp å gjør det på steder der man ikke trenger å bekymre seg for å bli beskyldt for blotting liksom. Mener man kan godt gjøre det hjemme og på stranda, men ikke på kjøpesenteret osv som sagt.

    4. Når de her gubban går på butikken så syns æ dem kan hive på seg en t-skjorte 😛 pleas 😛 å vist æ hadde vært å kjørt å plutselig sett en naken dame klippe gresse/plante blomster i hagen så hadde æ kjørt av veien 😛

    5. Er helt enig med deg, det er stor forskjell på damer og menn, da dette vanligvis ville blitt omtalt som noe av kvinnens private deler?
      Handler også om respekt for andre som du sier, da ikke alle er like interessert i å se andres pupper, men man nesten blir nødt om folk går toppløse.

    6. Heeeelt enig. Men jeg synes ikke mannfolk skal gå i bar overkropp når de er i butikker og handler. Det er det MANGE som gjør. Jeg jobber selv i butikk, og synes ikke det passer seg der. Synes heller ikke man skal gå med bikini på butikken. Mulig jeg er gammeldags her, heheh

    7. Herreeguud hva med menn som har store henge pupper, kanskje de også skal begynne å skjemmes over å gå toppløs? Og ja Pupp er pupp den eneste forskjellen er at de er plassert på ulike kjønn og at brystene til kvinner er over seksualisert.

    8. Så dersom en jente velger å sole seg toppløs så er hun også håpløs. Hun er altså fullstendig strippet for håp, intelligens og ambisjoner?
      Det er en utrolig snerpete og dømmende uttalelse å komme med. En jente er heller ikke mindre kvinnelig dersom hun ikke følger dine kriterier for hvordan en kvinne bør oppføre seg. Du har all rett til dine meninger, men til tider er du motbydelig bastant og det virker som om ingen andres syn på livet er verdt noe.
      pupper er fett og melkekjertler, med andre ord ikke så forbanna farlig!

    9. Helt enig med deg Julianne! Men jeg skulle ønske at det var like sosialt akseptert at jenter gikk med feks. Shorts og bikinitopp som at gutter går med shorts og bar overkropp. Føler at det (selv om man har på bikinitopp) er mye mindre godtatt.
      Men som sagt: enig med deg, kvinner er kvinner og menn er menn. Det ER en forskjell og etter min mening bør vi beholde toppen på!

    10. Leste over alle kommentarene og som regel er de verste til å gå til personlig kritikk. De som faktisk kommenterer anonymt.
      Helt enig med deg. Kan ikke sammenlignes med menn og kvinner. Bare litt fakta. Kvinners bryst er like følsom som det hun er nedentil. Og det serveres melk i fra de til babyen. For meg er de to tingene nok til å gjøre pupper til mere edre deler enn hos menn. Dra på ei nudist strand om dere absolutt må hive klærne. I dag lærte jeg guttungen på 3 at vi kler oss ikke naken offentlig selv om vi og familien var de eneste på stranda. Handler om normale sosiale antenner. Personlig hadde jeg gått i fra stranda med ungen om noen ikke kunne hatt på seg en overdel som kvinne. Hva andre gjør på privat eiendom blir en annen sak som ingen andre har råderett over. Men offentlig er noe helt annet..

    11. Du er virker skikklig dømmende når du skriver sånt. Tror ikke jeg vil gå inn på denne bloggen noe mer.

    12. Ida: Jeg sier bare hva jeg mener. Det er litt av poenget bak denne bloggen. Du har full rett til å være uenig med meg og komme med andre synspunkter. Jeg tåler det, og faktisk synes jeg det er gøy å høre hvordan dere tenker:-)

    13. Har du veldig komplekser for dine egen bryster? Virker mer som at du er sjalu. Typen din koser seg nok når han får se ett par solbrune bryster 😉

    14. Ingrid: Morsomt at du sier det, for brystene mine er noe av det jeg alltid vært fornøyd med når det kommer til kroppen min. Likevel flasher jeg de ikke nakne i all offentlighet. Det synes jeg ingen burde gjøre, enten de er store, små, brune eller bleike 🙂

    15. Jeg mener at det er synd at kvinners bryst er blitt så seksualisert som de har blitt, og at det er grunnen til at det ikke er like sosialt akseptert for kvinner å gå toppløs. Lillebroren min trodde for søren at pupper var kjønnsorgan, så ille er det blitt… Free the nipple!

    16. Julianne: forstår ikke helt grunnlaget for meningene dine her. Synd å se at det patriarkiske samfunnet har påvirket deg så mye. Forklar meg hvorfor det er greit å se en mann i baris med STORE ”manboobs’ på stranda, men ikke en kvinne med mindre bryster. Hva faen er forskjellen? Synd å se at du Først og fremst ser på kvinners pupper som noe seksuelt. Da skal jeg fortelle deg det at de faktisk er laget for å mate bebbiser. Omg æææsjjj!! 😮 skjønner at vi har langt igjen med likestillingen når jeg ser at det fortsatt finnes mennesker der ute med slike snurpete meninger, og når de attpåtil er av det kvinnelige kjønn i tillegg…….

    17. Skulle likt å se deg svare på noen av de saklige kommentarene her og ikke bare de som retter seg mot å fornerme deg?? Sier meg enig med Hanne, E og K, jeg. Les litt om the free the nipple movement, kanskje du forandrer mening. Kvinnepupp er ingenting som skal gjemmes bort og skammes seg over. Om menn får, så får vi.

    18. Du må være den mest banale, konservative, antifeministiske og selvopptatte bloggeren i hele Norge. Jeg håper virkelig ikke unge jenter velger å se opp til deg!

    19. “But I say unto you, That whosoever looketh on a woman to lust after her hath committed adultery with her already in his heart.”
      Både kvinner og menn bør dekke seg til på overkroppen, for det motsatte kjønns skyld. Det er ikke bare min mening, Bibelen sier det!

    20. Jeg er helt ening i det du skrive, det er forskjellige grader akseptert med, hva man kan kle seg i osv. I tillegg mener jeg at en mann kan klippe plenen uten genseren/ skjorta. Et kvinne bryst er mer sensuelt enn et manne bryst, og mannen og kvinnen har forskjellige forutsetninger, altså mannen er blandt annet bygd sterkere enn kvinnen og kvinnen er bygd med høyere fett prosent, også det at kvinner tiltrekkes av høye menn, osv. det ligger fra naturens side og det finnes genetiske forskjeller. Dette er noe av grunnen til at man tiltrekkes av hverandre. Ps dette er ikke snakk om likestilling er mer snakk om sund fornuft. Jeg mener ikke med dette at mannen din skal spise ute på en Resturantuten en tråd, men klippe plenen eller sole seg må vell være innenfor, hvis ikke må du akseptere at han sminker seg og låner BHene dine. Jeg mener innen alt er jo kvinner og menn separert, en klassisk man skal ha kort hår, en klassisk kvinne skal ha langt hår, kvinner kan bruke høye sko og pynte seg, menn kan pynte seg i mye mindre grad, La oss ta et bryllup feks, mannen er jo helt uintrersant, det eneste han kan gå med er en klassisk dress, mest sansynelig er den sort, eventuelt (hvit, navy eller grå) han kan ha en rose eller lommetørkle i lommen og det var det. selvfølgelig kan han bruke en bunad og, det vet jeg at noen gjør. Mens kvinnene der imot, man ser ikke et eneste brude bilde som ser likt ut, alt fra sminken, frisyren, kjolen, blonder, stroppløs, slør, you name it, synes det er så store forskjeller på så mye for skjellig så før man tar opp problemstillinger som nakent bryst har vi mye annet som er mye mye viktigere, blandt annet overgrep mot menn, folk synes bare det er morsomt og det blir ikke tatt alvorlig, ja plutselig viser det seg at menn er det svake kjønn, dem som ikke blir hørt, dem som ikke blir tatt på alvor og dem som ikke får hjelp. Jeg håper folk kan slutte å kommentere på menn som går uten BH når de soler eller klipper gresset, for jeg tror nemlig ikke det er det dere ønsker dere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg