SPØRSMÅLENE I HODET MITT

Jeg lurer på om jeg hadde hatt mer eller mindre kontakt med mamma og pappa dersom de ikke skilte seg. Jeg lurer på om de fortsatt hadde bodd i Halden eller om de hadde flyttet til en helt annen by. Jeg lurer på hvordan det er å ha foreldre som holder sammen for alltid. Jeg lurer på hvordan det hadde vært å gå på Risum ungdomsskole og Risum eller Porsnes videregående skole i Halden sammen med mine første ordentlige venner. Jeg lurer på om forholdet til storesøsteren min hadde vært bedre eller dårligere dersom vi hadde bodd sammen når jeg også ble ungdom. Jeg lurer på om jeg fortsatt hadde hatt kontakt med mine gamle venninner fra Halden hvis jeg ikke hadde flyttet med mamma til Fredrikstad på slutten av barneskolen.

Jeg lurer på om jeg hadde blitt kjent med den samme jentegjengen i Fredrikstad dersom jeg ikke kjente en av jentene i gjengen gjennom familie fra før. Jeg lurer på om jeg hadde passet bedre inn på medielinja på Glemmen enn på allmenn på Frederik II. Jeg lurer på om jeg hadde hatt de samme interessene hvis jeg ble boende i Fredrikstad etter videregående. Jeg lurer på om jeg hadde trivdes like godt i en annen storby som i Oslo. Jeg lurer på om jeg hadde taklet å bli mamma som 20-åring. Jeg lurer på om det ville blitt en gutt eller jente dersom jeg ikke hadde tatt abort den gangen.

Jeg lurer på hvor galt det hadde gått om moren min og stefaren min ikke hadde brydd seg så mye som de gjorde. Jeg lurer på hvordan livet hadde vært uten Ulrik. Jeg lurer på om jeg fortsatt hadde jobbet som makeupartist om fotostudioet jeg jobbet på ikke hadde gått konkurs. Jeg lurer på hva jeg hadde levd av om jeg ikke begynte å blogge.

Jeg lurer på hvor mange prøverørsforsøk vi hadde gått gjennom dersom ikke jeg ble gravid naturlig med Severin. Jeg lurer på om forholdet til Ulrik og meg hadde tålt flere store nedturer i den prosessen. Jeg lurer på om det ligger et søsken til Severin blant de fire eggene vi har igjen på frys i Trondheim. Jeg lurer på om jeg noen gang blir gravid igjen. Jeg lurer på om jeg er der jeg skal være i livet og gjør det jeg bør gjøre. Jeg lurer på om det finnes en annen jobb for meg i fremtiden..

Stylist: @stylingbychristiane

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg