MAMSEN OG LILLEGUTT

Hei til deg som leser! Det har bare vært mamsen og lillegutt her hjemme i noen dager og da er det ikke alltid så lett å få tid denne bloggen eller noe annet enn å være mams. Den beste, men også mest hektiske oppgaven jeg har tatt på meg. Eller, papsen var innom etter jobb i går kveld og dro avgårde tidlig på morgenen i dag for hans siste jobbdag før langfri og faktisk litt pappaperm. Så ja, det vil bli mer tid til alt for min del fra og med i morgen igjen.

Det er flere som har spurt om Severin skal kalle Ulrik og meg for “papsen og mamsen” siden jeg sier det hele tiden. Personlig synes jeg at det er to veldig koselige kallenavn på foreldre, men jeg regner med at han kommer til å si pappa og mamma i noen år først i hvertfall, så får vi se om han synes disse kallenavnene er like koselige som meg. Faltisk har han allerede sagt både “papaa” og “mamaa”. Og ja, det er flere enn Ulrik og meg som har vært vitner til det. Hehe!

Planen for denne friperioden til Ulrik er at vi skal få Severin til å sove på eget rom og til å sovne med enten flaske eller uten noe som helst, bare ikke med meg. Jeg ønsker egentlig ikke å slutte med ammingen ennå, kun nattammingen. Dessuten har jeg blitt oppfordret av helsesøster til å gi dette et ordentlig forsøk nå for å få mer søvn, for å få mer avlatning i Ulrik og eventuelt andre slik at Ulrik og jeg kan ta oss en kveld ute eller noe i nærmeste fremtid. Jeg skal holde dere oppdaterte på hvordan det går etterhvert.

Om noen timer kommer mine kjære svigerforeldre fra Måløy. De skal være hos oss på besøk i noen dager og det gleder jeg meg veldig til. Det har alltid vært koselig å få de på besøk, men jeg skal innrømme at det er ekstra koselig etter at Severin kom til verden. Han er naturligvis midtpunktet blant alle og uten tvil en liten klump som spleiser oss familiene enda mer sammen. Severin har jo vokst helt enormt siden sist de så ham og jeg er sikker på at de vil merke en stor forskjell i væremåten hans med tanke på alt han har lært seg i det siste. Det er faktisk Ulrik som flyr Vigdis og Atle fra Ålesund til Oslo i dag, og bare det i seg selv er jo kjempegøy!

Nå skal jeg komme meg ut i solen og nyte noen timer med Severin og hundene. Vi skrives mer i kveld. Da skal jeg legge ut en skikkelig kul konkurranse som jeg tror at du vil like ♥

0 kommentarer

Siste innlegg