HVEM SAMMENLIGNER DU DEG MED?

Hei, dere! På morgen i dag tenke jeg på noe.. Jeg tenkte på hvor dårlig jeg har vært til å trene siden jeg kom hjem fra ferie. Jeg tenkte på alt det usunne jeg har spist og drukket den siste uken. Jeg tenkte på alt jeg ikke har gjort som jeg skulle gjøre. Jeg tenkte på de avtalene jeg hadde som jeg måtte avlyse. Jeg tenkte på venninner og familie jeg ikke har sett på lenge. Jeg tenkte på alle de som får til mer enn meg. Jeg tenkte på forbildene mine, og alle de som lever slik jeg skulle ønske jeg levde. Jeg sammenlignet meg med andre. Det er det dummeste jeg har gjort.

Det tok ikke mange minuttene før jeg tok meg sammen, slang på meg treningstøy, kastet i meg en god og sunn frokost og kom meg på trening. Når jeg kom hjem følte jeg meg allerede mye bedre. Jeg ringte jeg de jeg savnet aller mest, satt opp flere avtaler og en plan for den kommende uken med alt som henger over skuldrene mine. Men det viktigste av alt var det siste jeg gjorde. Jeg satt meg ned og skrev to lister. En liste med negative ting om Julianne. Den listen startet jeg jo forsåvidt på tidligere på dagen, men nå fikk jeg det ned på papiret. Den andre listen fylte jeg opp med positive ting om Julianne. Begge listene ble lagt i nattbordskuffen. De skal jeg ta frem neste gang jeg får en følelse av ikke å være “bra nok”. For den en eneste personen i verden det er noe vits i å sammenligne seg med er DEG SELV. 

Forbilder som motiverer er noe annet. Det er bare positivt, så lenge du lar være å sammenligne deg med de. Da vil du ofte føle deg skuffet..Vær den beste versjonen av deg selv. Det holder i massevis <3

2 kommentarer
    1. liker at du skriver om ting ikke alle andre skriver om. og at du tør å si hva du mener å ikke bry deg om andre mener det motsatte 😀 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg