SOMMERENS SPØRSMÅL OG SVAR

Hva synes du om Stavernfestivalen?

– Jeg elsker Stavern og synes at havnen er spesielt hyggelig. Men Stavernfestivalen skuffet litt dessverre. Jeg er veldig glad for at jeg dro og fikk oppleve Swedish House Mafia, for det var veldig gøy! Men beliggenheten og styret med å komme seg inn og ikke minst hjem fra selve festivalområdet var tragisk. Beklager, men det var helt håpløst. Dessuten synes jeg at premiumområdet hadde en ekstremt dårlig plassering i forhold til scenen og at utvalget av drikke ikke var noe å skryte av, i hvertfall ikke etter hva jeg fikk høre om opplegget og hvordan alt var organisert på Palmesus.

Fikk dere billettene til Palmesus og Stavernfestivalen sponset?

– Nei, vi betalte for alle billettene. Totalt for Ulrik og meg har vi brukt rundt 16 000 kroner bare i festivalbånd uten mat og drikke denne sommeren, noe som selvfølgelig er vilt mye. Neste år blir det bare Palmesus på oss.

Hvordan kjenner du og Ulrik Grunde?

– Vi ble kjent med Grunde første gang i Kroatia på et event med Seadoo for et par måneder siden.

Har dere mange venner med båt?

– Vi har endel venner med båt, ja. Akkurat nå ligger vi sammen med to andre båter i Tjøme som vi kjenner fra Oslo.

Hvilke planer har du for resten av sommeren?

– Vi har ikke store planer annet enn å bruke båten mest mulig og lengst mulig. Hehe! Vi skal på en festival uten båt også forresten. I Bodø. Opptur, heter festivalen. Er det noen av dere som også skal dit? 🙂

Hva er det beste med å feriere på sjøen?

– Det må være at familien blir enda mer samlet. Dessuten elsker jeg å sove i båt og trives godt med det sosiale, spesielt nå som vi er småbarnsforeldre. Vi hadde ikke vært like mye med på alt som skjer om sommeren uten denne båten. Det er jo utrolig praktisk å ha med seg “huset” sitt dit det skjer med et barn som krever tusen ting. Det blir nesten som camping, bare at jeg liker å kalle det for glamping. Hehe!

Hvor lenge har du planer om å amme?

– Jeg trodde at jeg skulle slutte med ammingen når Severin fylte 1 år, men jeg har ikke gitt meg helt ennå selv om Severin har begynt å bite meg hver eneste gang jeg ammer han og det er forferdelig vondt, så vi får se hvor lenge jeg klarer å holde ut. Kanskje jeg skal slutte ved barnehagestart om en måned?

Drikker du alkohol mens du ammer?

– Jeg kan ta meg noen glass vin selv om jeg ammer, ja. Men om jeg har vært på fest/på byen og drukket masse venter jeg til dagen etter før jeg ammer igjen. Grunnen for at jeg venter er egentlig ikke mengden alkohol i seg selv, men fordi promille og barn naturligvis ikke hører sammen.

Jeg anbefaler alle å se denne videoen: https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2018/KMTE51001518

Hvordan fester dere Severin på vannscooteren?

– Vi fester han ikke, men han har alltid på seg flytevest. Når det er sagt så kjører vi supersakte når Severin er med og han ser ut til å storkose seg.

Hva er feriebudsjettet deres?

– Vi lever egentlig ikke noe dyrere eller annerledes nå i sommerferien enn hva vi gjør i hverdagen, minus drivstoffet til båten. Vi varierer like mye i båten med å spise ute og med å lage mat selv slik som vi også gjør hjemme. Jeg tror faktisk at jeg handler mer klær og ting i hverdagen bare enn hva jeg gjør i ferien. Det handler nok mest om at jeg prøver å være minst mulig på internett som så og si er det eneste stedet jeg shopper.

Hvordan går det med Severin på båten med tanke på aktivisering og søvn?

– Vi må i land flere ganger om dagen for å trille og for at Severin skal få brukt nok energi selv om vi har laget både lekerom nede og lekegrind oppe, men søvnen er faktisk bedre på båten enn hjemme.

Hva tenker du om flere barn akkurat nå?

– Akkurat nå tenker jeg at det ikke er så verst å vokse opp som enebarn.

Føler du selv at du presterer bra på bloggen om dagen?

– Overhodet ikke. Jeg gleder meg skikkelig til høsten med nye rutiner, nytt kontor og ikke minst mer tid til jobb igjen når Severin starter i barnehagen.

Gruer du deg til Severin skal begynne i barnehagen?

– Jeg gruer meg ikke, men jeg synes det er veldig rart og tenke på at han har blitt så stor. Det er rart og fint.

Når kommer sesongen siste episode av Jentesnakk?

– Ops.. Den ligger ute her! Jeg har bare glemt å si ifra.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg