UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Hvor kommer du fra?

– Jeg vet egentlig aldri hva jeg skal svare på det spørsmålet fordi jeg ble født i Trondheim, så flyttet vi til Kristiansand, så Halden og så Fredrikstad. På en måte føler jeg at jeg er fra Fredrikstad fordi det er den byen jeg har bodd lengst i etter Oslo og fordi det er den byen jeg har venner fra og i, men jeg føler også at jeg er fra Halden. I dag har jeg nemlig ingen familie boende i Fredrikstad, mens i Halden bor både pappa, småsøsknene mine og besteforeldrene mine. Hvilken by er man egentlig fra? I den byen man ble født, i den byen man har bodd lengst, i den byen man gikk på barneskole, i den byen man gikk på ungdomsskole og videregående eller i den byen man har mest familie boende?

Hva gjør du med det lange håret når Severin er i nærheten?

– Jeg har håret i strikk 90 prosent av dagen.

Bruker du mye penger på klær og sminke i måneden?

– Nei og ja. Jeg bruker mye penger på vesker og sko, men ikke på klær og sminke siden jeg har gode samarbeidsavtaler.

Trener du ofte?

– Jeg skulle ønske at jeg kunne si ja, men sånn livet mitt er nå prioriterer jeg jobb før trening og Severin før jobb.

Hva anbefaler du å spise og trene for å gå ned i vekt etter fødsel?

– Jeg anbefaler å spise så sunt som det frister og komme deg ut og trille så ofte som du kan.

Trente du under graviditeten?

– Nei.

Hvor kjøpte du den rosa kappen din som du brukte i bryllupet da du og Ulrik giftet dere?

– Den ble laget til meg på Undorn i Hegdehaugsveien.

Hva synes du om Isabel Raad?

– Jeg kjenner henne ikke godt, men det inntrykket jeg har fått av henne sånn i virkeligheten er utelukkende positivt 🙂

Har du prøvd babysvømming eller babysang?

– Nei. Men vi synger mye her hjemme da, med de stemmene vi har. Hehe!

Har du noen planer for sommeren?

– Båt, båt ooog atter båååt! Hehe! Torsdag denne uken kommer forresten den nye båten vår til Norge med Color Line!

Skal du ta flere tatoveringer i fremtiden?

– Jeg er usikker, men jeg tror jeg har lyst på en til. En “U” for Ulrik kanskje.

Hvor gammel er Severin?

– Han blir 8 måneder 20. februar (på bryllupsdagen til Ulrik og meg).

Har du noen nye prosjekter på gang?

– Bortsett fra podcasten (Jentesnakk) har jeg ingen nye prosjekter på gang akkurat nå, nei. Det er egentlig ganske bevisst fordi jeg vil være mest mulig hjemme sammen med Severin frem til han begynner i barnehagen.

Hvor lenge skal dere være i Dubai?

– I 10 dager. Åh, det blir så digg!

Har dere bestilt eget flysete til Severin?

– Nei.

Er turen sponset?

– Nei.

Flyr dere med Norwegian?

– Nei.

Har dere kjøpt reisevogn?

– Ja, vi har kjøpt en reisevogn som jeg ikke vil anbefale før vi har testet den.

Gjorde du noen spesielle tiltak for å få Severin inn i gode rutiner?

– Hvilke rutiner? Hehe, neida. Men det lille vi har av rutiner har egentlig kommet av seg selv.

Har du forståelse for at mange par velger bort det å få barn?

– Jeg forstår ikke hvorfor enkelte par velger bort barn i livet, nei. Men jeg respekterer det selvfølgelig 🙂

Hvorfor bruker du extensions fremfor å bare spare ut ditt eget hår?

– Fordi jeg er utålmodig og fordi jeg liker å forandre hårsveisen ofte.

Var du flink på skolen?

– På barneskolen og ungdomskolen, ja. På videregående, sånn passe og i noen fag veldig dårlig. På journalistikken var jeg middels god.

House tour?

– I know.. Jeg får meg aldri til å gjøre det, men har bestemt meg for at det vil komme på Instagram –> @pilotfrue

Faktisk har jeg blitt mer aktiv både i feeden og på storyes i det siste. Derfor hadde det vært hyggelig om du ville følge meg der. Spørsmålene til denne spalten henter jeg fra følgerne mine på Instagram 🙂

Du er opptatt av at hudproduktene dine ikke er testet på dyr. Hva med pels på klær? Er ikke det like viktig for deg?

– Jeg eier ikke en eneste pelsjakke, kun to boblejakker med pels på hetten. Selvfølgelig er dyrevelferd viktig for meg på alle mulig måter, men jeg er ikke den rette personen til å ta kampen mot pels eller skinn, nei.

Når vil du ha flere barn?

– Jeg vet ikke om vi har mulighet til å få flere barn. Skjer det så skjer det og hvis ikke kan det hende at vi velger adopsjon.

Hvordan ser du for deg livet ditt om 10 år?

– Jeg ser for meg at jeg jobber med et litt større team rundt meg enn hva jeg har i dag og at jeg har flere bein å stå på enn bare denne bloggen.

Hvor ofte ammer du?

– Jeg teller ikke, men jeg har fått med meg at det blir mer amming om kvelden og om natten enn på dagen.

Hva er Severin sin favorittmat etter morsmellk?

– Grøt med smoothie.

Veier du mindre nå enn hva du gjorde før du ble gravid?

– Ja. Det har mye å gjøre med alle disse hormonene som jeg gikk på i prøverørsprosessen. Vekten min er sirka den samme nå som før jeg begynte med prøverør.

Hvem er ditt forbilde og hvorfor?

– Det er mamma. Hun er så klok, så sterk og virkelig et sunt forbilde for meg på alle måter. I tillegg har hun veldig god humor. Mamma ler ofte både av og med meg. Hehe!

Føler du at forholdet til deg og Ulrik har endret seg etter at dere fikk barn?

-Det er ingenting som ikke har endret seg etter at Severin kom til verden. Når det er sagt så har alle endringene skjedd naturlig og til det bedre for Ulrik og meg.

Har du noen gang vurdert å opperere nesen?

– Jeg har vurdert alt som vurderes kan dessverre, men heldigvis kommet frem til at jeg er fin som jeg er. Etter snart 5 år i denne bloggverden har jeg blitt mye tryggere på meg selv og det kjennes utrolig godt.

Sminke & hår:

@stylingbychristiane

0 kommentarer

Siste innlegg