NO EXCUSES

Herregud, så godt det er å være i gang med hverdagen igjen, med treningen og ikke minst med bedre matvaner enn hva denne lille familien har hatt gjennom sommeren. Jeg pleier ikke å skeie ut i flere måneder i strekk selv om det er ferietider slik jeg har gjort i år, men det er noe med båtlivet som gjør meg over middels avslappet når det kommer til kosthold og fysisk aktivitet. Heldigvis holder Severin meg i bevegelse konstant, ellers hadde livet på sjøen bare vært latskap for min del. Og heldigvis er det ikke båtsesong året rundt her i landet, selv om Ulrik sikkert skulle ønske det. Hehe! Nei, nå er jeg klar for alt som venter denne høsten og vinteren. Jeg synes det er ok at båten snart skal på land og jeg gleder meg til fjellturer og ski.

I og med at jeg ikke har trent regelmessig på over to år var det selvfølgelig tungt å komme i gang igjen. Motivasjonen er stor. Veldig stor. Men kondisjonen og den styrken jeg en gang hadde må trenes opp igjen. Det er ingen spøk dette med at muskler er ferskvare. Og siden jeg kan mye om trening etter min bakgrunn som Personlig Trener vet jeg verdien i nettopp det, altså en PT. Jeg har derfor tatt valget om å skaffe meg min egen trener som skal pushe meg her hjemme en gang i uken. Om noen dager skal jeg møte henne for første gang, sette nye mål og legge en god plan for å nå nettopp disse målene. Fremover er det no excuses når det gjelder fokus på det som egentlig er utrolig viktig for meg, nemlig trening og kosthold.

Jeg kommer aldri til å bli en dedikert treningsblogger. Jeg er alt for glad i mote, interiør og alt mulig annet overfladisk fjas til å holde fokuset på bare en ting. Men jeg vil dele litt fra treningen min i månedene som kommer. Litt av alt. Høres det greit ut? Ønsket er å inspirere mer, både med tanke på foto som jeg snakket om i går og med tanke på livsstil. Jeg ønsker ikke å gi deg dårlig samvittighet eller å påvirke tankene dine på noen som helst negativ måte med det jeg deler. Jeg vil bare at du som klikker deg inn her skal føle at du får noe igjen for tiden din. Noe positivt.

Apropos trening.. Hoppetau er forresten sykt undervurdert og utrolig effektivt for meg som prøver å komme tilbake i form 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg