VISIT AALBORG!

Reklame// VisitAlborg

@visitaalborg @stenalinenorge @first_hotel_aalborg @alborgzoo @kunstendk @sushimaniaxorestaurant

Hei dere! Nå var det lenge siden.. Dere som følger meg på Instagram vet hvor jeg har vært og hva jeg har drevet med de siste dagene. Men for dere som ikke vet så har jeg vært i Aalborg sammen med Ulrik og Severin på en superhyggelig familietur.

Vi reiste med Stena Line fra Oslo til Fredrikshavn på torsdag og hjem igjen i dag. Det var helt fantastisk å kunne ha med bilen på en slik reise for å se mest mulig av byen, men samtidig slippe å sitte mange timer i bil og det spesielt med tanke på Severin. Det at vi kunne slappe av på lugaren i båten og ikke minst det at vi kunne bevege oss, leke, handle og spise sammen alle tre både til og fra var helt konge. Det ble hele tre turer innom taxfree for å hamstre inn godteri til jul, leker til julekalenderen til Severin og litt drikkevarer til oss voksne, så nå er vi forberedt på alle planlagte og spontane juleselskap fremover.. Hehe!

Da vi ankom Fredrikshavn fredag morgen dro vi rett på hotellet. Planen var egentlig shopping, lunsj på La Locanda, Aalborg Zoo og middag på Fusion. Men siden Severin ikke var helt i form bestemte vi oss for å bare bli på hotellrommet og bestille takeaway..

Lørdag morgen var heldigvis Severin mye bedre. Derfor startet vi dagen med litt shopping på blant annet Friis shoppingsenter og LOFT by Loftet. Vi endte opp med noen nye klær til Severin og et par nye leker. Etter shoppingen dro vi på Kunsten Museum og Modern Art som var en veldig kul og fargerik opplevelse. I kjelleren av museumet lå det en restaurant som het Café Alto som vi spiste en himmelsk god lunsj på, og det er kanskje ikke så rart ettersom at restauranten drives av tidligere Michelin-kokk Tina Frederiksen 🙂

Etter lunsjen dro vi til Aalborg Zoo for å oppleve Jul i Aalborg Zoo som jeg virkelig kan anbefale. Fy søren, så vakkert! Både Ulrik og jeg fikk julestemning i det sekundet vi gikk inn i parken selv om det regnet, og det virket som om Severin synes det var spennende å se på alle dyrene.

Før vi tok kvelden spiste vi middag på Sushimaniaxo som serverte den beste sushien både Ulrik og jeg har spist ever. Vi var heldige å få et privat rom i restauranten som gjorde hele opplevelsen enda mer begahelig med tanke på at Severin kunne få ut sin siste energi den dagen og eksklusiv med tanke på at vi fikk være helt alene på et såpass populært sted.

Vi bodde forresten på First Hotel i Aalborg fra fredag-søndag som var et kjempehyggelig hotell med deilig frokost og supersøte ansatte som tok godt vare på oss under hele oppholdet!

Visste du forresten at Allborg er kåret til den åttende mest spennende byen å besøke av New York Times i 2019? Jeg skal definitivt tilbake til Aalborg for å se mer av byen en annen gang og ser for meg at neste besøk blir på sommerhalvåret for å oppleve det også. Jeg tror nemlig at det er ekstremt hyggelig å rusle gatelangs i Aalborg i solskinn og varmegrader. Du kan lese mer om Aalborg her!