UKENS SPØRSMÅL & SVAR

Har du tatovert lipliner på leppene dine?

– Ja.

Har dere sluttet å reise til Geilo?

– Ja.

Hvilke forhåpninger har du til dette året?

– Min største forhåpning til dette året er å få kontroll over søvnen til Severin. Denne familien trenger mer søvn!

Hvorfor legger du og Ulrik ut hverandres insta-stories?

– Hvorfor ikke? Jeg deler så og si alt som jeg blir tagget i på stories siden jeg synes det er hyggelig å bli tagget.

Hvordan er det å ha et nytt menneske i huset? Er hverdagen enklere?

– Vi hadde ikke en vanskelig hverdag i utgangspunktet. Men ja, det er såklart mer behagelig for meg her hjemme nå som jeg får ekstra hjelp når Ulrik er borte på jobb blant annet. Dessuten synes jeg det er veldig koselig med mer liv i huset generelt 🙂

Klarer dere å slappe av i huset etter at aupairen har kommet?

– Ja, det er ikke noe problem. Etter felles middag trekker vi ofte hvert til vårt. Hun har jo både eget rom, egen tv-stue og eget bad i kjelleretasjen, og den stuen som Ulrik og jeg oppholder oss mest i ligger i andre etasje som er den samme etasjen som vårt soverom, vårt bad med garderobe og kjøkken. Huset vårt er egentlig veldig godt tilpasset til denne nye situasjonen, noe som vil bli en fordel i fremtiden også når Severin trenger mer privatliv i tenårene og ellers når vi har gjester.

Hvordan går det med aupairen?

– Det virker som om hun trives og det blir jeg veldig glad for å se.

Hvor mye betaler dere aupairen i måneden?

– Vi betaler norsk sats som er 5900 kroner i måneden også dekker vi selvfølgelig kost og losji. I tillegg betaler vi for norskkurs, mobil/datakostnader, kollektivkort, toalettartikler, klær og alt annet hun måtte trenge mens hun bor hos oss.

Hva er arbeidsoppgavene til Regien?

– Jeg skriver en ukeplan hver søndag for den nye uken med info om det hun trenger å vite om som foreksempel Ulrik sine arbeidstider og mine avtaler som er utenfor huset, slik at hun vet når vi er hjemme og ikke. På ukeplanen står det også hvem som lager middag, om vi får gjester og så videre.

Men ja, nå skrev jeg meg bort litt.. Når det gjelder arbeidsoppgaver så har hun de samme arbeidsoppgavene som jeg har i denne familien som er å holde huset i orden, lufte hunder, passe på Severin og lage mat. Vi har jo vaskehjelp en gang i uken, så vi snakker bare lett husarbeid som støvsuging og tørking av bord og benker. I tillegg har hun og jeg ansvaret for matinnkjøp og vasking av de klærne vi ikke sender bort som Severin sine, håndklær og sengetøy.

Hva er ditt beste barndomsminne og hvorfor?

– Det er vanskelig å trekke frem bare et minne som det beste minne fra barnedommen min. Jeg hadde jo en fantatsisk barndom! Men jeg har lyst til å trekke frem “førskolen” hos farmor som et fantastisk minne. Jeg gikk nemlig ikke i førsteklasse på skolen siden det ikke var pålagt den gangen, men var heller hos farmor et år på dagtid på Aspedammen i Halden mens foreldrene mine studerte. Farmor lærte meg masse og tok meg med på bondegård og andre utflukter. Gjett om jeg koste meg <3

Har du lyst på et barn til?

– Jeg må ikke ha et barn til, men det hadde vært koselig i lengden for oss alle og spesielt for Severin.

Har du noen tips og råd til klær ved amming?

– Jeg kjøpte meg verken amme-bher eller ammeklær, men fant fort ut av hvilke plagg i garderoben som funket bra til amming og ikke. For å være litt direkte så funker jo alle overdeler som du kan dra puppene enkelt ut av, enten ved at du drar halsen ned eller ved at du drar overdelen opp.

Hvor mye sover Severin på dagen?

– Han sover som regel 2 timer på dagen i barnehagen, men i helgene her hjemme blir det ikke alltid fullt så lenge. Han blir naturligvis ikke like sliten hjemme som i barnehagen.

Du sier at du har et mål om 7 blogginnlegg i uken, men realiteten er 1-4. Hvorfor?

– Nå synes jeg at du var litt hard mot meg. Jeg har vel aldri blogget bare en gang i uken, men jeg tar poenget og har egentlig ikke noen bedre forklaring på det enn at motivasjonen min går opp og ned.

Hva er dine musthaves i garderoben?

– Fine vesker! En fin veske løfter alltid et antrekk.

Vet Regien at du skriver om henne?

– Ja, jeg har fortalt Regien at leserne mine/følgerne mine er nyskjerrige på henne/den nye familiesituasjonen og det synes hun bare er hyggelig. Dessuten visste hun hva hun gikk til før hun takket ja til å komme til oss siden den forrige verstfamilien hennes i Danmark fortalte henne om bloggen min og så videre. Hun hadde også lest bloggen min gjennom Google Translate før hun kom og det tror jeg at hun fortsatt gjør 😀 Hehe!

Hva er planene dine for resten av uken?

– I kveld skal jeg på et bloggevent med Metapic på Sawan, i morgen er det sushi-kveld her hjemme og på lørdag skal vi feire 40-årslaget til Ulrik.

Trener du to ganger om dagen?

– Nei, men det hender at jeg tar en styrkeøkt om morgenen foreksempel og en løpeøkt om kvelden. Men det skjer ikke hver dag akkurat..  Dessuten trener jeg ikke på lørdager og søndager. Da er det kun familietid med Severin som gjelder, og han holder meg jo aktiv så det holder. Hehe!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg