EN INNBILT GRAVIDITET

Jeg vet ikke hvorfor, men av en eller annen grunn fikk jeg det for meg at jeg var gravid. Nå altså. I dag. Jeg var så overbevist i stad at jeg latet som om jeg skulle ta en tidligere buss ovenfor Ulrik for å rekke å kjøpe graviditetstest på apoteket i Vollen før min egentlige buss gikk. For jeg ville jo at det skulle være en overraskelse. For Ulrik altså. Jeg var også så overbevist at jeg bestemte meg i tankene for å fortelle nyheten om graviditeten til familie og venner på torsdag da vi skal ha familiebursdag her hjemme for Severin, og jeg så det helt klart for meg. En lillebror eller en lillesøster i bursdagsgave på 1-årsdagen. Det hadde jo vært søtt, tenkte jeg. Symptomene var tilstede. I hvertfall mange. Jeg måtte bare få det bekreftet i tekst. Svart på hvitt liksom.

Jeg skjønner ikke hva som gikk av meg eller hvor denne rare følelsen egentlig kom fra. Som dere skjønner er jeg ikke gravid og prøver heller ikke å bli det. Men siden jeg ikke går på noen som sagt form for prevensjon så kan det jo i teorien skje, og akkurat det er vi forberedt på. Eller, forberedt og forberedt. Vi snakker om det i blant.

Det store spørsmålet er.. Var det ønsketenking? Eller var dette en slags frykt for å bli tobarnsmamma allerede nå? For jeg visste helt seriøst ikke om jeg skulle le eller gråte når jeg så det stod “ikke gravid” i displayet. Jeg var ikke stresset da jeg tok testen. Hendene mine skalv ikke slik de alltid har gjort tidligere. Jeg synes ventetiden gikk ganske fort. Tiden stod ikke stille slik jeg husket det. Jeg ble ikke lei meg av det negative resultatet og det var ingen ubehag å kjenne i magen eller ellers i kroppen. Jeg følte egentlig ganske lite. Uvant lite. Hva betyr det egentlig? Betyr det at jeg er klar for et barn til? Eller betyr det noe annet? Jeg har ikke sovet så mye den siste uken. Kanskje jeg bare er sliten.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg