UKENS SPØRSMÅL & SVAR

Liker du ikke å lage mat til Ulrik?

– Jeg liker å gjøre ting for Ulrik, men å lage mat er ikke det jeg liker best. Han er veldig flink til å lage mat selv og trives mye bedre på kjøkkenet enn meg. I tillegg er han ekstremt nøye, eller skal jeg si sær? Hehe, neida. Men han er ikke superlett å tilfredstille for en som meg som ikke er spesielt god på kjøkkenet. Når det er sagt så har jeg mine retter som han er glad i og mine perioder hvor jeg syens det er spennende på kjøkkenet og da kan til og med jeg imponere.

Når kommer det flere episoder av Jentesnakk?

– Det kommer ikke flere episoder av Jentesnakk, dessverre.

Kan du fortelle litt om hvordan du har spist mens du har ammet?

– Jeg har spist helt vanlig og med det mener jeg normalt sunt i hverdagen og utskeielser i helgene. En typsik frokost for meg er havregrøt eller knekkebrød. En typsik lunsj for meg er omelett, speltlompepizza, salat eller noe brødmat. En typisk middag for meg finnes ikke fordi det kan være alt mulig. Jeg skal innrømme at det blir mye thai takeaway og sushi til middag, da. Det er to store hverdagsfavoritter hos både Ulrik og meg her hjemme.

Ønsker du deg flere barn?

– Jeg gjør vel egentlig det, selv om jeg også føler at livet er komplett akkurat slik det er nå.

Kan du legge ut flere bilder av Severin?

– Jeg legger ut bilder av Severin når det føles naturlig. Det første året hvor han bare var hjemme sammen med meg ble det naturligvis publisert flere bilder av han enn nå og i årene fremover hvor han har sin egen lille hverdag i barnehagen. Jeg tenker det kan være fint å begrense eksponeringen noe, men kommer som sagt aldri til å bli helt enten eller siden jeg ikke tror at han tar skade av å bli vist fram i riktige settinger og siden jeg er så ekstremt stolt over han.

Hvilke ord har Severin lært seg?

– Det er gøy å se at Severin både forstår mer av det vi sier og sier flere ord for hver uke som går nå. Pappa og mamma var de første ordene han lærte seg selvfølgelig. Nå for tiden hører vi mye båt, bil, is og “bebi” om alle andre barn. Hehe!

Hvorfor vil dere ikke være med i Bloggerne lenger?

– Det er ikke en spesiell grunn til at vi valgte å trekke oss. Vi følte bare at tiden var inne for å gå videre etter fire fine og innholdsrike sesonger. Nå gleder jeg meg til å se den nye casten i ny sesong! Jeg tipper at Joakim har MYE gøy å by på blant annet!

Var det dere som avbrøt samarbeidet med TV2 eller var det de som brøt med dere?

– Jeg vil ikke si at det var noen av oss som avbrøt noe som helst. Vi har jobbet kjempegodt sammen i to spennende år nå og dermed også blitt så godt kjent at Ulrik og jeg fikk forståelse for valget vårt da beslutningen ble tatt.

Hva gjør deg lykkelig?

– Severin og Ulrik gjør meg lykkelig! Jeg hadde ofret alt for de to. Det er ingenting som betyr noe for meg uten dem <3 <3

Vil vi se mer av dere på TV fremover?

– Vi får vel satse på det? 😉

Hva er favorittblomstene dine?

– Hvite liljer! De lukter sååååå godt 😀

Ammer du fortsatt?

– Ja, litt hver dag ennå. Men ikke om nettene. Det er det heldigvis ganske lenge siden jeg sluttet med.

Bruker Severin smukk?

– Nei, det har han aldri gjort. Smukk eller flaske har ikke vært noe for han.

Går du fortsatt ned i vekt av ammingen?

– Nei, nå er ammingen mest for kos og nærhet. Vektnedgangen var størst det første halve året da jeg var hans eneste kilde til mat.

Har du noen tips til andre som skal prøve å slutte og amme?

– Spørre en som har klart å slutte og amme? Nå synes jeg ikke at det gjør noe at jeg fortsatt ammer siden ammestundene er både sjeldnere og kortere. Dessuten virker ikke Severin helt klar for å “gi fra seg” disse kosestudene ennå og det respekterer jeg.

Når det gjelder nattammingen så bare bestemte jeg meg for å slutte en dag og gjennomførte det til tross for hva Severin ville. Beslutnigen tok jeg etter en lang prat med helsesøster som anbefalte meg å slutte på grunn av både Severin sin søvn og min søvn og på grunn av at han strengt talt ikke trenger mat om nettene lenger. Det resulterte selvsagt i mye gråt og frustrasjon i en periode, men det var verdt det.

Hvordan går det med sovingen i huset?

– Det går så opp og ned med denne søvnen at jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive. For et par uker siden ga vi opp å legge han på eget rom, men la ha heller i egen seng på vårt rom. Natt til i dag og natt til i går våknet han ikke en eneste gang i løpet av natten, så jeg lurer på om vi kanskje har funnet løsningen, men det er nesten for godt til å være sant så jeg tør ikke å glede meg over det helt ennå selv om jeg blir mer og mer positiv for hver natt med sammenhengende søvn over mer enn tre timer.

Tenker du ofte på fødselen med Severin?

– Ja, jeg tror at jeg har fått fødselsangst. Jeg vet at man ikke skal tulle med ordet angst og mener overhodet ikke å være respektløs ovenfor andre som sliter med angst, men jeg tror helt seriøst at jeg har fått angst for å føde etter fødselen med Severin så mye det fortsatt plager meg.

Hvordan går det med aupairen?

– Hun kommer som sagt ikke før i oktober. Vi gleder oss veldig til å møte henne!

Hva er det som gjør at du er blitt mindre komfortabel med å bli tatt bilder av?

– Jeg vet ikke. Håper at jeg klarer å bli mindre kritisk til meg selv fremover.

Hvordan trives du i mammarollen?

– Mammarollen er livet! Jeg elsker å være mamma og er så ufattelig glad for at jeg fikk muligheten til å få barn.

Hvordan går det med deg og Ulrik?

– Det går veldig bra med oss, spesielt nå som vi begge begynner å få litt overskudd igjen med tanke på bedre netter med mer søvn. I perioder med veldig lite søvn har vi vært litt gneldrete på hverandre og faktisk hatt diskusjoner jeg aldri trodde vi skulle ha. Men diskusjonene har heldigvis ført oss videre og til det bedre. Det er viktig å snakke sammen om de tingene som frister mest å la være.

Hva slags bilderedigeringsprogram er det du bruker?

– Det er som sagt Ulrik som både tar bildene mine og redigerer de. Jeg er helt grønn på begge deler og spesielt på redigering. Men jeg vet at programmene han bruker er Photoshop og Adobe Lightroom.

Hvis du skulle tatt en utdannelse nå, hva ville det vært?

– Det siste jeg har lyst til er å studere. Jeg trivdes med studievalget jeg tok, men jeg hatet å være student da jeg gikk på journalistikk. Mest på grunn av den følelsen over at det alltid er noe som henger over skuldrene dine og at du alltid kan gjøre ting bedre. Men også på grunn av økonomien. Jeg jobbet ganske masse ved siden av studiene for å ha råd til å kjøpe meg mer av alt jeg ønsket meg, noe som resulterte i mindre tid til skolearbeid. Men jeg klarte meg altså. Ganske bra også 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg