EN BEKYMRET MAMMA

ReklameCubus

God kveld fra Middagsbukta. Vi er som sagt ute med båten i noen dager igjen fordi det er meldt såpass fint vær. For ikke å snakke om tirsdag og onsdag til uken.. Da er det jo meldt hele 18 grader og sol! Dessverre skal båten vår på land en tur i starten av neste uke før vi setter i gang båtsesongen på ekte her i familien og før vi forventer at gradestokken gjør det samme. Til nå ser vi på varmegradene som en bonus. Hehe!

I går og i dag har Ulrik og jeg blitt kontaktet av både VG, Dagbladet og God kveld Norge om vår beslutning om å holde Severin hjemme fra barnehagen en stund til. Jeg sitter med en god følelse av at vi faktisk tør å innrømme at vi fortsatt er redde. Redde for viruset og bekymret for smitte i ukene fremover etter barnehagestart. Den gode følelsen kommer av at det er mange som oss. Dere aner ikke hvor mange som har skrevet til meg og til Ulrik de siste dagene. Foreldre, barnehageassistenter og sykepleiere takker oss fordi de også føler en usikkerhet rundt oppstart av barnehagene og fordi noen våger å si det høyt.

Jeg har også fått inntrykk av at det er mange som ikke ønsker å sende barna sine tilbake til barnehage riktig ennå, men som må det og som derfor er takknemlige for at vi som har mulighet til å holde barnet vårt hjemme litt til faktisk gjør det som et bidrag i dugnaden for å begrense videre smitte. Når det er sagt så føler jeg meg ganske ferdig snakket om temaet. Ene og alene fordi jeg åpenbart ikke har kunnskap til å uttale meg om mer rundt coronaviruset enn mine bekymringer som mamma for min sønn og for vår familie.

Senest i kveld ble jeg også spurt om å delta på en debatt om barnehageåpningen, og der setter jeg altså grensen. Grensen for hva jeg som “bare” en blogger bør få av oppmerksomhet i media om og under en krisetid som dette. I denne type debatt må det helt klart mer tyngde inn. Mer tyngde for at vi foreldre og alle som jobber i barnehage skal kunne føle en trygghet, og ikke minst for at debatten skal bli tatt på alvor.

AKKURAT NÅ er det 30% rabatt på denne pysjen + GRATIS hjemlevering på alle ordre –> Pysjskjorte HER ⎟ Pysjshorts HER ⎟ Sokker HER

Se mer nattøy her!

Forresen.. Ja, det stemmer at Ulrik er permittert. Fra det ene til det andre og over til noe jeg forventes å kunne mye om, nemlig klær! Hehe! Jeg har seriøst flyttet inn i dette superbehagelige og superdupersøte nattøyet fra Cubus og ser for meg at jeg blir å se mye i slike outfits på sjøen i sommer. Jeg får seriøst aldri nok av koseklær og elsker kombinasjonen av shorts og skjorte i myke stoffer. Sokkene er også helt magiske! Jeg ser at de selges overalt for tiden, men anbefaler virkelig Cubus sine. Først og fremst med tanke på kvalitet, men også med tanke på pris. Jeg har nemlig gjort noen bomkjøp de siste månedene. Sokker er ikke noe man behøver å bruke mye penger på..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg