ALT EN JENTE KAN ØNSKE SEG

Når jeg var liten vokste jeg opp i en familie som hadde det litt trangt økonomisk. Det sier seg kanskje selv med to foreldre som studerte i voksen alder. Vi hadde det vi trengte, men ikke noe mer enn det. Det er rart å tenke på hvor stor pris jeg satt på ting. Ting som jeg i dag tar som en ren selvfølge.  

Årene gikk og foreldrene mine hvert til sitt. Jeg ble ferdig med videregående og flyttet fort til hovedstaden. Selv om jeg slapp unna bofellesskap, klarte meg godt økonomisk og bodde for meg selv, så var ikke student-tilværelsen glamorøs nok for meg. Jeg drømte om mer, mye mer. Det som betydde mest var klær, sko og vesker. Lenge datet jeg en mann som gav meg alt dette. Han gav meg alt en jente kan ønske seg. Et liv med “no-limit”. Det begynte som en drøm og endte som et mareritt. Et levende mareritt.   

Jeg opplevde mye fælt. I bunn og grunn handlet det vonde om penger. For mye penger. Det er dessverre det som ødelegger mange mennesker. Utrolig, men sant. Alle trenger grenser. Vi trenger å føle oss nyttige og ikke minst ha en eller annen mening med livet. Vi trenger å vite at noen der ute har behov for oss og at det er en vits i å stå opp om morgenen. Vi trenger et skille mellom ukedager, helger, ferier og ja, vi trenger faktisk plikter. 

I over et år hadde jeg ingen form for ansvar. Det spilte ingen rolle om det var mandag eller lørdag for meg. Ikke visste jeg det heller. Stemoren min den gang tullet mye med meg rundt dette. Hun mente jeg burde ha en klokke på armen som viste meg hvilken dag det var, altså “mandag”, “tirsdag” osv. Jeg skjønte at hun ikke trodde jeg var seriøs. Derfor ble jeg med på spøken.

Heldigvis så våknet jeg. Det var noen som brydde seg som vekket meg. Jeg er evig takknemlig for det den dag i dag. Livet til nå har lært meg enormt mye. Reisen har gjort meg selvstendig. På tide, tenker dere. Bedre sent enn aldri, tenker jeg. 

Det at jeg velger å definere meg ut ifra Ulrik sitt yrke er kun ment humoristisk. Målet mitt for fremtiden er å tjene bedre enn han.. Jeg har som dere ser ikke mistet interessen for verken klær, sko eller vesker. Det kommer jeg nok aldri til å gjøre heller. Forskjellen nå er at jeg kjøper meg de tingene jeg har lyst på selv, jobber og står på. Det er det som er livet 🙂 

 

15 kommentarer
    1. Jeg synes det er kult at du kaller deg pilotfrue. Det var det som vekket intressen for bloggen din. Jeg synes det er kjempe gøy å lese når du er med Ulrik i flyet, og tar bilder derfra 🙂

    2. Hei du.
      Pilotfrue i mine øyne definerer deg ikke som at du faktisk er en pilotfrue, for det er du faktisk ikke, det finnes så utrolig mange der ute som er en ekte pilotfrue. Hadde du vært kona til en høyt dekorert jagerflyver så kan du kanskje kalle deg det, men en pilot blant tusen andre i Norwegian?
      I mine øyne virker du veldig som en golddigger som ikke egentlig vet hva du snakker om, du svarer på positive innlegg i bloggen din, men du svarer ikke på de andre der du får motstand. Du virker veldig usikker på deg selv og kanskje bloggen hjelper deg til å gi et bedre inntrykk av deg selv for deg selv? Virker som du prøver å overbevise deg selv om at det du gjør er bra eller å tilgi deg selv for det som du har gjort før.
      Jeg skal innrømme jeg blir litt flau på piloters vegne når du kaller deg pilotfrue og i tillegg kommer med enkelte uttalelser i bloggen din. Kan du ikke heller definere deg selv som noe eget enn å dra med et annet yrke? Til info, å tjene mer enn en styrmann i Norwegian er ikke noe problem, med en begynnerlønn på under 400000 kr og opp til 60 timers arbeidsuker så er det ikke så lukrativt å være pilot.

    3. Helene: Spesielt at du sier det under dette innlegget hvor jeg ikke har fin hud, men takk 🙂 Jeg er kjempedårlig med huden min. Er på jakt etter noen gode produkter.

    4. Helt enig med Benni!!! Du viker bare som en patetisk person som ønsker all mulig oppmerksomhet. Og det at du ikke bryr deg om klær og vesker… BULLSHIT!!! Du har i flere innleg skrevet om disse merkeveskene/skoa dine… Så ikke kom her og mal opp en fasade du ikke har egentlig!! Og disse “jeg er så voksen og vet alt om forhold”-innleggene, hva er det??? Du snakker bare ned andre samtidlig som du snakker opp deg sjøl, Patetisk!!!
      Men nå regner jeg med at denne kommentaren ikke kommer ut i ofentligheten….

    5. Benni: Hei, Benni. Jeg vet at jeg har vært generelt dårlig på å svare på kommentarer. Det har kun med tid å gjøre. Jeg har planer om å bli bedre til dette fremover.

      Hva jeg velger å definere meg som er vel strengt talt opp til meg. Nå er vel ikke akkurat Lars Kristian Eriksen verdens beste fotballspiller heller (fotballfrue).. Mange ser humoren, men kanskje ikke du. Det er helt greit.

      Du kaller meg golddigger, samtidig beskriver du hvor lite lukrativt det er å være pilot. Jeg får ike dette til å henge helt på grep?

      Jeg synes pilotyrke er flott og ser opp til alle de dyktige pilotene i Norwegian. Det er “dessverre” slik at noen av de har det bedre enn andre lønnsmessig. Sånn er det jo i alle yrker.

    6. Ja her var det mange solstråler på en tirsdag 😉 Stå på Julianne du er virkelig tøff som deler så mye av deg selv.

    7. “Man flyr ikke for høyt når man flyr på egne vinger!”
      Har du ikke fått deg en sånn klokke enda altså?
      Glad i deg! Stå på!

    8. Benni er jo helt på jordet. Uansett om man jobber for Norwegia eller ikke, så er man uansett pilot hvilket som helst fly man flyr…??? Og hva hver og en tjener er det ingen som har noe med!!!!!!! Har selv lyst til å bli helikopterpilot faktisk og det er sinnsykt vanskelig, for jeg har lest noen av fagene. Så han derre Ulrik kan ikke akkurat være dum heller!
      Heia heia

    9. Ann: Det var hyggelig å høre 🙂 Jeg jobber som prosjektansvarlig for sosiale medier i Model Day Studio (Oslo og Bergen). Bakgrunnen for stillingen er vel journalistutdanningen min fra Norges kreative Høyskole (tidligere NKF). I tillegg har jeg tatt både makeupkurs (Tone Lise Akademiet) og en rekke treningskurs på Norges Idrettshøyskole, pluss PT- utdanning på Akademiet for Personlig Trening 🙂

    10. Plussmamma: True! Jeg har heldigvis ikke lenger behov for en slik klokke. Nå har jeg kun behov for flere timer i døgnet, slik som vanlige folk 😉

      Glad i deg også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg