UKENS SPØRSMÅL & SVAR

Hvordan går det med deg?

– Det går kjempebra med meg. Jeg fikk utrolig mye energi av ferieturen vår i Dubai og føler meg skikkelig inspirert til tiden fremover når det kommer til jobb og nye prosjekter.

Hvor lenge tenker du å holde på med ammingen?

– Jeg vet ikke helt, men jeg føler at den nærmer seg slutten. Samtidig føles det ut som om Severin aaaldri kommer til å slutte med nattammmingen. Hehe!

Spiser Severin godt med fast føde nå?

– Han spiser grøt, frukt, smoothier, yoghurt, brødbiter med leverpostei og smakebiter av det meste vi voksne spiser. Akkurat nå smaker han på pastaen til papsen.

Har Severin sagt sitt første ord?

– Han sier både “mamama” og “papapa”. Ellers er det bare babling og søte (les: skarpe) lyder vi ikke forstår.

Hva tenker du om den nye tredelingen av foreldrepermisjonen?

– Jeg tenker at det er idiotisk at noen andre enn de foreldrene det gjelder skal bestemme over hvordan permisjonen skal fordeles. Hver familie og situasjon er ulik, derfor synes jeg det beste hadde vært om fordelingen ble avgjort i hjemmet av mor og far sammen.

Gruer du deg til å sende Severin i barnehage?

– Jeg gruer meg ikke nå, men jeg kommer helt sikkert til å kjenne litt på nervene når oppstarten nærmer seg.

Er det viktig for deg at Severin bryr seg om utseendet når han blir større?

– Det vil alltid være viktig for meg at Severin tar vare på seg selv og at han liker den personen han ser i speilet.

Hva er det mest romantiske Ulrik har gjort mot deg?

– Ulrik er en romantiker og gjør ofte søte ting for meg i hverdagen. Det mest romantiske var selvfølgelig frieriet på stranden i Marbella, men søte meldinger, blomster og kjærlige ord sånn helt uten videre i hverdagen er også veldig romantisk i mine øyne.

Hvor henter du klesinspirasjon?

– Fra andre bloggere og influencere. Det er kanskje litt rart å si det, men jeg lar meg påvirke helt vilt av andre influencere når det kommer til klær og ting, og er den personen som ofte kjøper meg noe fordi en annen blogger har det. Hehe! Nå for tiden er det Bianca Ingrosso jeg har hang up på. Hun er så sykt pen!

Når kommer neste episode av Jentesnakk?

– Torsdag eller fredag denne uken!

Hvilke podkaster hører du på?

– Jeg hører bare på en unntatt vår egen og det er Alice & Bianca!

Hvordan tar du vare på brynene dine?

– Jeg har som sagt tatt permanent makeup på brynene mine og er superfornøyd med resultatet.

Bruker dere beskyttelse når dere har sex?

– Nei, og jeg går heller ikke på p-piller eller annen form for prevensjon. Det betyr i grunn at jeg kan bli gravid any time om et nytt mirakel skjer. Når det er sagt så er ikke en ny graviditet mitt største ønske akkurat nå. Jeg føler at livet er komplett med Severin og Ulrik <3 <3

Hva er ditt neste mål?

– Det må være å nå 100 000 følgere på Instagram –> @pilotfrue

Mener du at du trenger en assistent?

– Jeg trenger ingenting, men jeg vet at jeg kan nå veldig mye lenger jobbmessig og få til mer i hverdagen med en assistent. Det blir som en god investering i bedriften min. Bare vent å se 🙂

Har du en fast stylist?

– Ja, jeg bruker @stylingbychristiane fast til fotoshooter og eventer. Hun er kjempeflink og superkreativ!

Skal du på Anne Brith sin boklansering?

– Selvfølgelig! Jeg heier på Anne Brith og gleder meg til å lese boken hennes!

Har dere noen planer for påsken?

– I tradisjonens tro skal vi på Geilo med familien i påsken. Det blir vår første påske på fjellet med Severin, noe jeg gleder meg enormt masse til. Jeg håper vi kan være mye utendørs og grille og kose oss!

Har dere kjøpt leilighet i Dubai?

– Nei, men man skulle nesten tro det etter alle kronene vi la igjen på resortet. Jeg sier ikke dette for å virke breial, men fordi jeg fortsatt er sjokkert over prisene i Dubai og spesielt på The Palm. Det blir lenge til neste dubai-tur, og den blir mest sannsynlig kortere og uten barn.

Hva er ditt beste råd til en førstegangsmamma?

– Det må være å ta det mer med ro i forhold til egentlig alt som har med mat, søvn og utvikling å gjøre, lytte oftere til seg selv og lukke øynene for alle pekefingrene man gjerne møter i starten. Det er ingen som kjenner en baby bedre enn mammaen og pappaen. Tips og råd er fint, men de erfaringene du gjør selv er de beste.

Har du fikset på utseendet ditt?

– Nei. Eller, jeg har jo tatt permanent makeup på bryn og lepper. Teller det? Vippeextensions har jeg sluttet med og botox/fillers er det tre år siden jeg tok så derfor teller jeg ikke med det, siden det er ute av kroppen for lengst. Også har jeg hairextensions da.. Det er ingen hemmelighet.

Ser du noen gang for deg å begynne i en “vanlig” jobb?

– Det spørs hva du mener med “vanlig jobb”. Jeg synes det er mange spennende stillinger i min bransje, så hvem vet? Jeg hadde ikke hatt noe problem med å være ansatt hos noen andre, hvis det er det du mener? Jeg må ikke være min egen sjef resten av livet selv om jeg stortrives med det akkurat nå.

Kjenner du noen gang på det å være usikker eller utilstrekkelig i morsrollen?

– Jeg har ikke kjent på det til nå, nei. Men jeg er sikker på at det er en følelse som kommer mer og mer når Severin blir større og kanskje mer krevende på andre måter enn bare dette med søvn.

Hvordan kommer du gjennom dagene med så lite søvn?

– Godt spørsmål. Egentlig ved ikke å tenke så mye over hvor lite jeg faktisk sover. Jeg har blant annet sluttet å se på klokken om nettene. Ellers har jeg blitt stordrikker av iskaffe her hjemme, så det hjelper jo på. Jeg kan dele oppskriften på “Juliannes iskaffe”, om dere vil?

Hvor mye kostet det å fly first class med Emirates?

– Det snakker jeg og jentene om i ukens episode av Jentesnakk.

Fikk dere rabatt på flybillettene fordi Ulrik er pilot?

– I wish.

Er du sponset av Nelly?

– Jeg har ingen fast avtale med Nelly, men jeg får sponsede klær når jeg spør mot markedsføring, også hender det at jeg kjøper meg klær og ting fra Nelly som jeg betaler selv fordi jeg synes de har mye bra til gode priser og ikke alltid føler jeg har “plass” til mer reklame på bloggen eller i de andre kanalene mine.

Planlegger dere bursdag for Severin når han fyller 1 år? Hvordan tema tenker du å ha?

– Vi skal selvfølgelig feire 1-årsdagen til Severin 20. juni, men jeg har ikke begynt å planlegge noe rundt dagens hans ennå. Det eneste vi har snakket om er at feiringen kommer til å finne sted i den nye båten vår.

0 kommentarer

Siste innlegg