SMART FOR DEG OG SNILT FOR LOMMEBOKEN

Jeg vet ikke om dere har lagt merke til det, men jeg har ikke hatt vippeextensions på en stund. Jeg har bestemt meg for å slutte med det. Det er veldig fint, og jeg har alltid vært fornøyd med de som har satt på meg vipper, men likevel er det litt styrete. Man må være ekstra forsiktig når man tar av seg sminken, dusjer og helst ikke sove urolig eller med hodet ned mot puten, noe jeg alltid gjør. I løpet av dagen samler de seg fort, og da må man gre de for ikke å se ut som en tulling. Ulrik har mobbet meg noen ganger og sagt at vippene mine minnet han om en dobørste.. Hehe! Jeg må bare si igjen at dette ikke har noe med de søte jentene jeg har vært hos for å sette de på, for de har vært dyktige alle sammen. Kanskje blir dette bare en pause, men den skal i hvertfall vare ut sommeren. Nå skal de stakkars naturlige vippene mine få slappe av litt..

Så dum og utålmodig som jeg var dro jeg de falske vippene ut en etter en her hjemme, uten å bruke noe form for løsningsmiddel til limet. De falske vippene dro såklart med seg endel av de ekte vippene mine, så resultatet ble ikke akkurat pent. Når Ulrik har lengre vipper enn meg er det noe som ikke stemmer. Heldigvis fikk jeg et tips av en flyvertinne som jobber sammen med Ulrik om å teste ut castor olje for at de skal gro seg fyldigere igjen. Nå har jeg smurt de inn morgen og kveld i over en uke, og føler allerede at jeg ser en forskjell. Jeg bruker som dere ser en q-tips for å påføre oljen, og gnir den helt inn til der hvor hårene starter på øyelokket. Jeg er forresten ikke sponset med denne oljen, så dette er overhodet ingen reklame. For alt jeg vet finnes det sikkert hundre forskjellige typer merker som fører slik olje, og de funker sikkert like bra alle sammen. Jeg ville bare si at det funker! Himmel og hav så glad jeg er for å se at vippene mine vokser. Fantastisk følelse, ikke minst et snilt alternativ for lommeboken.  

Jeg påfører som sagt oljen to ganger om dagen, og har de siste dagene også brukt mascara. Jeg tror ikke det har noe å si, men hva vet jeg. Er det noen av dere som har prøvd slik olje eller noe annet som får vippene til å vokse raskere eller bli fyldigere? Fortell, fortell!  

16 kommentarer
    1. Har lest litt om dette selv når har jeg googlet etter ulike vippeserum. Kom over en test som testet en slik type olje mot StimuLash eller noe i den duren, og denne oljen du bruker fungerte faktisk best! Blir spennende å se hvordan det går til deg, kanskje jeg skal hive meg rundt og teste det selv 🙂

    2. Denne skal visstnok funke veldig bra på øyenbryn også 🙂 Godt tips til alle som har nappet for mye 😉

    3. Har selv brukt castor olje i snart 5-6 uker på både vipper og bryn. Har også brukt det på de nedere øyenvippene, å merker en stor forskjell! Prøvde å ha noen få dråper castor olje i ansiktet, å jeg fikk en utrolig myk hud! Lykke til!

    4. De bruker castor oil- risinusolje, amerikansk olje eller Lakserolje som det heter på norsk, i mange kosmetiske produkter, spesielt kremer og lepomader, men hovedsaklig smøringsprodukter, innen medisin og industri nettop for sine næringsrike egenskaper. Den består av mange gode fettsyrer (triglyserider av fettsyrer) og vitaminer som stimulerer hårproduksjonen. Resultatet vil være maksimalt de tre første månedene, men gir seg litt etterhvert når hårroten er mettet og ikke kan ta i mot mer. Man kan ta en pause i en periode for å så prøve igjen, for å se om det gir ytterlige resultater, men dette har jeg enda ikke testet ut selv. Det skal sies at oljen ikke hjelper der det ikke fins lenger en hårsekk, som når man har nappet for mye, men at hårene blir tykkere og derfor gir et fyldigere uttrykk.

    5. Glemte å si at for at oljen skal ha noen virkning må den være fri for andre andre ingredienser, spesielt hexin (hexane free) og at oljen må være kaldpresset. Andre typer kan irritere øynene og gir ingen resultat. Oljen hjelper heller ikke for å øke lengden på vippene, men som nevn blir de tykkere og sunnere pga vitaminen E og fettsyrene.

    6. Fjernet netopp vippene mine jeg og, etter 2 år med. Var veldig rart i begynnelsen, men når jeg ser tilbake på bilder, trives jeg faktisk bedre med denne naturlige ‘looken’. Etter en måned var vippene mine tilbake til normalen, uten noe bruk av serum eller oljer 🙂 Ha en fin dag!

    7. Hei!
      Generelt tips til alle jenter: øyevippeserum som inneholder prostaglandiner har en bevist forlengede effekt på øyevipper og andre hår. Det man skal være obs på med blå øyne er at de blir pigmenterte – altså man får brune øyne etter et par måneders bruk. Dessverre er effekten permanent.
      Disse midlene selges ikke i Norge, men man kan f. eks bestille dem fra nett og kjøpes på butikk i USA. Dessuten er det farlig for gravide å bruke dem, da det kan føre til spontanabort.
      Disse oljebaserte vet jeg ingenting om, bare sjekk at det ikke står prostaglandiner på innholdsfortegnelsen 🙂 Ønsker alle en riktig fin dag!
      – Medisinstudent

    8. Brukt castor olje på hud, øyebryn, vipper og på føttene for å myke opp. Veldig fornøyd med produktet, kan brukes til så mye 🙂 Vippene ble fyldigere og øyebrynene vokste fortere!

    9. Vil anbefale å kjøpe en ubrukt mascarabørste eller rett og slett bruke en fra en mascara som er tom, da funker det mye bedre på vippene! Xlash Pro vippeserum funker også utmerket!! Har brukt i rundt 2 mnd å vippene er dobbelt så lange, fyldige og mørkere!

    10. jeg har brukt den oljen i snart et og halvt år og jeg elsker den.
      Du får bedre resultat med viss du blander den med oliven olje, virgin coconut oil, eller argan olje. Påfør oljen på kvelden når du skal til å legge deg ikkje på dagen 🙂

    11. Jeg må rette på “medisinstudenten” over her. Det stemmer at prostaglandiner kan pigmentere. Men bare øyne med brunfarge i seg allerede. Brun-gule, grå-brune, brun-grønne osv. kan bli brunere. Og ja, det er permanent. Men det er ikke blitt observert pigmentering på blå øyne. Les i felleskatalogen og forsikre deg om at du har fakta før du uttaler deg, “medisinstudent”!
      Produkter med prostaglandiner for å få bedre øyevipper etc. er forresten forbudt i Sverige og kommer med advarsler i Norge.
      Jeg har forøvrig kjøpt Castor olje i dag, og håper på gode resultater! Veldig spent! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg