LITT AV ALT OG MEST AV DET BESTE

Hei dere! Ulrik, Severin, Ramp, Stella og jeg har startet denne påsken på sjøen i år for vår aller første overnatting i den nye båten. Turen gikk fra Vollen til Son i et nydelig vær tidligere i dag. Det er ikke den lengste etappen akkurat, men akkurat langt nok for å få følelsen av at det er påskeferie og med det koser vi oss skikkelig. I kveld blir det bare film, tacosalat og godis i båten, mens i morgen får vi besøk av kusinen min fra Halden med mann og barn. Herlighet, så hyggelig det er å være “tilbake” på sjøen, og selvfølgelig er det ekstra stas nå som vi har ny og ikke minst større båt.

Jeg er ikke hundre prosent ferdig med interiøret i båten ennå. Det mangler litt puter og pynt her og der, men ellers begynner vi å komme ordentlig på plass. Dessuten er jeg skikkelig fornøyd med alle innkjøpene vi har gjort og fargevalgene vi har tatt. Det er nemlig veldig viktig for oss at båten føles hjemmekoselig siden den er vårt andre hjem de neste seks månedene. For ja, båtsesongen er virkelig i gang for oss, selv om vi skal en liten tur tilbake til byen for litt jobbing, innom Halden for bursdagsfeiring og på fjellet til uken for å avslutte skisesongen sammen med mer familie. Hehe! Ikke at vi har hatt noe særlig glede av ski i år på grunn av lille Severin, men vi har jo begge et hjerte for Geilo og spesielt Dr. Holms. Og siden mamma har lovet meg å være barnevakt en dag blir det sesongens siste og første afterski på Ulrik og meg denne påsken. Eller, vi var jo på afterski i romjulen, men da hadde vi med Severin og jeg drakk kaffe. Nå er mor klar for litt vinos igjen og gjerne en aperol eller to. Apropos årets første.. Ulrik og jeg spiste årets første softis på brygga i stad og det var nøyaktig like godt som jeg husket. Hehe, nam!

Det blir altså både båtpåske, bypåske og påske på fjellet for oss i år. Litt av alt og mest av det beste som etter min mening er påsken på fjellet. For ja, jeg er positiv til båtpåske og nå som vi har såpass fint vær er det faktisk helt herlig på sjøen. Men det er lite som slår ski og afterski i påsken for min del. Det må jeg bare innrømme. Hadde det vært opp til Ulrik alene så hadde vi vært ferdig med fjellet for i år. Han er naturligvis mer gira på alt som har med båt å gjøre enn meg siden det er han som styrer med båten året rundt. Jeg er jo bare med når solen skinner 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg