UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Hvordan har Severin påvirket forholdet mellom Ulrik og deg?

– Han har naturligvis ført oss enda nærere, men også utfordret kjærligheten mellom oss masse på grunn av de irritasjonene som har oppstått som et resultat av mangel på søvn og alenetid. Jeg har aldri elsket Ulrik høyere, men jeg har heller aldri latt meg irritere så fort og lett av ting han gjør “feil” eller ting han sier “feil” og vet at han føler det samme. Hehe!

Er du bekyrmet for at Severin vil bli bortskjemt?

– Severin er allerede bortskjemt på kjærlighet noe jeg ikke anser som et problem, men desto viktigere vil det være for oss som foreldre å oppdra han til å bli en jordnær og god gutt i årene fremover. For bortskjemt i oppførsel skal han aldri bli.

Sover Severin gjennom hele natten?

– Nei, han våkner stort sett en gang om natten, ofte i 03/04-tiden..

Hvordan ser en helt normal dag ut for Severin og deg?

– Vi har egentlig ingen like dager på grunn av jobben min. Men vi har selvfølgelig morgenrutiner med stell, frokost og litt lek, og kveldsrutiner med grøt, bad, kos/lek og så videre <3

Hvordan fordeler du og Ulrik arbeidet hjemme?

– Vi gjør begge det vi liker best og resten setter vi bort til andre, noe som fører til mindre hverdagsirritasjoner og generelt god stemning i hjemmet. Vasking av hus og klær er to av oppgavene ingen av oss foretrekker å bruke masse tid på hver uke og som vi setter bort. Når det gjelder matlaging så står vi ca like mye (les: lite) på kjøkkenet. Så ja, det blir endel takeaway. Men hva gjør vel det? Rydding og organisering er det jeg som står for og alt som har med biler og båten å gjøre er det Ulrik som står for.

Vil dere ha flere barn nå som Severin begynner å bli større?

– Jeg kan nok tenke meg et barn til etterhvert, men jeg tror ikke at jeg er klar for det allerede nå. Når det er sagt så lar jeg naturen bestemme om og eventuelt når Severin skal få et søsken eller ei.

Har du fillers i leppene?

– Nei.

Ammer du fortsatt?

– Litt.

Skal du operere puppene dine?

– Jeg vet ikke, men jeg skulle ønske at de var mindre og fastere enn hva de er nå etter snart et år med amming.

Kan du fortelle litt om hvem som tar bildene dine og hvordan du redigerer de?

– Det er enten Ulrik eller jeg som tar bildene mine om dagen. Ingen av oss bruker tid på redigering, med mindre det er et ønske fra en annonsør eller lignende.

Hva er det du liker å gjøre på fritiden din?

– Jeg har lite fritid uten Severin. De gangene jeg har hatt barnevakt for annet enn jobb dette året har bakgrunnen vært fest og moro. Når Severin begynner i barnehagen skal jeg sette av tid til trening igjen. Det er virkelig noe jeg liker å bruke fritiden min på!

Synes du selv at du er god til å merke reklame?

– Ja, det synes jeg.

Har du vært i Kalvåg siden Ulrik er fra Måløy?

– Nei, men jeg har hørt mye fint om stedet 🙂

Hva ville du jobbet som hvis du ikke hadde hatt bloggen din?

– Da ville jeg vært programleder. Hvilket program hadde jeg passet til?

Hvordan går det med dere om dagen?

– Det går veldig fint med oss alle tre. Vi er friske og fornøyde!

Når begynner Severin i barnehage?

– I august.

Gruer du deg til Severin begynner i barnehage?

– Nei, jeg gleder meg faktisk og synes at det hele er veldig stort. Min fordel er jo at jeg kan levere og hente han litt som jeg vil med tanke på min fleksible arbeidsdag.

Kan du lage et innlegg med alt du har kjøpt til barnehagestart?

– Ja, det kan jeg gjøre. Men først må jeg ut på shopping!

Hva håper dere at Severin vil bli når han blir stor?

– Jeg håper at han utdanner seg til noe handy, slik at han kan hjelpe mammaen sin med alt det hun ikke kan. Hehe! Men mest av alt håper jeg at Severin finner et yrke som han elsker slik som både mammaen hans og pappaen hans har gjort.

Hvordan har dere råd til å leve det livet dere lever?

– Selv om det kanskje ikke virker sånn så er Ulrik og jeg bevisste og ekstremt smarte når det kommer til pengebruk. Investeringene vi gjør og de økonomiske valgene vi tar er aldri spontane.

Hvor har dere kjøpt den pølsevesten til Severin?

– Ulrik bestilte den på tryggombord.no. Den kostet nesten 2600 kroner! Dritdyr, men Severin liker den og derfor var det verdt det for vår del som er såpass mye på sjøen.

Har du vært mye opptatt i det siste eller har du bare tatt deg litt fri?

– Jeg har vært opptatt med mye jobbing, ja. Men jeg har også tatt litt fri for bryllup til søskenbarnet mitt i Åseral blant annet og kvalitetstid med mamsen min. Family first!

0 kommentarer

Siste innlegg