MAMMAHJERTET

Hei snillinger. Det går fint med meg. Jeg har bare vært litt opptatt siden helgen med alt mulig rart egentlig. Både hyggelige og mindre hyggelige ting. Apropos mindre hyggelige ting så regner jeg med at dere har fått med dere denne saken i VG? Det positive for min og Ulriks del nå er at det føles godt å bli tatt på alvor og ikke minst så føles det godt å se at det ikke bare er mammahjertet mitt og pappahjertet til Ulrik som overreagerer, men at bildebruken som er blitt gjort her faktisk er ulovlig. Jeg håper at denne saken kan være til læring for flere enn oss som er innblandet.

Misbruk av bilder i sosiale medier er jo dessverre et kjent problem. I følge advokaten vår handler det ofte om manglende kunnskap om regelverket, men også at enkelte spekulerer i at bruken ikke får konsekvenser. Derfor håper jeg du som mamma og du som pappa setter pris på fokuset rundt denne uheldige problemstillingen. Alle kan gjøre feil, men enkelte feil kan og bør få konsekvelser. Spesielt når feilene går ut over de uskyldige barna våre.

Jeg vil også bare få påpeke at alt dette oppstyret ikke dreier seg om eksponeringen av Severin, men om at han er misbrukt kommersielt av to bedrifter. Hva og hvor mye Ulrik og jeg som foreldre velger å dele av sønnen vår på internett gir ingen rett til å misbruke bildene av ham for å tjene penger. Regler er regler..

0 kommentarer

Siste innlegg