HVA OM DERE BLIR SKILT?

Reklame// Attitude Oslo

Jeg har sikkert fått over hundre spørsmål om hva Ulrik gjør med tatoveringen av meg på sin kropp dersom vi skulle bli skilt. Jeg er fullstendig klar over at skilsmisseraten i Norge er høy og er selv fra i en familie hvor de fleste dessverre har gått hvert til sitt. Men altså, hva er problemet? Det er bare en tatovering. Litt blekk på Ulriks kropp av min kropp. Og ja, dette blekket varer livet ut dersom Ulrik ikke velger å fjerne det med laser. Noe som faktisk er mulig i dag og heller ikke spesielt kostbart eller vondt. Men hvorfor skal han og vi leve som om vi en gang skal bli skilt når vi er lykkelige sammen her og nå? Og hvorfor skulle Ulrik ønske å fjerne tatoveringen av meg hvis vi en gang velger å gå fra hverandre?

Det er ikke som om jeg er en liten sommerflørt eller som om vi er et kjærestepar i starten av 20-årene som drømmer om bryllup og kribler i magen etter å flytte sammen. Ulrik er 40 år, jeg er snart 30 år, vi bor sammen, vi er gift, vi har barn sammen og vi har bestemt oss for å leve sammen. Dessuten vil jeg alltid være moren til Severin, hans førstefødte sønn og kanskje til og med hans eneste sønn eller hans og vårt eneste barn? Vi vil også alltid ha et helt spesielt bånd til hverandre på grunn av vår reise til å bli foreldre som vi begge jobbet lenge og hardt for. En tid og en prøvelse som har satt spor i oss for alltid. Er ikke det spesielt nok så vet ikke jeg.

Nei, nå ble jeg veldig alvorlig her. Det var egentlig ikke poenget, for jeg synes ikke dette er alvorlig. Jeg synes det bare er dødskult at Ulrik ønsker at jeg skal pryde kroppen hans og ikke minst ser jeg det som en kjærlighetserklæring at han tatoverer MEG på kroppen SIN. Slå den du liksom!

Dersom vi noen gang blir skilt både tror og håper jeg at problemene våre er større enn denne tatoveringen. Hehe! Sist, men ikke minst. Her er seks leveregler fra meg til deg: Spis den sjokoladen, dra på den turen, kjøp den veska, ta den tatoveringen, si det du tenker og lev mens du kan 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg