STATUS FRA EMIRATENE

I dag har det vært litt kjøligere enn vi hadde forventet og mer vind enn jeg hadde trodd vi skulle få oppleve på denne ferien, men vi har kost oss likevel og temperaturmessig er det jo strengt talt en god norsk sommer hvis vi ikke teller med fjorårets tropevarme hjemme. Hehe!

Det er heldigvis meldt bedre vær resten av dagene vi skal være her, bortsett fra i morgen. Da kan vi forvente litt regn til og med, og da passer det jo fint med en shopping dag på Dubai mall. Eller, shopping og shopping.. Fyttikatta så dyrt det er her! Jeg har mange sjokkerende priseksempler, men isen fra i går tar kaka. Jeg kjøpte meg nemlig en pinneis ved bassenget. Den kostet 80 norske kroner! Vilt, sant? Jeg hadde ikke dratt hit med mange barn, for å si det sånn.

Vi kommer heller ikke under 2000 kroner dagen for lunsj og middag for Ulrik og meg, og det er uten alkohol. Så ja, det er skikkelig dyrt her. Mye dyrere enn hva det var da jeg var i Dubai for 6 år siden på venninnetur. Da var nemlig prisene her nede mer som norske priser. Det er sikkert greit å vite for dere som følger meg og vurderer å reise hit. Jeg synes jo på en måte at det er verdt det siden jeg har gledet meg så masse og siden Dubai var den mest eksotiske destinasjonen jeg fant med tanke på kortest mulig flytur og det å slippe unna ekstra vaksiner til lillegutt, men det blir definitivt lenge til neste Dubai-tur. Det er helt sikkert.

I kveld kommer Pia, Kristian og datteren deres, Hermine nedover. De sitter faktisk på flyet as we speek. Herlighet, som vi ser frem til å ønske de velkommen i leiligheten her på The Palm. Jeg vet ikke om dere har sett utsikten vår fra hotellet? Den er helt rå! Jeg skal ta noen ordentlige bilder av den både på dagtid og kveldstid, men i mellomtiden kan dere sjekke storyen min på Instagram –> @pilotfrue.

Nå skal vi teste den fjerde restauranten på hotellområdet, før vi takker for nok en fantastisk familiedag og hopper til køys. Vi tar nemlig kvelden relativt tidlig om dagen for å ha mest mulig energi til minsten. Til info så ligger vi tre timer foran Norge.

0 kommentarer

Siste innlegg