UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Hvorfor svarer du ikke lesere på dm, snap eller Facebook?

– Jeg svarer stort sett alltid på Snapchat (pilotfrue), men jeg rekker ikke å svare på alle meldingene jeg får på Facebook og Instagram. Ønsket er selvfølgelig å svare alle i alle kanaler, men det er dessverre ikke gjennomførbart sånn situasjonen er i dag.

Til info: Jeg har åpnet for å stille spørsmål til ukens spørsmål og svar på Instagram en gang i uken (se bildet over). Følg meg på @pilotfrue om du vil stille spørsmål til neste uke.

Hvordan har sminkerutinene endret seg siden du ble mamma?

– De har blitt kortere og mer effektive. Hehe! Jeg begynner alltid med det viktigste som for meg er huden og bryn siden jeg stort sett ikke rekker å fullføre alt på grunn av at Severin naturligvis blir utålmodig. Maskara er blant annet noe av det jeg ofte dropper.

Hva skal dere spise på julaften?

– Vi skal spise pinnekjøtt og svineribbe. Jeg er aller mest glad i pinnekjøtt, men synes det er veldig godt med svineribbe en gang i blant også. Det er jo egentlig det jeg er vokst opp med på østlandet i julehøytiden.

Har dere noen planer for sommeren ennå?

– Ja, vi har planer om å feriere på sjøen i år også. Vi har ikke samvitighet til annet med båt i Norge hvor sesongen er såpass kort. Når det er sagt så blir ferien annerledes og bedre i år enn i fjor, men det kommer jeg tilbake til..

Har du en utdanning?

– Jeg er utdannet journalist.

Lager du hjemmelaget babymat til Severin?

– Nei, det har jeg ikke prioritert til nå. Det finnes jo så mye ferdig og bra i butikkene. Når det er sagt så har Severin såvidt begynt med litt smoothier og noen smaker av grøt, så jeg komme jo til å prøve meg mer på kjøkkenet når han begynner å spise mer “vanlig” mat.

Vil du ha flere barn?

– Det er ikke et ønske jeg har akkurat nå, men jeg tror at ønsket om flere barn vil vokse om noen år.

Hvor mange timer bruker du på bloggen hver dag?

– Jeg bruker den tiden jeg får når Severin sover og når Ulrik er hjemme og kan avlaste meg. Noen dager sover Severin bare korte powernaps gjennom dagen, og Ulrik sover jo mye borte på jobb så da blir det naturligvis veldig lite tid til blogg og annet enn å være mamma.

Når er det Severin får lov til å se på TV?

– Jeg benytter meg av hjelpemidler som tv og ipad i de situasjonene hvor jeg “må”, som når jeg er alene hjemme og skal lage meg mat foreksempel eller når vi kjører bil og Severin ikke vil roe seg med vann, leker eller annet.

Hvorfor er det så mye reklame på bloggen din?

– Fordi jeg lever av reklame.

Hvor skal dere feire jul?

– Vi skal feire julaften hjemme for første gang også reiser vi til Geilo med noen vennner for å feire nyttår 🙂

Sitter du alltid bak når dere kjører bil, og hvorfor?

– Ja. Først og fremst er det veldig koselig å sitte bak sammen med Severin, men det er også praktisk når han ikke sover og det eneste som fungerer er å underholde han.

Gleder du deg til jul?

– Julen er veldig koselig når alt som skal gjøres er gjort og julefreden senker seg, men planleggingen og alle forberedelsene synes jeg er litt masete for å være ærlig.

Hvorfor sletter du blogginnleggene dine?

– Jeg har ikke slettet noen blogginnlegg, men det forsvant dessverre en del blogginnlegg i forrige uke da blogg.no gikk over til ny plattform. Innleggene som mangler er meldt savnet og vil komme tilbake.

Hvor lenge har du tenkt til å amme?

– Jeg har sett for meg at jeg kommer til å amme Severin frem til han er rundt ett år, men vi får se. Akkurat nå prøver vi å venne han til grøt.

Sover Severin hele natten nå?

– Nei. Han er våken opptil 5 ganger om nettene.

Hvor lenge har du permisjon?

– Jeg har ikke permisjon.

Har du noen tips til hva man kan gjøre i permisjonstiden for at dagene skal gå?

– Blogge? Hehe!

Er du alltid så positiv og blid?

– Nesten alltid. Positivitet er viktig for meg. Negative mennesker er noe av det mest slitsomme jeg vet. Det hender jeg dømmer realistiske mennesker for å være negative, men det er bare fordi jeg liker å være i overkant optimistisk.

Hvorfor vasker dere ikke klærne deres selv?

– Jeg liker ikke å bruke tid på verken vask av hus eller klær og føler meg derfor heldig som har mulighet til å sette bort den jobben.

Har du fillers i leppene?

– Svaret er fortsatt nei. Dette spørsmålet får jeg nesten hver uke og velger å ta det som et stort kompliment 🙂

Har du stresset mye over vekten din etter graviditeten?

– Nei, vektnedgangen har gått av seg selv på grunn av ammingen. Jeg har selvfølgelig også vært bevisst i forhold til kostholdet mitt, men jeg føler ikke at jeg har stresset med å komme tilbake i form. Treningen har det derimot blitt lite av, og mye mindre enn planlagt.

Hva heter tantebarna dine?

– Cerine, Anna, Miriam, Hanna og John Adrian <3

3 kommentarer
    1. Om kvelden set eg eit lite glass med havregryn og chia-frød i blaut i kjøleskapet. Neste morgon gir eg det ein kjapt oppkok (gjerne med litt ekstra vatn) og moser banan og kiwi og har i. Sønnen vår eeeelsker det. Om kvelden bytter eg ut banan med avokado da banan kan virke oppkvikkande, medan avokado hjelp babyen slappe av. Ein kan bytte ut frukten med kva som helst sjølvsagt. Avokado og eple er ein hit! Ellers er skogsbærblanding kjempepopulært her! Da har eg dei frosne bæra rett i panna med grauten. Utenlandske bær bør kokast før dei gis til dei minste. Ein god overgangsgraut!

    2. Bladde bare fort gjennom bloggen din (juletider får ikke lest hver dag da).
      Men for et dumt spørsmål, det med fillers i leppene! man kan jo se dine er naturlige. Da de er “flate” som vanlige lepper. Å ikke sånn utstikkende lepper som man får med fillers 🙂 folk burde jo kunne se det

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg