SLETTES INGEN BLÅMANDAG

Det var ubeskrivelig godt å våkne uten hodepine og verking i kroppen. Endelig er formen bedre! Ulrik, Severin, Ramp og jeg startet derfor dagen og uken med en hyggelig trilletur i solen etterfulgt av en deilig lunsj på det lokalet bakeriet. Jeg vet at jeg har sagt det før, men sier det igjen. Vollen er et fantastisk sted å bo. Jeg kjenner jeg blir gira av å tenke på at vi snart skal få oppleve en ny sommer på denne idylliske plassen. Nå i april har vi faktisk bodd her i akkurat et år. Herlighet, så fort tiden har gått. Og det stemmer det som sies med at det tar et år å bo seg ordentlig inn. I hvertfall for oss.

Det gikk forresten kjempebra da Ulrik la Severin i går kveld. I dag blir det dag tre uten at han skal ammes i søvn og det sies jo at det ofte bare er tre dager som skal til før man er over den verste kneika. Så hvis det også stemmer blir jeg utrolig lettet. Det er jo ikke akkurat lett å la være å hjelpe til med noe jeg har hatt som rutine i hele ni måneder.

Planene for denne uken er besøk av Anette Marie i morgen, podding og lunsj med Desiree og Kaja på onsdag, middag med Pia og Kristine på torsdag og ellers bare nyte det fine været ombord i båten med familien. Ulrik har som sagt pappaperm store deler i april og vi ønsker å bruke mest mulig av permisjonen hans til å være sammen alle tre siden jeg er så heldig å være så fleksibel som jeg er.

Ellers har jeg fått endel reaksjoner på ipaden vi kjøpte til lillegutt. Jeg håper og tror at de fleste forstod at den ikke ble kjøpt som en belønning for sovingen. Jeg skrev jo at det var tull? Når det gjelder skjermbruk og barn er jo det en egen diskusjon som aldri vil ta noe ende. Jeg er enig i at det bør settes visse grenser for skjermtiden i løpet av en dag, og det både for store og små. Fra og med Severin begynner i barnehagen har jeg blant annet bestemt meg for å legge bort alt av sosiale medier etter klokken 16:00 for å bruke tiden min på det som virkelig er viktig, nemlig familien min. Likevel synes jeg det er spesielt å skjerme barn helt fra skjermer når man vokser opp i år 2019 hvor denne teknologien faktisk er en såpass stor del av hverdagen til så og si alle. Men ja, vi bør nok koble av litt oftere alle sammen. Koble av internett, slå av skjermer og logge på verden.

0 kommentarer

Siste innlegg