EN LITEN FORKLARING

Det er noen som har reagert negativt på Ulrik sin uttalelse angående Louis Vuitton toalettmappe vs toalettmapper med Disney motiv i gårsdagens episode av Bloggerne og det forstår både han og jeg godt. Som sikkert de fleste av dere vet så er det slik at enkelte ting bli tatt litt ut av kontekst og det ble det denne gangen også. Heldigvis er det ikke så mange som tok det han sa blodseriøst, i hvertfall ikke de som kjenner oss. For vi vet jo veldig godt at Severin mest sannsynlig har lyst på ting og tang med fargerike figurer på etterhvert og kanskje allerede nå. Det blir som med rommet hans. I dag er det jeg som er sjefen der og derfor ser det helt picture perfect ut, men så fort han får en stemme skal jeg selvfølgelig føye meg for bilbaner i sterke farger, actionfigurer, mindre pene kosedyr (les: i mine øyne) og så videre..

Over til poenget.. Det Ulrik mente med Donald Duck, Mikke Mus, Frost og “alt mulig annet dritt til 700 spenn”, er det at han har kjøpt så mye slikt til niesene sine gjennom tiden, og at alt har blitt ødelagt omtrent før de har tatt det i bruk. Han mente selvfølgelig ikke at 700 kroner er lommerusk, selv om det hørtes slik ut. Hadde han og vi sammen hatt den holdningen til økonomi så hadde neste tv-opptreden for denne familien vært Luksusfellen.

Det han mente å si var at 700 kroner er mye å betale for ting som går i stykker. Han forklarte seg bare veldig klomsete. 700-lappen er forresten noe han har “top of mind” fra suvernisjappa på Tusenfryd med niesene våre. Sorry, men der er det jo dritdyrt for masse dritt og mest sannsynlig er det meste laget i Kina.. Så all creds til de som driver den butikken. Skulle ønske det var meg.

Hele situasjonen på badet minner meg litt om dette sitatet fra Ole Brum:

Hehe! For ja, det var ikke særlig klokt sagt og Ulrik beklager virkelig for uttalelsen. Vi skjønner at måten han sa det på virker overfladisk, noe Ulrik på ingen måte er. Når det er sagt så kan vi ikke forsvare at vi liker Louis Vuitton og andre dyre ting. Det at enkelte synes dette merket eller andre dyre designermerker er harry får vi bare leve med. Og de som fortsatt ønsker å misforstå oss får vi også bare leve med. Det er dessverre bare en del av gamet når man stikker nesen frem.

0 kommentarer

Siste innlegg