UHELDIG ELLER BARE SURRETE?

God søndag til deg som leser! Håper dagen din har vært fin og at du er klar for en ny uke etter en lang helg. Min og Severin sin dag ble ikke akkurat som planlagt, dessverre. Vi skulle egentlig i konformasjon i Halden til en herlig gutt sammen med masse familie som jeg gledet meg til å møte, men vi kom oss aldri lenger enn til Fredrikstad. Dette høres kanskje veldig dramatisk ut, noe det heldigvis ikke er. Hendelsen var bare utrolig klumsete av meg (les: og Ulrik). For ja, jeg mener at vi har delt skyld i dette uansett hva han sier..

Jeg klarte nemlig å gjøre noe jeg aldri trodde jeg skulle gjøre, men som selvfølgelig måtte skje en eller annen gang. Det var bare så synd at det skulle skje akkurat i dag og ikke minst synd at jeg ikke la det til merke før det var for sent/at Ulrik ikke ringte meg med sin mistanke om hva som hadde skjedd litt tidligere. La meg få legge til at det var Ulrik som rygget ut bilen for meg og at jeg da antok at bilnøklene hans lå i bilen, ikke bare i lommen hans. Til Ulrik sitt forsvar har vi hver vår bilnøkkel (hans er sort og min er rosa), så jeg skulle selvfølgelig hatt med meg min egen i vesken.

Det som skjedde var at jeg kjørte fra bilnøklene mine. Ja, du leste riktig. Bilnøklene til bilen jeg kjørte lå hjemme, mens jeg nærmet meg Halden by. Er det mulig? Ja, det er faktisk mulig med den fantastiske teknologien vi har i dag. Haha! Jeg kunne derfor ikke gjøre annet enn å snu bilen etter en og en halv times bilkjøring fordi det ikke går ann å starte bilen igjen uten nøkkel og dermed kunne jeg jo ikke parkere noe sted.

Jaja, sånn ka det gå. Jeg håper bare at konfirmanten og familien min tror meg. Ikke at jeg pleier å surre slik, men historien min høres jo nesten litt for dum ut til å være sann. Jeg var bare skikkelig uheldig, etter min mening. Under legger jeg ved noen bildebevis på at vi stod pyntet og klare i gårdsplassen. Jeg vurderte faktisk å kjøre til Halden gang nummer to etter at jeg kom hjem til bilnøklene mine, men skjønte fort at det ikke gikk siden Severin var lei av å sitte bak alene og lys våken etter å ha sovet i over to timer. Kan jeg fortsatt skylde på ammetåken?

0 kommentarer

Siste innlegg