FROKOSTEN ALLE SPØR OM

– ULRIK SPESIAL –

Du trenger:

Grovt brød

Pesto

Fetaost

Hvit ost

Salami

Aioli

Ruccula salat

Soltørkede tomater

Parmaskinke

Parmesan ost

Akkurat nå sitter eg i båten og skriver dette gjesteinnlegget fordi det er mange som har spurt Julianne om hun kan dele oppskriften på bursdagfrokosten eg lagde til henne. På morgenen i dag la vi forresten til på aker brygge siden vi ble invitert til å være med på God morgen Norge. Det er alltid kjekt å møte igjen folkene som jobber både foran og bak kameraet. Det meste handler jo naturligvis om korona for tiden fordi det påvirker oss alle på mange måter. Valget vårt om å holde Severin hjemme fra barnehagen har skapt endel reaksjoner, så det var vel essensen i intervjuet i tillegg til litt om dagene som permittert og hvordan den nye hverdagen fungerer i familien Nygård. Eg håper at verden snart er tilbake på beina og at det ikke er lenge til vi kan se tilbake på korona som et dårlig minne vi lærte masse av og aldri opplever igjen.

Tilbake til frokosten.. Julianne digger når eg lager denne retten til henne og kanskje ekstra mye siden dette var det eg serverte til frokost første gangen hun sov over hos meg i 2014. Bildene under beskriver egentlig heile prossesen. Frokosten passer like så godt som en brunsj eller lunsj og spesielt dagen derpå siden den er litt heavy. More is more 🙂

1. Stek brødskivene i godt smør på begge sider til de får en gyllen og fin farge.

2. Smør på et tynt lag med pesto.

3. Legg på ønsket mengde festaost.

4. Legg på en skive med valgfri ost. Eg bruker Norvegia.

5. Legg på salami.

6. Smør på et tykt lag med aioli.

7. Ta på ruccula.

7. Legg på soltørkede tomater.

8 & 9. Legg på parmaskinke og strø over parmesanost til slutt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg