UKENS SPØRSMÅL

Har du blitt mer bevisst på å være miljøvennlig etter at du fikk barn?

– Nei, det kan jeg dessverre ikke skryte på meg.

Hva synes du om abortdebatten?

– Jeg synes det er en vanskelig debatt fordi jeg selv tok en abort da jeg var 20 år og derfor kan skjønne frustrasjonen ved å bli gravid når man faktisk ikke ønsker det, men samtidig er debatten vanskelig for meg nå som jeg har strevd med å bli gravid og gjennomgått flere spontanaborter som er noe av det veste jeg har opplevd.

Hvordan kan du forsvare at du skal reise til Dubai?

– Jeg føler ikke at jeg eller noen andre skal måtte forsvare reisemålene man foretar seg. Jeg synes alle som vil må få lov til å reise og oppleve hele verden på godt og vondt.

Hva spiser du helst når du skal kose deg?

– Sjokolade, smågodt, kanelboller, brownies og is.

Har du noen hobbyer?

– Er rydding og organisering en hobby? Jeg elsker å rydde!

Fullammer du Severin?

– Jeg har fullammet han lenge, men nå har vi begynt å gi han både grøt, smoothier, frukt i nett (eller hva det heter), ulike yoghurter, noen middagsglass og smakebiter av brødskiver eller andre ting vi voksne spiser etter tommel opp fra helsesøster.

Kan du si noe om soverutinene til Severin?

– Vi legger som oftest Severin mellom 21 og 23 om kveldene. Han er våken 3-4 ganger om nettene, men sover helt til 07/08- tiden om morgenen og tar en lur i løpet av formiddagen og/eller ettermiddagen. Men disse lurene kan vare alt fra 10 minutter til en time, så det er ikke så enkelt for meg å planlegge ting når jeg er alene med ham.

Hvilken episode av Bloggerne er din favoritt?

– Det må være fødselen <3

Hva gleder du deg mest til i 2019?

– Båtsesongen!

Hvorfor har dere kjøpt ny båt?

– Fordi vi ønsket oss en større båt.

Har dere lyst på flere barn etterhvert?

– Jeg vet ikke. Vi lever med en enorm lykkefølelse nå som vi har fått Severin i livet vårt og føler derfor ikke at vi trenger flere barn. Men hvem vet? Det hadde jo selvfølgelig vært koselig å gi et søsken til Severin..

Krangler du og Ulrik noen ganger?

– Ja, men ikke ofte. Ting vi kan krangle om er foreksempel at jeg brulker mye tid på mobilen, at Ulrik ikke rydder opp etter seg og slike tullete ting. Vi har aldri eller i hvertfall sjeldent store og alvorlige krangler. Heldigvis.

Sover du med eller uten klær?

– Merkelig spørsmål, men ok. Jeg sover som regel bare i trusa.

Hvilken hudsminke bruker du?

– Jeg bruker flytende foundation fra Inglot.

Hva er din favorittklesbutikk?

– Jeg handler veldig mye på Nelly fordi jeg synes de har mye billig og kult, men jeg er også superglad i Zara. Der finner jeg seriøst alltid noe fint til alle anlendinger.

Hvilken butikk foretrekker du å handle i til Severin?

– Vi handler litt overalt egentlig, men har kanskje kjøpt mest klær til han fra Newbie og Nøstebarn.

Hvilken rase er Ramp og Stella?

– Ramp er en blanding av chihuahua og pomeranian. Stella er en blanding av chihuahua og yorkshire terrier.

Hvorfor viser dere ikke mer av Severin?

– Vi viser han frem når det føles naturlig. Noen mener at vi viser for mye av ham, mens andre mener at vi viser han frem for lite.

Kan du lage Youtube-kanal?

– Nei, det får holde med blogg, tv og podcast. I hvertfall inntil Severin begynner i barnehagen og jeg får mer tid til bare mine greier.

Hva var det første Severin smakte etter morsmelk?

– Grøt, men han var ikke fan i starten. Fruktsmoothier gikk derimot mye bedre helt fra første smak.

Har du en god amme-bh å anbefale?

– Jeg bruker ikke amme-bh lenger og har faktisk nesten ikke brukt det siden jeg synes det fungerer like bra med vanlig bh.

Har du fått fødselsangst?

– Jeg vet ikke om jeg kan kalle det angst fordi jeg er redd for å misbruke ordet. Men ja, jeg blir stressa av å tenke på fødsel. Det er ikke noe jeg har lyst til å utsette meg for igjen.

Kommer du til å planlegge keisersnitt dersom du blir gravid igjen?

– Definitivt. Så da har jeg kanskje fødselsangst?

Hvilke egenskaper ved deg selv setter du mest pris på?

– Min evne til stort sett alltid å være positiv. Hehe! Litt selvskryt på en søndsag er helt innafor 🙂

Føler du at du klarer å nyte barseltiden med tanke på at du ikke har permisjon?

– Jeg nyter hver eneste dag sammen med Severin selv om jeg også er trøtt og sliten hver eneste dag.

Er Ulrik pilot på fulltid eller jobber han med noe annet i tillegg?

– Ja, han er pilot på fulltid. Men han har også sitt eget AS ved siden av som han bruker tid på når han har fri fra pilotjobben.

Liker du å være blogger?

– Ja og nei. Jeg elsker det til tider, men blir også lei av å være pålogget til tider. Selv om blogging er blitt en slags livvstil for meg som jeg trives med, så er jo delingen til syvende og sist en jobb som jeg “må” gjøre. Derfor er det vel helt naturlig at jeg som alle andre også blir litt lei av jobben min?

Hva er ditt beste lunsjtips om dagen?

– Hmm.. Det må være speltlompepizza med chorizo. Jeg blir aldri lei!

Hvorfor synes du det er greit at Severin ser på tv?

– Fordi han liker det? Og nei, jeg prøver ikke å provosere noen med å la han se på tv. Og nei, han ser selvfølgelig ikke på tv hele dagen, men noe minuter her og noen minutter der.

Når kommer første podcast ut?

– Til uken!

 

0 kommentarer

Siste innlegg