ET ETTERLENGTET BESØK

 

Hei og god mandag til deg som leser! Her sitter en meget fornøyd jente etter en helt fantastisk helg med litt av alt. Jeg startet vel egentlig helgen allerede torsdag i forrige uke hvor jeg var ute og spiste med søsteren min og mer familie på Sumo Storo som jeg virkelig anbefaler til alle som er glad i sushi. På fredag hadde jeg besøk av tanten min, kusinen min og kjæresten til kusinen min fra Strømstad og på lørdag var jeg i bursdag til en god venninne på Hvaler etterfulgt av utgang på Nini Beach i Fredrikstad.

Jeg er jo egentlig fra Fredrikstad. Eller, jeg bodde i Fredrikstad sammen med mamma fra slutten av 6. klasse til jeg fylte 20 år og flyttet til Oslo. Derfor ser jeg på Fredrikstad som min hjemby på en måte, men på en annen måte ikke. Jeg har nemlig ikke noe nær familie boende i den byen lenger siden alle jeg har god kontakt med har flyttet ut fra byen. I Halden derimot bor jo både faren min, småsøsknene mine, bonusmoren min, besteforeldrene mine, flere av kusinene mine og så videre. I tillegg gikk jeg jo nesten hele barneskolen i Halden på Folkvang skole. Derfor er jeg på en måte haldenser også. Men poenget var at jeg ikke har vært ute på byen i Fredrikstad på 2 år nå, så det var veldig gøy å treffe på masse kjente fjes og ikke minst å danse hele natten sammen med jentene mine. Fy søren, så gøy vi hadde det! Slike kvelder lever jeg lenge på. Uten tvil.

Ulrik har forresten vært på guttetur i Tønsberg siden torsdag. Dere kan tro at Severin ble glad da han kom hjem i går. Faktisk så glad at han begynte å gråte. Det varmer et mammahjerte! Gutteturen er en årlig tradisjon han har med kompisene sine fra Stockholm som jeg synes at han skal ta vare på livet ut. Faktisk en tradisjon han hadde lenge før Ulrik og jeg ble kjærester. Før var de på Visby, men nå har de blitt for gamle for den slags reisemål, tror jeg og derfor valgte de båttur til Tønsberg. Uansett alder er det SÅ viktig å sette av tid til vennene sine. Jeg har vært dårlig på det de siste årene, men det har jo sine naturlige årsaker.. Jeg tror også at Ulrik og jeg har godt av å ha det litt gøy hver for oss. Selv om jeg foretrekker å dra ut sammen med han så skal jeg innrømme at det var deilig for meg å ha alenetid med jentene. Det var rett og slett et etterlengtet besøk i “hjembyen”.

Nei, nå må jeg hoppe i dusjen, pakke kurven og gjøre meg klar for stranden. Ulrik, Severin, hundene og jeg skal ha vår første familiedag på stranden her i Vollen. Det er nesten flaut at vi ikke har utnyttet nærmiljøet bedre før nå, men det har jo med båten å gjøre. Hver gang det er sol og vi er hjemme så drar vi ut med den. Men i dag må den vaskes etter helgens moro og det er Ulrik sitt ansvar.

Bildene over er forresten fra lørdag. Jeg måtte selvfølgelig lufte min nye kjærlighet (Valentino-vesken). Til info har jeg brukt filteret “Paris” på Instagram før jeg lastet opp bildene til dette blogginnlegget. Jeg har nemlig tatt spraytan fra topp til tå og det så ikke så pent ut i portrettmodus uten filter. Hehe! Jeg vet ikke om dere bryr dere, men jeg synes det er viktig å være ærlig om slikt. Spesielt her på bloggen hvor det egentlig ikke er naturlig at jeg bruker filter på bildene mine..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg