SLIK FINNER DU DRØMMEMANNEN

Det nærmer seg den store dagen. Alle hjerters dag. Dere menn tenker kanskje ikke så mye over det, mens alle single jenter der ute blir litt ekstra følsomme rundt denne tiden av året. Jeg har lyst til å gi dere noen selvlærte råd som kan komme godt med på veien. Veien til kjærligheten.

Jeg fikk alltid høre at det å være desperat var en negativ greie. Venninnene mine ba meg om å ta det helt med ro og gjerne spille litt uinteressert. Personlig mener jeg det motsatte. Du skal vise at du er interessert. Jo tidligere, jo bedre. Det er kun positivt at han skjønner hvor du vil med flørtingen. Når det er sagt må også en avvisning tas imot. Det er kjipt å bli avvist, men det kommer aldri noe godt ut av å prøve en gang til. Hvis han svarer nei til å møtes (eller lignende) uten å komme med et nytt forslag: Move on!

Alle har hørt “klisjesitatet” som forteller at mannen i ditt liv dukker opp når du minst venter det. Jeg skjønner at det er lite motiverende, spesielt for deg som er på jakt. Likevel er det faktisk noe som ligger i dette. Du må være åpen for å treffe nye mennesker i alle settinger av hverdagen, ikke bare i helgene når du er forberedt. Det var det som tok langt tid for meg å forstå. Jeg var for fokusert på hvordan dette skulle foregå og lot det ikke skje naturlig. Helt til jeg møtte Ulrik da <3

Når det kommer til sex og alle disse intime sakene så er det mange som mener at du bør holde igjen så lenge som mulig og spille kostbar. Her mener jeg også det motsatte, forutsatt at kjemien er der og at det “verste” som kan skje er at det ble med den ene kvelden. So what? Du må satse for å vinne. Når det er sagt så finner man ikke kjemien med en annen person for sent på lørdagskveld. For dere som oppererer på denne måten blir det fort mange one night stands på samvittigheten.

Vi jenter har våre kriterier for hvilke egenskaper vi ser og forventer i en drømmemann. Listen er som regel for lang. Til dere som jakter på kjærligheten: Tenkt deg om og vær realistisk. Jeg mener ikke at du skal finne deg i en halvveis match, men finn ut av hva som betyr mest for deg. Er det utseende, humoren, væremåten, personligheten eller pengene, så okei. Det spiller ingen rolle, så lenge det er dine ønsker, ikke dine foreldre sine ønsker og heller ikke dine venninner sine ønsker. 

Håper mine råd kan hjelpe dere med jakten på kjærligheten! Masse lykke til <3

 

4 kommentarer
    1. Søtt innlegg og ganske anderledes enn andre 🙂
      Når sant skal sies må vi alle gjøre det som føles naturlig.
      Mange sier at å være sammen meg og eller gift med sin beste venn er en drømmesituasjon . For meg endte det med et litt kjedelig krasj. Eg var ikkje intressert i å ødelegge et vennskap og han mente vi begge var voksne nok til å være begge deler. Eg tenkte at kanskje har han rett og at eg sku gjøre noe helt annet enn eg pleier for å se om resultatet ble anderledes da. Joda resultatet ble anderledes. Eg gikk fra å ha verdnes beste venn……til en veldig ok kjæreste i ca……….etpar mndr…..så ble det krangling om alt mulig og null mer vennskap. Eg følte meg lurt-hans rolle som venn var uvurderlig for meg,men som kjæreste var han helt ubrukelig….på de fleste områder…..Vi var som olje og vann og passet IKKJE sammen.
      Nå nesten 6 år senere er han gift og skal bli pappe og vi er nesten venner igjen….bare aldri på samme nivå som sist
      Happy Valentimes <3

    2. anne: Vi møttes på Hanami gjennom noen venner. Jeg har skrevet mer om det på bloggen tidligere. Søk i arkivet: “For ett år siden endret alt seg” 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg