JEG HÅPER IKKE DET GÅR SÅ LANGT

Det er veldig flott at noen jenter føler seg fine hver dag uten sminke. Selv kan jeg føle meg vel dersom jeg har vært flink med huden min i noen uker, som å spist sunt, renset huden hver dag og brukt litt ekstra tid om morgenen og kvelden på stell av ansiktet. Jeg er overhodet ikke flau av å vise meg uten sminke (som på bildet under), men jeg trives best med, og det kommer nok aldri til å endre seg. En sminkefri dag i ny og ne er bare herlig. Det bør alle “unne” seg. Jeg er heller ingen tilhenger av masse sminke i solen, men jeg har alltid litt foundation eller pudder i ansiktet med SPF. Det føles bra og beskytter også huden mot solen. Vinn-vinn <3

Mange av dere reagerte negativt da jeg skrev at jeg synes jenter bør holde ting på stell, som kroppshår. Nå er fokuset stort på at jenter også skal gå for den naturlige looken, uten sminke..Hva blir det neste? Skal vi slutte å gre oss også da eller? Legge sminkekostene på hyllen, kaste barberhøvelen og droppe børsten? Da kan vi like greit bare daffe rundt i joggebukse hele dagen. Huffamei! Jeg håper ikke det går så langt..


22 kommentarer
    1. Dette er ikke en stygg kommentar, jeg vil bare si hva jeg tenker om saken. Det jeg tenker om saken er at alle burde fokusere på å være lykkelige, og hvis det er å gå med joggis litt oftere enn andre er el det helt ok og noe man ikke burde henge seg opp i. Jeg vil mye heller snakke med en person som går i joggis og som smiler som deg, istedet for et menneske som kler seg som alle andre mener og har ikke har det godt med seg selv. Happy mennesker er viktig enten de går i joggis eller gallakjole 😀 like bloggen din frøken 😉

    2. Hvis noen vil gå i joggebukse, slutte å barbere seg og ikke bruke sminke burde det være lov uten at du skal komme med noen moralpreken!
      Slutt å heng deg så mye opp i hva andre gjør, og la folk velge selv hva de gjør. Akkurat som du velger å sminke deg, barbere deg og kle deg fint:)

    3. Herregud dette blir for dumt. Kan du ikke bare la folk gjøre som de vil? Den som har utnevnt deg til kles og hårpoliti må ikke ha mye mellom ørene…

    4. Jeg synes at mennesker burde gjøre som de selv har lyst til og du burde ikke bry deg så mye om hva andre gjør.
      Kanskje noen vil bruke mindre eller null sminke, fordi de føler seg bedre uten så utrolig mye. Det betyr ikke at man ikke bryr deg om utseendet, men at man kanskje føler at man ikke trenger det fordi man har selvtilliten til å vise sitt naturlige jeg. Hva er galt i det?

    5. Enig med deg, føler meg best når jeg har litt sminke på. Mulig det er kun et PR-stunt som vil selge mange blader for Det Nye, men uansett så er det jo et interessant og annerledes tiltak. Kanskje det vil være en liten påminnelse om at det vi ofte ser i magasiner ikke stemmer med virkeligheten? Det ville jo være en positiv effekt, i såfall 🙂

    6. Jeg er litt sån at jeg ikke gidder å barbere meg noe særlog på vinteren, men våren og sommeren liker jeg faktisk å føle meg fin og fresh så da er jeg nøye med å se litt sån ålreit ut 🙂

    7. Om det skulle gå så langt at noen ga fullstendig faen i sminke, høvel og andre remedier. Det vil i såfall ikke gå utover deg. Eller er du redd for å bli outsider hvis dette blir en trend. Artig tankespinn👍

    8. Ja folk får gjøre som de vil, absolutt absolutt…. Menne…SYKT ulekkert med ustelte mennesker da, men de kan jo gå tilbake til å bli huleboere, sikkert mer “chill”.

    9. Dette er ikke ment som noe sleivspark mot deg, men jeg tror kanskje mange tenker litt ulikt om dette temaet:) Både de som synes det er ille og ikke sminke og shave seg her og der, og de som ikke gjør det. Jeg tenker at det egentlig er en sunn utvikling. Ikke å sugge rundt uten å ta vare på seg selv, men å legge vekk det voldsomme fokuset som er når det kommer til kropp/utseende. Når forbildene til dagens barn/tenåringer er jenter med blekede tenner, extensions, restylane,betakaroten, silikon og andre typer plastiske operasjoner for å justere på utseende, synes nok mange at dette er en sunn motreaksjon. Selv er jeg glad for at jeg har en sønn, som forhåpentligvis slipper litt billigere unna enn jenter på hans alder. For hadde jeg hatt en datter hadde jeg bekymret meg i hjel. Over extensions, plastisk kirurgi, silikon, betakaroten og all den overfladiske, unnskyld uttrykket, dritten hun hadde lest på blogger og andre forvrengte medier. Mange unge forbilder i dag ser nok ikke på utviklingen som unaturlig. Det er skremmende. Forhåpentligvis tør flere å bare være seg selv og være mer naturlig, hvis det er det de ønsker. Som en motkultur til det mer overfladiske som råder blandt mange. Det er min mening:)

    10. Synes du har en dum vinkling på det hele. At folk ønsker å se naturlige ut tenker jeg bare er positivt og en trend jeg absolutt vil støtte, men å se naturlig ut betyr ikke at man nødvendigvis slutter å barbere seg eller gre håret. Personlig synes jeg naturlige jenter er mye penere enn falske jenter med mye sminke, extentions osv. Og det vet jeg at de fleste menn gjør og! Tenk på det sånn her, hva er vitsen med å berømmes for utseendet sitt hvis alt er falsk? Da er det ikke du som er pen da, det er bare juks. Jeg føler meg 10 ganger bedre hvis folk kaller meg pen uten sminke. Og hva når du faktisk må fjerne sminken når du skal legge deg? Det er synd at samfunnet er blitt sånn at mange føler at de ikke er bra nok i sitt naturlige jeg og ikke engang klarer å gå i butikken uten sminke. Når jenter på 16 tar restalyne og botox da er det noe seriøst galt med samfunnet og vi er nødt til å gjøre noe for å endre på dette syke utseende presset!! Unge jenter i dag sliter i større grad med selvbilde og forhold til egen kropp og vekt. Og i stor grad har vi media (derunder blogger) å legge skylda på. Så tenk nøye over hva slags signaler du sender. For du fremstår som veldig overfladisk og utseendes fokusert. Holdningene dine og verdiene dine minner om en husfrue på 50 tallet (eller tidligere) hvor damer kun var til pynt og til mannens glede. Beklager hvis dette sårer deg men synes du trenger en realitetsorientering.

    11. Fryktelig morsomt at du i det ene øyeblikket sier man ikke skal sammenligne seg med noen andre enn seg selv. Men om jeg velger å gå uten sminke fordi huden min har godt av fri fra sminke, så skal du ha en mening om det. Fint at du fokusere på utseende mer enn mange andre, jeg skal ikke si noe på det. Derimot trenger ikke du å si noe på om jeg eller hvem som helst andre velger å ta noen sminkefrie dager oftere enn deg. Du virker som en oppegående dame hver gang du ikke har så mye meninger om alle andre.. Så ta til deg ditt eget råd om å fokusere mer på deg selv og mindre på andre.

    12. Du må jo se på det store bilde. Hvorfor bruker vi jenter/kvinner sminke? Fordi samfunnet har blitt sånn. Vi må hele tiden forbedre oss og se bedre ut en sånn som vi er naturlig. Jeg synes jeg ser verre ut med sminke 😛 Hater følelsen av at jeg tar på meg en “maske”. Men det er jo bare meg. Jeg har ingen problem med andre som bruker sminke. Men jeg synes det er bra at sånne blader tar opp temaet. Det handler jo om at vi skal være fornøyd med oss selv sånn som vi er. Presset om å se bra ut har jo komt helt ned i barnehagen, det er helt sykt.

    13. Hvorfor spiller det noen rolle for deg hva andre gjør eller ikke gjør? Smink deg så mye du vil, men pass dine egne saker.

    14. Jeg synes folk skal gjøre som de vil – hvis man blir lykkelig av sminke og glatte legger så kjør på! Hvis man synes det er deilig “å slippe” hele greia så er det også fint! Alle er pene på sin egen måte med eller uten sminke synes jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg