OVERVEKTIGE JENTER

Overvektige jenter.. Ja, jeg gikk litt langt. Burde nok heller ha skrevet “noen kilo for mye”. Jeg velger likevel ikke å trekke tilbake det jeg skrev i går, men ønsker å forklare dere hva jeg mener.

Vi skal ikke mer enn ett par år tilbake hvor jeg selv var langt over min idealvekt. Idealvekt ja.. Hva er det? Jeg mener at den er individuell. Det har ingen hensikt og gi dere mine tall i denne sammenheng. For jeg ønsker ikke å bidra negativt i dette kroppshysteriet. Er du en oppegående jente uten noen form for forstyrrelser når det gjelder mat og trening, men likevel ikke føler deg vel med kroppen, da handler det som oftest om noen kilo for mye.

Jeg husker selv hvor godt det var å “støtte” seg på disse veskene når ingen av klærne mine satt slik som jeg ville. En veske blir jo som et smykke. Den pynter opp et helt antrekk. I denne perioden var interessen for sko, vesker og interiør størst, og det er helt naturlig. Jeg har snakket med flere venner og bekjente som føler eller har følt det på samme måte. Spesielt jenter som er eller har vært over middels opptatt av utseende og legger på seg mot sin vilje. 

I dag ser jeg på meg selv som en sunn og normalt slank jente. Jeg får mange kommentarer på at jeg har litt for mye både her og der, men det bryr jeg meg ikke noe om. Jeg er fornøyd med meg selv og det er det som teller. Lidenskapen for visse typer merkevesker er fortsatt der og interessen for klær har heldigvis kommet tilbake. Den kom med vektnedgangen og selvfølelsen.

17 kommentarer
    1. Anonym: Det er klart jeg kan! Jeg gikk vanlig studiespesialiserende videregående skole, deretter Fitness deltid på Norges Idrettshøyskole, Makeupkurs på Tone Lise Akademiet, Personlig Trener utdanning på AFPT og journalistikk på Norges Kreative Høyskole (den gang fagskole).

    2. Yvonne: Jeg skriver lite om klær, mer om kropp. Hvis du skroller deg litt nedover bloggen min så ser du innlegg om forhold, motivasjon, trening og litt generelt om min hverdag 🙂

    3. rrl: Så hyggelig å høre! Ved siden av bloggen jobber jeg som prosjektansvarlig i sosiale medier for Model Day Studio i Oslo og Bergen 🙂

    4. Det er nå en stor forskjell på noen kilo for mye og overvektig jeg er desverre av det siste og blir hverken furt eller fornærmet nå kan man nesten ikke si ting som det er uten og pakke det pent inn i silkepapir i fare for og anstøte noen.

    5. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte! Er du virkelig seriøs??? Det kan du ikke være!
      Det at du velger å forklare deg er jo flott det, for all del. Det som sjokkerer er det at du velger å spille videre på dette med overvekt og ønsker å forklare dette dypere!!! Hvorfor skal du gå inn på det temaet dypere?? Huff, Hehe!! Kritikken i går handlet jo mer om ditt syn på denne omtalte saken, det at folk er uenig med deg og ditt synspunkt! Du setter jo virkelig fokus på helt feil plass!! Virkelig! Utropstegnet skal være et skrifttegn som markere et utrop og lignende – jeg får virkelig ikke understreket min frustrasjon bedre enn ved bruke alt for mange utropstegn!!!!!!!!!

    6. Jeg vet du ikke har skrevet så mye om klær, men du skriver da i dette innlegget at din interresse for klær er tilbake. Så da tokk jeg det som at klær er en av dine interresser? Du skriver også at du har en lidenskap for vesker? Men tilbehør er kanskje noe annet en klær? Jeg er ingen ekspert. Siden jeg har sett du har skrevet om kropp og trening tidligere, regnte jeg med at en annen interesse var kropp ja, men…driver du med noe annet? Reiser du mye, siden din mann er pilot f. eks? Har du noen hobbyer? Er du engasjert i noe i nær-miljøet? Har du en lidenskap for noe annet? Film, Bøker???? Du vet…andre ting?

    7. Yvonne: Hei, Yvonne. Det blir endel reising ja. Jeg har alltid vært glad i å reise og har fortsatt mange destinasjoner som står på ønskelisten. Ulrik flyr mest i Norge. Det hender jeg blir med han på jobb. Vi har jo mange flotte byer og steder som er verdt å se her i landet også. For bare noen måneder siden flyttet vi til Vinderen. Jeg har dessverre ikke rukket å bli så veldig kjent i nærmiljøet. Gleder meg til det blir litt varmere i været. Da blir det mange gåturer med Ulrik og hunden min (Stella). Ellers jeg glad i å trene. Det er like mye hobby som en del av hverdagen. Ulrik har også fått meg til å bli glad i å stå på ski (alpint). Snart går turen til Geilo for å bli enda tøffere i bakkene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg