UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Hvordan går det med deg?

– Det går bra. De siste ukene har vært litt hektiske jobbmessig, men nå begynner heldigvis ting å roe seg før jul.

Hva gleder du deg mest til i 2019?

– Jeg gleder meg mest til våren og sommeren, men det gjør jeg jo hvert år.. Hehe! Hvis jeg skal være litt mer konkret så er det båtsesongen som definitivt blir høydepunktet i 2019.

Hva er ditt beste minne fra 2018?

– Det er selvfølgelig det øyeblikket jeg fikk møte Severin for aller første gang.

Hva tenker du om at lesere kommer bort til deg når du er ute og triller Severin?

– Det er bare hyggelig at folk kommer bort og hilser når vi er rundt omkring, men hjemme i huset vårt foretrekker vi privatliv 🙂

Har du noen tips til leggerutiner for babyer?

– Egentlig ikke. Her tar vi på pysj i 19/20-tiden og legger oss når vi er trøtte.

Hvor er julestjernen dere har i vinduet fra?

– Den kjøpte vi på en kjempefin interiørbutikk her i Vollen. Jeg husker ikke hva merket på julestjernen er, men interiørbutikken heter Rhomb hos Søstrene Sagen.

Når skal Severin begynne i barnehage?

– Vi har søkt om barnehageplass fra og med august 2019. Tvi tvi!

Vurderer du å ha lillegull redusert i barnehage, så du kan nyte noen fridager hjemme med han?

– Jeg kommer til å levere Severin senere og hente han tidligere de dagene jeg har mulighet til det, som sikkert blir mange. Men fridager hjemme blir det nok få av. Planen er å bruke den tiden han er i barnehagen godt på både jobb, trening og skjønnhetsbehandlinger. Med skjønnhetsbehandlinger så mener jeg først og fremst frisør og negler slik at Severin skal få slippe å bli med meg på de kjedelige tingene der fremover.

Hvor mange måneder er Severin?

– Han blir 6 måneder 20. desember!

Får vi se Severin i Bloggerne?

– Ja. I bloggerne følger kameraene Ulrik og meg i hverdagen og siden Severin er en del av vår hverdag nå vil han også være synlig i serien, men han er ikke en egen deltaker og fokuset er selvfølgelig på Ulrik og meg.

Hvilken størrelse bruker Severin i klær?

– Han bruker 9-12 måneder i klær allerede. Er det rart at jeg kaller han for klompelompen min? 😀

Hvem skal dere feire julaften med?

– Foreldrene til Ulrik, min mamma, min stefar, min søster med familie og min morfar med sin kone.

Gråter Severin mye?

– Han gråter kun når han er sulten eller trøtt, ellers er han heldigvis veldig tilfreds med livet.

Hvordan ser du for deg den første julen med Severin?

– Jeg tror det vil bli utrolig koselig, men også sterkt og rørende. Tenk så heldige vi er og tenk så fjernt denne lykken var for oss for bare litt over et år siden..

Hvilke tips har du til unge bloggere som har lyst til å bli kjente bloggere? Er det noe du ville gjort annerledes fra starten?

– Mitt beste tips er å skrive personlig, bruke selvironi og ikke være redd for å dele sterke meninger. Det er ingenting jeg kommer på som jeg ville gjort annerledes, nei. Jeg er glad for at jeg hoppet inn i bloggverden med begge beina på en gang og satset alt.

Hvordan er det å være med i Bloggerne? Filmer de mye? Er det slitsomt?

– Det er kjempekoselig å være med i Bloggerne! Alle som jobber i Salto (produksjonen) er utrolig hyggelige. Vi filmer mye i perioder, men det er ikke slitsomt.

Kan du ha en housetour snart?

– Huff.. Jeg vet at jeg har lovet dere det. Det er bare det at jeg aldri føler vi blir helt ferdige her hjemme.. Jeg får bare ta meg i nakken og lage en film på nyåret selv om jeg føler at vi mangler litt ting her og der.

Har du mye igjen å gjøre før jul eller tar du ting litt rolig i år?

– Jeg har mye igjen å gjøre, men tar det ganske rolig for det.

Er det du eller Ulrik som står for julematen?

– Ingen av oss. Hehe! Faren til Ulrik står for pinnekjøttet, søsteren min steker svineribbe og moren min skal lage riskrem. Tilbehøret skal vi bidra med da..

Hvordan klarer du å ta vare på hundene når Ulrik er borte på jobb og du er alene med Severin?

– Jeg er heldig å ha flinke hjelpere i nabolaget som hjelper meg med lufting og heldig som har stor hage som de kan spirnge fra seg litt i når det blir få turer.

Vil du ha flere hunder?

– Jeg elsker hunder, men jeg har mer enn nok med de to vi har i dag.

Hva gjør du på en vanlig dag?

– En vanlig dag i livet nå styres hundre prosent av Severin. Vi sover til han våkner, leker og gjør oss klare til trilletur eller til dagens avtaler som kan være alt fra lunsj med venninner til møter i jobbsammenheng og andre ærender.

Går du på p-piller?

– Nei.

Har du opplevd noe som mamma som du ikke så for deg at du ville oppleve før du fikk barn?

– Ehh, ja.. Jeg tror INGEN vet hva lite søvn over flere måneder er før man faktisk står i det selv.

Bruker du tørrsjampo?

– Om jeg gjør! Tørrsjampo er et must som småbarnsmamma. Jeg bruker det ofte som styling for å få litt ekstra volum eller bare som en nødløsning når håret mitt er fett og jeg ikke har tid til å vaske det.

Ville du gått gjennom den samme prosessen igjen med prøverør for å få flere barn?

– Jeg tror ikke det. Prosessen var utrolig tøff for både kroppen og psyken min, men jeg skal aldri si aldri og jeg angrer ikke på forsøkene vi gjorde selv om graviditeten skjedde naturlig.

Er du skuffet over at du ikke har en jente?

– Overhodet ikke. Jeg stortrives som guttemamma, og om jeg aldri blir jentemamma så synes jeg det bare er stas å være den eneste jenta i familien.

Var det en stor overgang å bli mamma?

– Ja. Er det ikke det for alle førstegangsmammaer?

Hvordan går det med treningen?

– Helt på trynet. Hehe! Jeg starter med blanke ark og ny motivasjon i januar som ca alle andre.

Er det farlig å ta tatovering når du ammer?

– Jeg tror ikke det.

0 kommentarer

Siste innlegg