TO STORE PÅSKEEGG

Det var utrolig koselig å lage i stand Severin sitt aller første påskeegg. Han ble veldig overrasket da han fant egget inne i “huset sitt” i hagen og hans første kommentar var at det var pappa sitt. Hehe! Men etter at han fikk hjelp til å lukke det opp var det så vidt pappa eller mamma fikk smake på “laden”. Vi hadde nok kanskje overdrevet litt med tanke på størrelsen på egget og mengden godteri til en gutt som ikke en gang har fylt 2 år. Han hadde jo blitt like glad for et lite kinderegg. Men moro var det!

Regien fikk også påskeegg i år. Det virket som om hun ble kjempeglad for at vi hadde tenkt på henne til tross for at hun ikke akkurat er et barn. Hehe! Jeg vet at det egentlig er påskeaften man gir påskeegg til barna, men vi bestemte oss for å dele ut eggene tidligere for å fordele godsakene over flere av disse stille dagene. Eller, dele ut og dele ut.. Vi arrangerte en ordentlig påskeeggjakt med kart og greier etter at Severin våknet fra formiddagsluren sin. Kartet ble bare ikke så bildevennlig som jeg hadde håpet, men det funket og vi hadde det gøy med hele opplevelsen sammen alle fire. Severin, Regien, Ulrik og meg.

Jeg vet ikke med dere men jeg føler at denne påsken allerede har vart i to uker og at det kommer til å virke som om den varer i minst to uker til. Tidenes lengste og kjedeligste påske som vi alle må gjøre det beste ut av. Jeg ser at det er mange som er flinke til å finne på aktiviteter for de små både inne og ute om dagen. Det er fantastisk å se så mange engasjerte foreldre som virkelig står på og holder humøret oppe for barna sine. Aldri før har sosiale medier inspirert meg mer. Det er på tide at vi blir mer kreative her hjemme også..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg