UKENS HANDEL: EN GOD MIKS AV NORGE OG ASIA

God kveld! Her kommer noen bilder av ukens handel som Regien og jeg gjorde tidligere i dag. Som dere ser er det en god miks av norske og asiatiske matvarer på kjøkkenbenken denne gangen. Jeg elsker jo alt som er nytt og spennende og hadde det vært opp til meg så hadde hver uke vært en asian week, men jeg må jo ta hensyn til alle i denne familien. I tillegg har vi endel “norske” ingredienser liggende i både skaper og skuffer som vi er nødt til å bruke opp før de går ut på dato. Derfor var det ikke meningen at vi skulle handle så mye denne uken. Men ja, det ble jo endel..

Over til ukens middager! I går var det Severin som bestemte middagen og jeg som lagde den. På menyen stod gratinert pølse-og potetmos som faktisk er en slager for både store og små i dette huset. Dagens middag var vårruller med ris som tilbehør og ble servert av Regien. I morgen har jeg lovet å lage taco til alle sammen (let’s pretend it’s Friday), på torsdag skal Regien lage en av hennes favorittretter som er et eller annet med reker og hvitløk, og på fredag blir det sushi som også lages av vår kjære Regien. Herregud, så deilig det er å ha en klar plan for ukens middager i starten av uken, og ikke minst så digg det er å begrense turene i butikken til en eller to ganger vs hver dag og flere ganger om dagen, slik jeg holdt på før.

Til helgen blir det nok en ny runde med red curry siden Ulrik ble fornærmet over at jeg lagde den retten han mener at jeg kan best når han ikke var hjemme i forrige uke, og på søndag skal Ulrik få lov til å bestemme og lage en middag helt selv. Nå er det nemlig en stund siden Ulrik har kokkelert og han er egentlig veldig flink til å lage mat. Stekt ris med kylling, skinke og grønnsaker er en av hans spesialiteter. Og poke bowl! Jeg elsker når Ulrik lager poke bowl med salmalaks!

Det ble forresten mer snaks med oss hjem enn til vanlig i dag. Til vårt forsvar var vi supersultne i butikken og det søteste skal spares til helgen. Hehe!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg