GOD GAMMELDAGS FOLKESKIKK

Okei, nå har det gått så langt at jeg føler at jeg må ta opp en ting med dere. Ikke fordi det jeg skal fortelle nødvendigvis gjelder deg som leser dette her og nå, men fordi jeg vet at de det gjelder leser bloggen min og da utnytter jeg muligheten for å nå disse menneskene selv om de heldigvis ikke er i flertall..

Ulrik, Severin og jeg var på markedsdag i Bogstadveien i dag. Det er en av få dager i året hvor det virkelig kryr av mennesker i Bogstadveien. Så ja, vi visste hva vi gikk til og hadde det kjempekoselig. Det var mange hyggelige lesere som kom bort til oss, noe vi begge synes er utrolig koselig. Ellers hadde vi unngått folkemengder som dette. De fleste kommer bort for selfies, mens noen kommer bort for å slå av en liten prat. Det å få ansikter på følgerne våre er gøy og faktisk skikkelig motiverende. Gøy fordi jeg ofte glemmer at det er en ekte person bak hvert eneste lesertall og motiverende fordi jeg skjønner at dere følger med i livet vårt, støtter oss og engasjerer dere.

Det jeg og vi derimot IKKE synes er hyggelig og det jeg benytter anledningen til å si ifra om i dag er alle disse snikfotografene som holder kamera appen oppe og venter på sitt blinkskudd. Hallo, tror dere ikke at vi ser dere? Og Hallo, vi bor i Norge. Kom bort og presenter deg i stedet da vel? Jeg vil tro at bildet vi får til sammen blir mye bedre enn det bildet du tar mens jeg spiser eller mens jeg prøver å gi mat til sønnen min. Dessuten foretrekker jeg at du spør først. Ville ikke du foretrukket det samme? Ikke misforstå. Jeg er ikke sint og dette er ikke et stort problem i hverdagen. Jeg digger leserne mine, det meste jeg opplever ute på gata er positivt og jeg elsker selfies. Men i og med at det har blitt mer og mer av slik snikfotografering etter at Severin ble født så synes jeg det er på høy tid å si ifra slik at det forhåpentligvis ikke blir verre. Til syvende og sist handler dette bare om god gammeldags folkeskikk 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg