EN LITEN OPPFORDRING

Hei og god helg til deg som leser. Formen er på bedringens vei i denne familien, men vi er ikke helt friske ennå. I går kveld la jeg meg med skikkelig sår hals og verking i hele kroppen igjen. Det her tar virkelig ingen ende, tenkte jeg. Heldigvis våknet jeg mye bedre i dag og klarer derfor ikke bare å sitte inne hele helgen..

Det viktigste er jo at Severin er blitt så og si frisk og at han ikke har feber lenger. Han har fortsatt masse røde prikker og skorper etter denne barnesykdommen som han har hatt. Vi tror forresten at det er hånd, fot- og munnsykdom som har herjet i kroppen til Severin siden det er flere andre i barnehagen hans som har og har hatt det samme. Vi synes også at det vi har observert minner mer om munn, hånd- og fotsyke enn den femte barnesykdommen (som legen trodde det var), spesielt når vi ser på sårene og blemmene hans. Men nå er heldigvis smittefaren over. Man er visst bare smittsom før sykdommen vises så på mandag er planen at han skal tilbake i barnahagen igjen, noe han kommer til å bli enormt glad for. Det er tydelig at Severin trenger andre barn for å få aktivisert seg nok nå som han er frisk og rask igjen.

Men over til noe annet.. Handler du lokalt eller handler du bare på internett? Jeg skal innrømme at jeg hander aller mest på nett og det er kanskje ikke så rart ettersom at jeg samarbeider ukentlig med flere nettbutikker i min jobb. Men selv om shopping på nett er både lettvint og gøy så synes jeg ikke det kan måle seg med å fysisk gå inn i en butikk som foreksempel selger interiør jeg liker hvor jeg kan både se og ta på de tingene jeg ønsker meg. Jeg håper derfor inderlig ikke at fremtidens ærender kun gjøres på internett. Kanskje litt rart av en blogger å si som lever gjennom internett, men jeg sier det likevel. For jeg tror det alltid vil være plass til begge deler sålenge vi forbrukere tar vare på de mulighetene som finnes i dag ved å fortsette og handle med hjertet.

Hvor koselig er det ikke at det finnes lokale butikker i ditt nærmiljø? Vollen hadde i hvertfall ikke vært det samme uten alle disse hyggelige butikkene og derfor prøver jeg å handle lokalt så ofte jeg kan. Denne gang ble det nye julekuler, nye puter, juleservietter, en liten julebil til Severin og verdens beste lakris med salt karamell med meg hjem. Som en liten påminnelse før alle juleinnkjøpene er gjort oppfordrer jeg dere til å handle mer lokalt <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg