UKENS SPØRSMÅL & SVAR

Da var det tid for en ny runde med ukens spørsmål og svar! Det blir mye gjentakelser her, folkens. Jeg tror ikke det går en uke uten at spørsmålet om vi har lyst på flere barn dukker opp. Et spørsmål jeg nå legger på hyllen for en stund. Jeg prøver nemlig så godt jeg kan å plukke ut nye temaer for at disse innleggene ikke skal bli helt like fra gang til gang..

Hva tenker du om det å bli mor i veldig ung alder?

– Jeg er glad for at jeg har levd mine ungdomsår uten det ansvaret foreldrerollen kommer med. Men jeg ser også mange fordeler ved det å være ung og sprek med små barn i huset.

Er du gravid?

– Nei. Eller, jeg tror ikke det? Jeg går ikke på noen form for prevensjon, så alt kan jo skje.

Hvilken blender bruker du til smoothiene dine?

– Jeg bruker en blender som heter Wilfa power fuel, eller noe sånt. Den er superbra!

Kan man bruke vippeserum når man ammer?

– Det er ikke anbefalt, nei.

Hvordan har du det?

– Jeg har aldri hatt det bedre og er utrolig takknemlig for det livet jeg lever sammen med familien min.

Har Severin et eget rom og kan vi få se det?

– Ja, sjekk mystory på Instagram nå –> @pilotfrue

Spiser du lavkarbo?

– Nei. Nå som jeg ammer trenger jeg både ris, pasta og poteter for å bli mett og for å holde meg mett.

Hvilket kamera bruker du?

– Olympus MX2.

Hvor kjøper dere klær til Severin?

– Overalt. I går bestilte jeg klær til han fra Ellos, kosmedkidsa.no og Polarn O. Pyret.

Skal Severin gå i barnehage?

– Ja, planen er at han starter i august.

Hva liker du best ved deg selv?

– Det må være at jeg ikke tar meg selv så høytidelig.

Kan du lage et innlegg om hva du spiser en hel dag?

– Jeg ønsker ikke å lage et eget innlegg med fokus på kostholdet mitt da det er et tema som dessverre fort blir misforstått og oppfattet veldig negativt for mange. Uavhengig om jeg spiser sunt eller usunt. Men jeg kan dele gode frokost/lunsj- og middagstips, om dere vil?

Hvem synes dere Severin ligner mest på?

– De fleste i Ulrik sin familie sier at ha ligner på meg, mens de fleste i min familie sier at han ligner på Ulrik. Hehe! Jeg synes det er veldig vanskelig å si hvem han ligner, men ser jo at han har noe fra oss begge.

Kan du skrive mer om treningen du startet på like etter fødsel?

– Jeg har lagt treningen litt vekk igjen fordi jeg må prioritere tiden min på jobb når Severin sover. Når det er sagt er det god nok trening for meg å bære og trille rundt på ham dagen lang.

Hvordan har du klart å gå ned så mye i vekt etter fødsel?

– Godt spørsmål. Jeg har egentlig bare levd normalt sunt, om det er lov til å si det? Og ammet myyyye.

Har Severin fødselsmerke på nesen?

– Ja, han har en søt liten rød prikk på nesen som kalles for et hemangiom. Det er heldigvis ikke farlig eller plagsomt for han og skal visstnok forsvinne innen han har fylt 5 år.

Når kommer neste episode av jentesnakk?

– I morgen! Planen er som sagt å legge ut en ny episode hver onsdag.

Kan dere få en egen tv-serie?

– Hehe! Ja, takk! Neida, vi fikk faktisk en forespørsel i fjor som vi avviste på grunn av at vi har vært så fornøyde med å få være med i Bloggerne, men hvem vet hva fremtiden bringer 🙂

Bruker Severin gåstol?

– Bruker og bruker.. Han får lov til å prøve gåstolen i noen minutter nå og da mens vi ser på.

Spiser Severin melkeprodukter?

– Severin får smake på litt av alt om dagen og det ser ut til å gå veldig bra. Det er gøy å introdusere han for nye konsistenser og smaker!

Har Severin begynt å krabbe?

– Nei, det virker som om han tror at han skal rulle seg frem her i verden. Hehe!

Har Severin sagt sitt første ord ennå?

– Han sier mye “papapapa” og “mamama” om dagen, men det kan tenkes at det bare er Ulrik og jeg som hører det vi vil høre?

Hvilke bøker leser dere for Severin?

– Vi leser ikke for Severin. Er han ikke for liten til det? Vi synger da, med den stemmen vi har (les: eller ikke har). Det hører dere på Bloggerne denne uken.

Hva har gjort deg så trygg i rollen som mor?

– Jeg vet ikke, men jeg bestemte meg tidlig for å lytte mest til meg selv og minst mulig til alle andre, fordi jeg tror at alle snille mammaer vet best for sine egne barn.

Hvorfor godtar du ikke leserne dine på Snapchat?

– Jeg får ikke godtatt flere dessverre. Jeg har vel nådd en slags grense?

Når reiser dere til Dubai?

– Vi reiser om to uker!

Har du noen gang takket nei til en annonse?

– Selvfølgelig har jeg takket nei til mange forespørsler om ulike samarbeid, men jeg synes det er ufint å nevne annonsørene jeg ikke ønsker å samarbeide med ved navn i en negativ forstand som foreksempel dette.

Hvor får du inspirasjon fra?

– Andre bloggere og influencere. Jeg er veldig facinert av Isabella Lowengrip! Hun er helt rå!

0 kommentarer

Siste innlegg