UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Hvor ofte spiser du godteri?

– Jeg kunne spist smågodt hver eneste dag fordi jeg er en skikkelig godtemoms. Men jeg gjør selvfølgelig ikke det fordi jeg ikke vil være et dårlig forbilde for Severin med tanke på helse og fordi jeg lett går opp i vekt. Jeg prøver derfor å begrense søtsakene til fredag og/eller lørdager som de fleste andre.

Hva tenker du om alt hysteriet rundt corona?

– Jeg tenker at mye av hysteriet er medieskapt og at det forhåpentlgvis snart vil roe seg. Jeg blir jo skremt selv av å lese VG om dagen og styrer derfor unna mer enn nødvendig informasjon om dette viruset.

Kan Regien skrive et gjesteinnlegg?

– Jeg skal spørre henne. Tipper hun svarer ja 🙂

Hvilke typer leker liker Severin om dagen?

– Vi triller mye ball til hverandre her hjemme, ellers går det mest i dans etter høy musikk fra Vennebyen. Han eeelsker Vennebyen og spesielt Apa fra Vennebyen!

Samsov du med Severin som du sa at du absolutt ikke skulle gjøre eller klarte du å la være?

– Vi har samsovet masse og sikkert mer enn vi burde de gangene Ulrik og jeg ikke har sett noen annen løsning for å i det hele tatt få litt søvn. Severin sover fortsatt på rommet vårt, men i egen seng. Snart skal vi prøve å legge han på eget rom igjen som vi har fått til i en kort periode tidligere.

Hvordan hadde du reagert hvis du ble gravid med trillinger?

– Da hadde jeg naturligvis fått sjokk og sikkert brukt lang tid på å fordøye det hele, men selvfølgelig også blitt glad. Glad og nervøs for både barna i magen og min egen helse. Det er bare så urealistisk å tenke på at jeg vet ikke hva jeg skal si.. Vi har plass da. Det er jo en fordel! Jeg ønsker meg likevel ikke trillinger, men jeg tror jeg ønsker meg flere barn. Det er bare ikke noe savn etter det riktig ennå siden vi har det så bra med Severin.

Hva skal dere i påsken?

– Påsken skal tilbringes på sjøen i år og det gleder vi oss veldig til. Spesielt Regien som ikke har vært på båt før annet enn ferjer.

Hva er sommerens planer?

– Sommerens planer er ganske like som påskens planer. Vi starter nemlig båtsesongen i april ønsker da å bruke båten vår mest mulig hele sesongen når det er fint vær her i Norge. Ulrik og jeg føler rett og slett ikke at sommeren er tidspunket vi kan reise på ferier utenlands (minus dit vi kommer med båten som Sverige og Danmark). Om vi skulle vært i Marbella hele sommeren når det er den fineste tiden her i Norge ville det vært ganske tullete å ha båt. Det blir som å dra til Alpene for å stå på ski i påsken når du har en fin hytte på fjellet i Norge liksom. Det jo helt koko!

Gjør du noen tiltak for bikinikroppen før dere reiser til Bali?

– Planen var å trene masse, men jeg har som sagt vært syk siden før jul omtrent og derfor har jeg ikke rukket å komme inn i en god rutine før jeg har blitt smittet av noe nytt. Når det er sagt føler jeg meg ganske frisk nå *bankibordet*, så jeg får bare se å komme i gang igjen.. No excuse!

Kan du ha en housetour snart?

– Jeg vet ikke hvorfor, men jeg er ikke så gira på det egentlig og føler dere ser nok av hjemmet vårt ved å følge oss gjennom denne bloggen og spesielt ved å følge oss på Instagram –> @pilotfrue @mrulriknygaard

Har dere regler på skjermbruk for Severin?

– Vi har ingen regler for skjermbruk for små eller store i dette huset, men vi setter selvfølgelig ikke Severin foran tv-en/med ipaden dagen lang. Alt med måte og etter behov. På lange bilturer er foreksempel skjermer et behov. Det blir sikkert viktigere med slike regler når Severin blir eldre. For sånn det er nå føler jeg egentlig at det begrenser seg litt av seg selv. Han har ikke ro i kroppen til å sitte stille mer enn få minutter av gangen.. Hehe!

Hvordan klarte dere å holde motet oppe når dere prøvde å bli gravide?

– Det var vanskelig, men vi klarte det mye på grunn av all støtte fra dere som følger oss og fra familie og venner. I tillegg var det noe fint og beroliggende i det triste med at vi ikke var alene om å være ufrivillig barnløse. Det er dessverre veldig mange som strever med å bli gravide. Jeg kan ikke få sagt hvor mye jeg føler meg deg som er prøver. IKKE gi opp. Det ordner seg alltid på en eller annen måte og det finnes heldigvis mange måter å bli foreldre på og mange veier til målet <3

Er dere i gang med prøverør igjen?

– Nei. Det tror jeg ikke at vi kommer til å gå i gang med igjen. Men man skal aldri si aldri. Vi har jo faktisk 4 egg liggende på frys i Trondheim.

Hva er det beste med å være mamma?

– Alt? Hehe! Neida, men hverdagen som mamma slår hverdagen uten barn. Det eneste negative med å være mamma eller generelt i rollen som småbarnsforeldre er lite søvn, etter min mening. Alt annet er fantastisk. Utfordrende til tider, ja. Men mest fantastisk!

Hvordan fyller du dagene dine når du ikke vasker klær eller hus selv, jobber hjemmefra og har aupair?

– For det første så finnes det ekstremt mye mer spennende ting i livet å fylle dagene med enn klesvask og husvask. For det andre så har jeg en jobb jeg liker å bruke tid på og som tar mye tid. For det tredje er ikke en aupair en barnevakt eller en hushjelp, men en person som bidrar på lik linje i familien som alle andre med hverdagslige oppgaver. Jeg føler meg priviligert som kan fylle dagene med det som frister mest fra dag til dag og viktigst av alt med mest mulig familietid.

Har det skjedd noe galt mellom Severin og hundene noen gang eller går alt bra?

– Det hender at Severin plager vofsene litt og da må vi bryte inn, men det har heldigvis ikke skjedd noe galt. Hundene er supersnille med Severin <3

Har det å få aupair blitt slik dere så for dere?

– Nei, det har blitt mye koseligere enn forventet. Både Severin, Ulrik, hundene og jeg er blitt veldig glad i vår kjære Regien 🙂

Har du noe kommentar til Mads Hansen etter alt oppstyret?

– Jeg bruker vanligvis ikke tiden min på PR-kåte apekatter som livnærer seg av å rakke ned på andre med mindre det er nødvendig. Oppstyret du sikter til ser jeg på som et dårlig eksempel på et tema som bør belyses og derfor en ikke-sak.

Har du et eller flere spørsmål til neste ukens spørsmål og svar? Jeg setter stor pris på at dere engasjerer dere! Tusen takk for at dere gidder 😀 Du kan sende meg spørsmålet ditt på innboks her! Igjen.. TAKK <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg